AndroidHealthClinic

KWARK Review's Topic

• Topic Starter Topic Starter
zit er zoveel verschil in?? valt toch wel mee??? magera kwark is toch magere kwark???

Er zit wel degelijk enorm verschil in smaak en prijs en kwaliteit en voedingswaarden. Daarom zou het fijn zijn deze allemaal op een rij te hebben op het einde. Zo hoor je ook van andere soorten kwark waar je nog niets van af wist.
Het is net met kip zoeken naar het beste en goed kopste.

Wat een uitgebreid hobby is dat BB toch he.....;)

Optimel kwark

maar
6,1 gram eiwit
0,1 gram vet
4,3 koolydraten

Krijgt een 3,5 van de 5 omdat de smaak echt heerlijk is van alle 3
dus zon bak van 500 gram krijg je zo weg alleen wel weinig eiwitten vergeleken sommige andere

Ik heb hier die Optimel voor me liggen:
Voedingswaarden per 100g
Energie: 586 Kj / 140kcal
Eiwit: 5.7g
Koolhydraten: 16g
Vet: 5.7g

Dus zitten veel koolhydraten in vergeleken met andere kwarken, maar minder eiwitten

oke dan kan je beter de 0% vet nemen kwa eiwitjes
en de smaak is echt heel lekker van de 0%

AH Biogarde kwark

000103154_002_1508_200.jpg

Voedingswaarde per 100g
Energie 214 kJ / 50 kcal
Eiwit 11g
Koolhydraten 3.0g
Vet 0.0g

Smaak: prima
Structuur: prima
Prijs: 1,10 euro.. best duur
Koolhydraten/eiwit verhouding: super!

3078.jpg
Maar dan in het groen!

Franse Magere kwark AH

per 100gr 55kcal

eiwit 9
kh 4
vet 0,3

Echt een super smaak!

Heb altijd van de Jumbo. Bakje van 0,60 cent. Voedingswaarden zijn om en nabij toch wel hetzelfde van de verschillende. Heb gewoon de goedkoopste :). Tis toch allemaal vies...

Van de week ben ik eens in een Nederlandse aldi gaan winkelen, daar zag ik dat hun potjes kwark daar maar 0.65cent kosten integenstelling tot de potjes wat ik nu heb (de lelie 1.60euro) een enorm verschil en nu blijkt de smaak ook nog goed meetevallen (de belgische platte kaas van de aldi lust ik niet)

Vanaf nu dus Nederlandse aldi kwark voor mij :D

Van de week ben ik eens in een Nederlandse aldi gaan winkelen, daar zag ik dat hun potjes kwark daar maar 0.65cent kosten integenstelling tot de potjes wat ik nu heb (de lelie 1.60euro) een enorm verschil en nu blijkt de smaak ook nog goed meetevallen (de belgische platte kaas van de aldi lust ik niet)

Vanaf nu dus Nederlandse aldi kwark voor mij :D

Ik heb NOG goedkopere, van de Jumbo. Zit in vierkante bakken. Weet het merk zo niet..

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Had ik al gepost hier zie ik.. Ik val in herhaling..

fletxy.jpg

Voedingswaarde:
per 100g:
Energie: 214kJ / 50 kcal
Eiwitten: 8.9g
Koolhydraten: 3.7g
Vetten: 0g

Ingrediënten: gepasteurisdeerde magere melk, melkzuurbacteriën
Smaak: (geen idee, eet het altijd met frambozen en zoetstof)
Substantie: Romig, tussen vloeibaar en vast, geen brokken.
Waar te koop: Colruyt

Ik heb NOG goedkopere, van de Jumbo. Zit in vierkante bakken. Weet het merk zo niet..

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Had ik al gepost hier zie ik.. Ik val in herhaling..

Ik vond het dan ook een mooie gelegenheid om eens een topic te bumpen :D

@michiel, hoeveel kosten die potjes?

Omdat het nog niet tot iedereen doordringt:

Melkan Mild (450gr)
77 cent
EKV 43/11/1
Jumbo, Plus(daar is ie iets duurder)

een betere eiwit carb verhouding vindt je niet!

[afbeelding niet meer beschikbaar] (ik had ze in een andere verpakking)

Deze kwark heb ik gekocht bij de Lidl in Duitsland voor 0,55 eurocent voor een bak van 500 gram.

Het smaakt naar cement, en is dus ook niet zonder iets erdoorheen te eten, zodra je het in je mond steekt blijft het overal aan vastzitten, en je kan de hele bak zo omkeren zonder dat er ook maar iets uitvalt

Er zit ook een goedkoop bakje om heen, tot de nok gevuld.

Voedingswaarde: per 100 gram
Eiwit 12,2 gram
Koolhydraten 3,9 gram
Vet 0,3 gram

Ik geef deze kwark een 0 van 5 voor de smaak, maar dat wordt een 1,5/5 door de 12,2gr eiwit per 100 gr

Standaard Aldi kwark. Goed te eten en een degelijke hoeveelheid eiwitten!

C1000 Franse magere kwark. Voedingswaarde zijn niet gigantisch. Niet veel eiwitten maar ook niet veel kh's gelukkig. Deze kwark heeft een een zachte smaak en structuur wat hem erg lekker maakt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voedingswaarde per 100g
Energie 180 kJ / 43 kcal
Eiwit 7,5g
Koolhydraten 3.3g
Vet 0.1g

Ik heb deze ook een keer gekocht, maar las toen ook dat er 12% cholesterol. Is dat dan wel goed, als ik hem elke dag zou eten?

Doeg

C1000 Franse magere kwark. Voedingswaarde zijn niet gigantisch. Niet veel eiwitten maar ook niet veel kh's gelukkig. Deze kwark heeft een een zachte smaak en structuur wat hem erg lekker maakt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voedingswaarde per 100g
Energie 180 kJ / 43 kcal
Eiwit 7,5g
Koolhydraten 3.3g
Vet 0.1g

Ik heb deze ook een keer gekocht, maar las toen ook dat er 12% cholesterol. Is dat dan wel goed, als ik hem elke dag zou eten?

Doeg

Ik heb het niet zo op die c1000 shit, die stoppen er maar 450gram in :S

Ik had de kwark van de Aldi van het merk Ursi waarvan de voedingswaarde:

Per 100gram(zit 450 gram in)
E: 5,6g
K:19g
Vetten: 4,2g

Maar als ik het zo lees hier, denk ik dat ik toch maar ga voor die van de Jumbo. :)

Omdat het nog niet tot iedereen doordringt:

Melkan Mild (450gr)
77 cent
EKV 43/11/1
Jumbo, Plus(daar is ie iets duurder)

een betere eiwit carb verhouding vindt je niet!

43 gram eiwit per 100 g? Lijkt me sterk vergeleken met al die andere soorten kwark?

Zaanse hoeven aardbeien smaak

voedingswaarde per 100 gram (zit 500 gr in):

kcal 197

e: 8.5 gram
k: 15 gram
v: 0.2 gram

Smaak is gewoon erg goed, de voedingswaarde misschien wat minder. Fijne zachte substantie. De prijs is geloof ik 99 cent per bakje, maar daar ben ik niet heel zeker van.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven