AndroidHealthClinic

laatste set niet haalbaar

gehaktbal

Novice
Waardering
0
hallo allemaal heb een vraagje ik heb begrepen als je voor massa traint dan moet je bij iedere oefening 4 sets van bv 10 keer met 60 procent van je maximum,en dan 8 keer met 70 procent dan 6 keer met 80 procent en dan je laatste set ook weer 6 keer met hetzelfde gewicht nou die laatste set kan ik echt niet met hetzelfde gewicht als de derde set doen hoor want dan haal ik net 3 of 4 herhalingen wat nu,moet ik dan bij de laatste set het gewicht met 10 procent verminderen en deze set ook weer doorgaan tot je niet meer kan.
nog een vraagje als ik dit hierboven doe heb ik niet zoveel spierpijn als ik bijvoorbeeld 4 keer 8 herhalingen doe met iedere set het zelfde gewicht hoe kan dit,als je iedere set het gewicht verhoog train je toch intensiever ??????:cool:

jij bedoelt pyramide training, kan je wel is afwisselen met gewoon 8x4 sets om je schema zo nu en dan te wijzigen. bij mij werkt die laatste toch het lekkerste. maja ken ook een jongen die groeit weer goed op pyramide dus het verschilt nog al per persoon..

Niks "moet". Iedereen reageert anders op bepaalde setjes.

Als je in piramide sT wilt trainen kan je het beste setjes maken met 12, 10 en 8 herhalingen, en telkens met een gewicht waarbij je maar net de laatste herhaling mee haalt, dus vergeet het procenten-gedoe met die gewichten, en pak gewoon wat goed aanvoelt.

gebruik je pyramide...ga dan voor 1x12, 1x10,1x8,1x6 en nog 1x4....als je die laaste 4 na verloop van tijd haalt en dr meer uit kan persen wordt het tijd voor een hoger gewicht:)

succ6

5 setjes is te veel

Centaur zei:
Waarom?

Ligt er maar helemaal aan wat je wilt doen, als je bijvoorbeeld maar 2 verschillende oefeningen doet is 5 setjes helemaal niet teveel. Ik doe voor de grote spiergroepen zelfs nog wel meer setjes. Ligt er maar gewoon net aan wat je doet.

Ik denk dat je beter je best moet doen.

wrm zou 5setjes te veel zijn. Ik doe bij squat soms 8

gehaktbal zei:
hallo allemaal heb een vraagje ik heb begrepen als je voor massa traint dan moet je bij iedere oefening 4 sets van bv 10 keer met 60 procent van je maximum,en dan 8 keer met 70 procent dan 6 keer met 80 procent en dan je laatste set ook weer 6 keer met hetzelfde gewicht nou die laatste set kan ik echt niet met hetzelfde gewicht als de derde set doen hoor want dan haal ik net 3 of 4 herhalingen wat nu,moet ik dan bij de laatste set het gewicht met 10 procent verminderen en deze set ook weer doorgaan tot je niet meer kan.

Voor hypertrofie word meestal uit gegaan van 70-85% 1RM. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar jij vandaan heb dat je de sets moet doen zoals je vermeld ? ?

Terug
Naar boven