MuscleMeat

Shocking News Kwetsende uitingen kunnen leiden tot registratie in DNA-databank.

Als je goed leest gaat dit veel verder dan 'k*tmarokkanen'. 'K*tjoden' moet trouwens wel kunnen vind ik. Net als 'k*tbelgen' , 'k*tnederlanders' enz.

In het openbaar insinueren dat Hitler beter zijn werk had afgemaakt niet. Dat is een boete of taakstraf waard.

Nee. Het is puur een constatering want je had dit probleem ook daadwerkelijk niet gehad al had hij de hele klus geklaard. Hoe slecht zijn klus dan wel niet was is iets anders. Hij geeft slechts aan dat hij baalt van deze 't*ring Joden' en dat er geen probleem had geweest al had het anders gelopen. Om nu direct daaruit af te leiden dat dit erger is dan de felle bekritisering richting onze Marokkaanse medemens vind ik wat kort door de bocht, aangezien beide gevallen indirect zo opgevat kunnen worden, maar niet direct.

Als jij het verschil niet ziet tussen 'k*tmarokkaan' (i.e. een Marokkaan die zich k*t gedraagt, insinuerend dat er ook zijn die zich goed gedragen) en 't*ring joden in israel zijn weer bezig. Als de Fuhrer nou zijn werk had afgemaakt was dit niet gebeurd.' geplaatst door ene #siegheil, dan moet je toch eens beter nadenken. Om het dan nog over 'kort door de bocht' te hebben klinkt wel erg ironisch.

De demonisering van allochtonen/moslims door de PVV is natuurlijk fout, maar nog steeds niet vergelijkbaar met het verdedigen van concentratiekampen en massamoord.

Dit gaat dus echt te ver..

Nee. Het is puur een constatering want je had dit probleem ook daadwerkelijk niet gehad al had hij de hele klus geklaard. Hoe slecht zijn klus dan wel niet was is iets anders. Hij geeft slechts aan dat hij baalt van deze 't*ring Joden' en dat er geen probleem had geweest al had het anders gelopen.

Hier sluit ik me bij aan. Vind die "siegheil" erachter ook best wel grappig eig. Waar zijn we in godsnaam mee bezig. :o Moest ik JayPurvis zijn zou ik gewoon heel het internet voltrollen.

grote kans dat het dezelfde k*tjoden zijn die erachter zitten, als diegene waar onze twitteraar naar verwijst.

-edit- ik bedoel vriendelijke joden

Laatst bewerkt:
Waar heb jij het over? Wanneer iemand op naam van een ander dit soort uitlatingen op het web achterlaat. Dit is toch erg fraudegevoelig. Vind dit soort bewijslasten nooit waterdicht. Net als vingerafdrukken of een andere vorm van dna. Iemand anders kan je dna stelen en ergens achterlaten.

No shit sherlock. Nee bewijslast ligt bij justitie, denk aan ip-adres etc.. Een moord kan ook opgelost worden zonder dna en vingerafdrukken.

Als je goed leest gaat dit veel verder dan 'k*tmarokkanen'. 'K*tjoden' moet trouwens wel kunnen vind ik. Net als 'k*tbelgen' , 'k*tnederlanders' enz.

In het openbaar insinueren dat Hitler beter zijn werk had afgemaakt niet. Dat is een boete of taakstraf waard.

Aboutaleb is het met je eens: [Link niet meer beschikbaar] (Wel uit 2004)

Volgens de Amsterdamse PvdA-wethouder van integratie, Ahmed Aboutaleb, moet er in de straattaal in de hoofdstad 'ruimte zijn' voor jonge Marokkanen die elkaar willen begroeten met ''Hé, kankerjood''. Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.'' Zo moet duidelijk worden wat het verschil is tussen antisemitisme en 'gangbare' straattaal van Amsterdamse jongeren.

Ik persoonlijk vind het erg slecht van die Amsterdamse Pvda-wethouder Ahmed Aboutaleb, dat hij ruimte laat voor de jonge Marokkanen om elkaar maar met ''He Kankerjood'' aan te spreken.
Het feit dat Ajax-supporters de geuzennaam Joden hebben gekregen wil niet zeggen dat het dan ook geoorloofd is om elkaar dan ook maar met ''Kankerjoden'' aantespreken imo.

Kankerjoden blijft een beledigende opmerking voor de joodse mensen onder ons evenals het woord kankermarokkanen voor de Marokkaanse gemeenschap.

Kankerjoden blijft een beledigende opmerking voor de joodse mensen onder ons evenals het woord kankermarokkanen voor de Marokkaanse gemeenschap.
Als ik iemand een kankerjood of een kankermarokaan noem, dan beledig ik niet de gemeenschap, maar alleen 1 iemand. Om je als hele gemeenschap aangesproken te voelen is gewoon zwaar kansloos, maar dat is natuurlijk wel iets waar de Joden een handje van hebben. 1 Verkeerd woord en je wordt bestempelt als een anti-semiet. Joden zijn over het algemeen beter in mensen over 1 kam te scheren en te discrimineren dan de meeste andere volkeren/geloven/culturen.

En wie nu nogsteeds de holocaust als argument blijft gebruiken neem ik niet meer serieus.

Ps. En om jezelf een jood te noemen omdat je een bepaalde voetbalclub support is ook kansloos, maar veel voetbalsupporterszijn dan ook kansloos.

Laatst bewerkt:
Aboutaleb is het met je eens: [Link niet meer beschikbaar] (Wel uit 2004)

Volgens de Amsterdamse PvdA-wethouder van integratie, Ahmed Aboutaleb, moet er in de straattaal in de hoofdstad 'ruimte zijn' voor jonge Marokkanen die elkaar willen begroeten met ''Hé, kankerjood''. Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.'' Zo moet duidelijk worden wat het verschil is tussen antisemitisme en 'gangbare' straattaal van Amsterdamse jongeren.
Ik zei k*t, niet kanker...

Maar dan nog hoort dat bij fatsoen/opvoeding en hoef je daar mensen niet financieel of lichamelijk voor te straffen. Ik vind zijn redenering nogal krom, maar ben het wel eens met de vrijheid van de taal zolang het niet opzettelijk antisemitisch of racistisch is.

• Topic Starter Topic Starter
Die taakstraf gaat het natuurlijk ook niet om, zou niet de eerste keer zijn dat een zeer kwetsende uiting op het internet bestraft wordt. Het gaat hier om de opslag van de DNA-gegevens in een databank als je dit soort uitingen gedaan hebt en je dus eigenlijk wordt aangemerkt als zware crimineel.

Ik zei k*t, niet kanker...

Maar dan nog hoort dat bij fatsoen/opvoeding en hoef je daar mensen niet financieel of lichamelijk voor te straffen. Ik vind zijn redenering nogal krom, maar ben het wel eens met de vrijheid van de taal zolang het niet opzettelijk antisemitisch of racistisch is.

Off-topic

En de shirtjes van AFCA m.b.t. het bekerduel moet dus ook kunnen vind je?

( je hoeft het niet te hebben over smaak, want dat snap ik;))

Moest ie zn tweets maar beschermen ipv iedereen ze te laten lezen.

Ik snap niet waarom de uitspraak van deze jongen onder een bedreiging valt. Ik zie namelijk geen enkele toenadering tot actie van zijn persoon. Nu moet ik wel zeggen dat het wel afkeur wat dit ventje heeft gezegd. Daarnaast vindt ik het heel raar dat hij zijn DNA zou moeten afstaan. Ik zou ertegen in beroep gaan. Omdat het afstaan van DNA geen enkele vorm van significantie heeft bij het rechtsproces of bij mogelijk herhaling van het "misdrijf".

Off-topic

En de shirtjes van AFCA m.b.t. het bekerduel moet dus ook kunnen vind je?

( je hoeft het niet te hebben over smaak, want dat snap ik;))
Nooit gezien, kijk geen voetbal.

Maar hoesso krijgt deze jongen dan niet dezelfde straf?
http://www.youtube.com/watch?v=qt1zT8lPGA4

Hij kwam ervan af met een taakstraf.. Beetje meten met 2 maten dit.
En gevaarlijk, zo'n beleid van twee maten kan die figuren echt doen doorslaan...

Tenzij het gaat over aanzetten tot geweld of goedpraten van misdaden tegen de menselijkheid, moet je in een democratie eigenlijk alles kunnen zeggen zonder te moeten vrezen voor een overheid die je gaat bestraffen. Het is al erg genoeg hoe de vrije meningsuiting reeds is aangetast in Europa.

Waar heb jij het over? Wanneer iemand op naam van een ander dit soort uitlatingen op het web achterlaat. Dit is toch erg fraudegevoelig. Vind dit soort bewijslasten nooit waterdicht. Net als vingerafdrukken of een andere vorm van dna. Iemand anders kan je dna stelen en ergens achterlaten.
Ik denk niet dat dit over 1 nachtje slapen is gegaan, qua onderzoek.

Vingerafdrukken, sperma, haren en andere dingen zijn toch echt wel harde vormen van bewijs naar mijn inzicht. Als je een goed monster van dna hebt is de kans 0.25^36 dat iemand anders datzelfde ook heeft. Zelfs in de geschiedenis van de mensheid zijn er niet zoveel mensen op aarde geweest dat de kans aannemelijk gaat worden dat de dna van iemand anders met jouw dna overeenkomt.

Daarbij komt dat DNA stelen en ergens achterlaten wel een beetje vergezocht is. In Nederland is het slechts een druppel die de emmer doet overlopen, juridisch gezien. En dat is een prima contributie aan bewijsvoering.

Absoluut niks in het leven is waterdicht maar er bestaan wel een hoop aannemelijke dingen. Zeker als het om zoiets ingewikkelds als een DNA-sequence gaat.

Als ik iemand een kankerjood of een kankermarokaan noem, dan beledig ik niet de gemeenschap, maar alleen 1 iemand. Om je als hele gemeenschap aangesproken te voelen is gewoon zwaar kansloos, maar dat is natuurlijk wel iets waar de Joden een handje van hebben. 1 Verkeerd woord en je wordt bestempelt als een anti-semiet. Joden zijn over het algemeen beter in mensen over 1 kam te scheren en te discrimineren dan de meeste andere volkeren/geloven/culturen.

En wie nu nogsteeds de holocaust als argument blijft gebruiken neem ik niet meer serieus.

Ps. En om jezelf een jood te noemen omdat je een bepaalde voetbalclub support is ook kansloos, maar veel voetbalsupporterszijn dan ook kansloos.
Uitspraken zoals deze hierboven zijn ook altijd zo paradoxaal. Hoe moet je dit nou interpreteren?

die marokaan is echt niet meer zo stoer tegenop een paar brede buffels

Terug
Naar boven