XXL Nutrition

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet betaald om het geheim te houden, wilde het voor mijzelf weten.

Zo zullen ongetwijfeld meer mensen erover denken. Dus zal vroeg of laat wel gewoon uitlekken...
 
Nog geen pm ontvangen
 
Ik heb ook gedonneerd en geen rapport
 
2eqcaq1.png


ondanks dat ik donateur was had ik geen rappport ontvangen, maar op een andere site staat het rapport al online.
lijkt me beetje flauw om dan het niet hier neer te zetten.
 
heeft b&f al een contra expertise aangevraagd?
 
2eqcaq1.png


ondanks dat ik donateur was had ik geen rappport ontvangen, maar op een andere site staat het rapport al online.
lijkt me beetje flauw om dan het niet hier neer te zetten.

Cheers! Dit zegt mij verder wel vrij weinig..
Neem aan dat het in principe gewoon prima is en ik geen nieuwe whey hoef te zoeken ipv B&F? :)
 
Zo die van body en fit scheelt wel veel! Niet goed.
 
Het gehalte glysine bij B&F is veelzeggend :( Dat is gewoon het goedkoopste aminozuur wat ze er bewust extra veel bijdoen :(

Hi Allemaal,

Zoals de meeste van jullie weten hebben leden van DBB met ongeveer 60 donateurs geld ingezameld en anoniem een pot Whey Delicious Vanille van XXL Nutrition en een pot Whey Perfection Vanille van Bodyenfitshop aangekocht om deze te laten testen in een laboratorium.

Het gaat om een labtest van het eiwitpercentage en het aminozurenprofiel (en nog wat zaken) om te kijken of het eiwitpercentage wel klopt en of er geen gebruik wordt gemaakt van aminospiking
(het toevoegen van goedkope aminozuren om het eiwitpercentage te verhogen).

Dit is gedaan om eindelijk eens een test te hebben waar geen van deze producenten zelf een invloed op had.

De resultaten:
Het rapport is heel uitgebreid maar in onderstaande figuur vind je alle aminozuren en met hoeveel procent deze voorkomt.
Daaruit kan je ook het eiwitpercentage herleiden.

2eqcaq1.png


Het is duidelijk te zien dat XXL Whey Delicious 77,6% eiwit bevatte, op de pot staat 80% vermeldt.
Er zit per 100 gram product dus 77,6 gram eiwit in.
Dat is 2,4 gr minder dan op het label vermeldt en een afwijking van 3%.

B&F Whey Perfection bevatte 65,5% eiwit, op de pot staat 78% vermeldt. Er zit per 100 gram product dus 65,5 gram eiwit in. Dat is 12,5 gr minder dan op het label vermeldt en een afwijking van 16,1%.

Wat verder opvalt is de hoge waarde Glycine bij B&F Whey Perfection (4,5%).
Dit kan dus duiden op aminospiking dat is het toevoegen van een goedkoop waardeloos aminozuur om het eiwitpercentage op te schroeven.

Voor B&F Whey Perfection wordt volgens B&F whey van VOLAC gebruikt.
Als je de data sheet van VOLAC whey bekijkt dan zie je dat daar 1,4% Glycine in zit terwijl in B&F Whey Perfection 4,5% Glycine zit.
Dit kan duiden op het toevoegen van Glycine in deze whey.

Overigens is te zien dat XXL Whey Delicious precies 1,4% Glycine bevat wat overeenkomt met de datasheet van VOLAC.

Als je deze extra onverklaarbare 3% Glycine nog aftrekt van het eiwitpercentage kom je voor B&F Whey Perfection uit op 62,5 gram eiwit per 100gram dat is een afwijking van circa 20% met het label.

Datasheet Volac > http://www.filedropper.com/stdsvolactiveuw80irev03_1

Het laboratorium geeft aan dat er mogelijk een afwijking is in de meetresultaten.
Maar dan ligt het in de lijn der verwachting dat de afwijking in de meting voor beide producten ongeveer gelijk is.

Als je het resultaat van XXL Whey Delicious vergelijkt met een eerder uitgevoerde labtest
dan valt op dat de resultaten uit deze test vrijwel gelijk zijn als uit de hier besproken test.

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Zo is eigenlijk wel uit te sluiten dat de test een grote afwijking heeft met de werkelijkheid en als betrouwbaar bestempeld kan worden.

Het gehele testrapport kan je hier downloaden:

http://www.filedropper.com/rapportewaz
 
Laatst bewerkt:
Okee dat word dus vanaf nu bij xxl bestellen dan maar iets meer betalen :P
 
Nu nog wachten op een reactie van body & fit. Ben erg benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben!
 
Ik heb de resultaten meteen even gedownload want ik had deze nog niet. Enige wat ik te horen had gekregen was "maak je geen zorgen jullie leveren wat jullie beloven" .

De uitslag van 77,7% eiwit in Whey Delicious verbaast me niets. We laten veel testen (controle van onze producent) en scoren meestal tussen de 76 en 80% ook het aminozurenprofiel komt overeen met de testen die we zelf laten doen.

Onze producent weet dat we veel controleren en zorgt er wel voor dat het eiwitpercentage van onze whey altijd correct is omdat we anders de partij zo terugsturen (dat is zeker al meer dan eens gebeurt in het verleden).

Ik ben blij dat er nu eindelijk door een onafhankelijke groep een test is gedaan en dat we goed uit de bus komen.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog wachten op een reactie van body & fit. Ben erg benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben!

Tja, wat moeten ze zeggen? Als de DBB test overeen komt met de testen die XXL zelf altijd laten uitvoeren betekend het gewoon dat de DBB test betrouwbaar is. Feiten spreken dan voor zich. Dan ben je vrij snel uitgepraat.
 
maar je kan toch wel op je vingers natellen... dat B&F het niet voor niks zo goedkoop kan aanbieden?! Ergens zit dat verschil..en in deze dus in een heel goedkoop en waardeloos aminozuur. Ik moet ook eerlijk zeggen..heb het zelf ook een tijdje gebruikt maar ik koop toch liever een wat duurder eiwit..maar kwalitatief beter dan goedkoop en slechtere kwaliteit.
goedkoop is duurkoop..blijkt vaak weer..
 
Ben geschrokken van de uitslag. Vind een afwijking van (bijna) 20% richting oplichting gaan. Misschien gaat het te ver, want B&F heeft ook veel kwalitatief goede producten maar het is ook een kwestie van vertrouwen en doen wat je beloofd. Ben het niet eens met mensen die zeggen ja maar wat had je verwacht voor die prijs? Nee, men biedt iets aan waarvan wordt gezegd 80 gr, eiwit per 100 gr. Als dat niet zo is, zeg dat dan ook niet! Op basis van dit onderzoek is het voor mij zo goed als zeker dat ik niet meer bij B&F bestel (op ultra fine oats en creatine na misschien), maar voortaan bij XXL. Iets duurder, maar blijkbaar beloven ze daar wel wat ze verkopen. Jammer B&F, ik vond jullie wel tof.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven