MuscleMeat

Kwark

Moonsorrow

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
95kg
Buffels!

Kort vraagje: ik eet elke avond voor t slapen gaan een halve bak kwark (250 gr.). Ik heb in het verleden ergens gelezen dat het geen zin heeft een hele bak (500 gr.) te eten, omdat dan niet alle eiwitten worden opgenomen.

Kunnen jullie bovenstaande bevestigen (of ontkennen), incl. korte toelichting? Bedankt alvast!

Grtn

Moonsorrow \m/

Volgens mij is dit inderdaad zo met snel verteerbare eiwitten. Alleen in kwark zitten zogenaamde langzaamverteerbare eiwitten die dus heel de nacht langzaam verteerd worden. Dus je zou gewoon je 500 gram kunnen nemen.

Is onzin. Wat zou er dan zogenaamd gebeuren met die eiwitten gebeuren als je ze niet opneemt? :rolleyes:

Is onzin. Wat zou er dan zogenaamd gebeuren met die eiwitten gebeuren als je ze niet opneemt? :rolleyes:
Ja die eiwitten die niet opneemt worden afgebroken door de nieren en worden omgezet tot ureum die de blaas dan weer uitscheid . Je plas bestaat dus ook uit afgebroken eiwitten. ( de gele kleur van de plas ureum ).

Maarja zoals ik al zei gewoon die 500 gram eten;)

Ja die eiwitten die niet opneemt worden afgebroken door de nieren en worden omgezet tot ureum die de blaas dan weer uitscheid . Je plas bestaat dus ook uit afgebroken eiwitten. ( de gele kleur van de plas ureum ).

Maarja zoals ik al zei gewoon die 500 gram eten;)

Allereerst worden eiwitten vooral afgebroken in de dunne darm, zeker niet door de nieren.

Verder wat jij bedoelt zijn de aminogroepen die worden uitgescheiden door de nieren en als ureum worden verwijderd.

Volgens mij is dit inderdaad zo met snel verteerbare eiwitten. Alleen in kwark zitten zogenaamde langzaamverteerbare eiwitten die dus heel de nacht langzaam verteerd worden. Dus je zou gewoon je 500 gram kunnen nemen.

Ik dacht dat kwark snel verteerbare eiwitten bevatte? Ik eet ook een halve bak kwark met cruesli (ook 10gr eiwit/100gr. cruesli) voor het slapen gaan, cruesli leek me meer tijd nodig om te verteren dus langere afgifte van eiwitten dacht ik.....

Neem ditzelfde trouwens ook n half uur na de training... direct als ik thuis kom... maar dat is ook omdat ik meestal rond 4 uur mijn "warme maaltijd" (=maaltijdsalade) al eet.

Cruesli = voornamelijk koolhydraten (amper eiwitten), heb je vrij weinig aan tijdens het slapen.

In kwark zitten eiwitten die langzaam verteren.

Cruesli = voornamelijk koolhydraten (amper eiwitten), heb je vrij weinig aan tijdens het slapen.

cruesli100 gr. 389kcal 10.6eiwit 68.3koolhydraten 8.2vet

10,6 gram eiwit is maar amper minder als in magere kwark...

Lijkt me toch niet weinig of wel? En die koolhydraten en vetten lijken me in mijn geval (ik moet wat aankomen en eet al veel) niet verkeerd???

Laatst bewerkt:
10 % eiwitten vind ik niet veel...........

10 % eiwitten vind ik niet veel...........

kwark bevat gemiddeld 10.0-13.0 gram eiwit afhankelijk van het merk er van... dus dat is dan dus ook niet veel? T zijn gewoon makkelijke eiwitten, net als shakes...

wat gebruik jij voor eiwitten dan?
En hoeveel gram per kg lichaamsgewicht per dag? (ong.?)

kwark bevat gemiddeld 10.0-13.0 gram eiwit afhankelijk van het merk er van... dus dat is dan dus ook niet veel? T zijn gewoon makkelijke eiwitten, net als shakes...

Kwark bevat inderdaad ook vaak maar 10 gram, maar het bevat verder weinig voedingsstoffen, dus het percentage is erg hoog (en dat is handig voor je ekv verhouding).

Van kwark eet je gemakkelijk 500 gram, van cruesli niet.

Ik haal mijn eiwitten voornamelijk uit vlees, vis, noten en kwark, soms nog een supp. Z'on 2 tot 3 x mijn lichaamsgewicht in grammen per dag.

het gaat niet hoofdzakelijk om de hoeveelheid eiwitten, 500g = ~60g eiwitten
maar om de soort eiwitten, nl caseine die traag verteerd en goed is voor de nacht door te brengen.

neem je minder vb 250g, dan ga je misschien niet toekomen om de hele nacht in anabole toestand te blijven, simpel toch

Ik zorg dat ik dagelijks mijn bakje kwark eet, mijn maaltijdsalade met zalm of tonijn en mijn cruesli... die noten, welk gebruik je dan? wat bevatten die aan eiwit?
Verder werk ik s'avonds met regelmaat een bakje tonijn leeg... al ben ik daar niet weg van:S Met genoeg water probeer ik t weg te krijgen, haha...

Ik dacht dat kwark snel verteerbare eiwitten bevatte? Ik eet ook een halve bak kwark met cruesli (ook 10gr eiwit/100gr. cruesli) voor het slapen gaan, cruesli leek me meer tijd nodig om te verteren dus langere afgifte van eiwitten dacht ik.....

Neem ditzelfde trouwens ook n half uur na de training... direct als ik thuis kom... maar dat is ook omdat ik meestal rond 4 uur mijn "warme maaltijd" (=maaltijdsalade) al eet.

Nee en nee. En zo'n beetje alle koolydraat bronnen (rijst, pasta) bevatten idd 10gr per 100gr maar dat zijn geen dierlijke volwaardige eiwitten, en cruesli is veel suiker dus jij snelle afgifte, kwark is caseine eiwit = langzame afgifte. En 500gr cruesli eten is wel heel wat moeilijker dan 500gr kwark dus lijkt veel als je alleen simpel naar eiwit per 100 kijkt.

dus als ik elke avond 500 gram eiwit neem en zo'n 200 gram cruesli neem heb ik eigenlijk nog niet genoeg eiwitten binnen om de nacht door te komen?

En het lichaam slaat die eiwitten allemaal op? alles wat het niet direct op kan nemen dan hé!

Waarom koop je gewoon geen caseine whey ofzo?

Ik heb ook potten kwark hierzo, maar elke dag 500 gram word me teveel ik denk dat ik gewoon caseine ga aanschaffen.

En steeds kwark is ook te duur dan ben ik in een maand rond 28x0,80= 22,40 kwijt.

Misschien moet je eens kijken in de aldi dan voor Kwark ("milsana")
dat is ongeveer 11,8 eiwitten / 100gram en kost rond de (0,40 euro / pot van 500 gram)

dit zou je rekening daarop al halveren.

Mijn god, dit topic zit vol met onwetendheid.

dus als ik elke avond 500 gram eiwit neem en zo'n 200 gram cruesli neem heb ik eigenlijk nog niet genoeg eiwitten binnen om de nacht door te komen?

Je bedoelt 500gr kwark. Als die 10gr eiwit per 100gr zou bevatten heb je dus 50gr eiwit voor het slapen gaan. Jij haalt twee dingen door elkaar.

Waarom koop je gewoon geen caseine whey ofzo? Ik heb ook potten kwark hierzo, maar elke dag 500 gram word me teveel ik denk dat ik gewoon caseine ga aanschaffen. En steeds kwark is ook te duur dan ben ik in een maand rond 28x0,80= 22,40 kwijt.

Als jij denkt dat 22,40 aan kwark duur is moet je maar eens gaan uitrekenen hoeveel caseine poeder je kost. Die van Body & Fit is een van de voordeligste. Reken maar uit (wel op het eiwit percentage letten he).

Overigens, als jij 22 euro aan kwark al veel geld vind vraag ik mij eigenlijk af wat je uberhaupt uitgeeft aan eten.

Laatst bewerkt:
Wat kan ik nog mengen met kwark 'voor het slapen' gaan?
Wss geen fruit omdat het suikers bevat, wat dan wel?

Ik lust geen zuiver magere kwark en zeker niet s'avonds, dus zoek ik iets om het mee te mengen.

Terug
Naar boven