XXL Nutrition

Lab analyses whey Body&Fit en XXL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat verschil had net zo goed uit grootschaligere/goedkopere inkoop of kleinere winst kunnen komen dus die conclusie had je van tevoren helemaal niet kunnen trekken

jammer ook dat mensen de plank hier qua real world application van dit onderzoek weer zo gruwelijk mis slaan. Het is niet ineens waardeloos eiwit en het is nog steeds goedkoop. Je kan er nog steeds op gainen en je krijgt er geen aids of tyfus van.

het is principieel gezien gewoon jammer en oneerlijk tegenover de klant, maar doe nou niet alsof bodyenfit je gezondheid of gains geschaad heeft.

de enige mensen die hier qua gains door geraakt zijn zijn mensen die een significant deel van hun eiwit elke dag uit whey perfection hebben gehaald en die op het randje zaten van de hoeveelheid eiwit die ze per dag nodig hadden.

maar blijft zeker een kwalijke zaak
 
Tja, wat moeten ze zeggen? Als de DBB test overeen komt met de testen die XXL zelf altijd laten uitvoeren betekend het gewoon dat de DBB test betrouwbaar is. Feiten spreken dan voor zich. Dan ben je vrij snel uitgepraat.

Naar aanleiding van de uitslagen van onze test met betrekking tot de uitslag van XXL kunnen we inderdaad vaststellen dat onze test betrouwbaar is.

Ik zou daarom graag van B&F willen weten waarom onze uitslag afwijkt van het door hun beloofde eiwit percentage.

En vooral de vraag; wat gaan ze eraan doen? Het eiwit percentage verhogen of de prijs verlagen. Betalen voor gebakken lucht houd ik niet zo van.

Ik wil gewoon weten waarom ze niet eerlijk zijn over dit product.
 
nvm
 
Laatst bewerkt:
dat verschil had net zo goed uit grootschaligere/goedkopere inkoop of kleinere winst kunnen komen dus die conclusie had je van tevoren helemaal niet kunnen trekken

jammer ook dat mensen de plank hier qua real world application van dit onderzoek weer zo gruwelijk mis slaan. Het is niet ineens waardeloos eiwit en het is nog steeds goedkoop. Je kan er nog steeds op gainen en je krijgt er geen aids of tyfus van.

het is principieel gezien gewoon jammer en oneerlijk tegenover de klant, maar doe nou niet alsof bodyenfit je gezondheid of gains geschaad heeft.

de enige mensen die hier qua gains door geraakt zijn zijn mensen die een significant deel van hun eiwit elke dag uit whey perfection hebben gehaald en die op het randje zaten van de hoeveelheid eiwit die ze per dag nodig hadden.

maar blijft zeker een kwalijke zaak

Het gaat niet om gains ja of de nee, het gaat om vertrouwen. Koop ik waarvoor ik betaal? Het vervelende vind ik is dat je ook aan andere producten gaat twijfelen. Hoe zit het met hun whey isolaat, BCAA powder, omega 3 viscaps (die ook vergeleken met concurrentie erg goedkoop is) etc. etc. Dit gaat verder dan wat gains!

Ik hoop dat B&F snel met een reactie komt, want ze hebben echt wat uit te leggen vind ik!
 
nvm leesfout
 
Ik zie de link tussen sommige dingen in de interpretatie van de resultaten en het geposte grafiekje niet echt maar ik ben dan ook geen chemicus.
 
goed topic
 
  • Like
Waarderingen: Ot92
Ik zie de link tussen sommige dingen in de interpretatie van de resultaten en het geposte grafiekje niet echt maar ik ben dan ook geen chemicus.
Die grafiek is een schemaatje van de laatste twee kolommen op het blad "Aminozuursamenstelling monster 1 en monster 2"
 
2eqcaq1.png


ondanks dat ik donateur was had ik geen rappport ontvangen, maar op een andere site staat het rapport al online.
lijkt me beetje flauw om dan het niet hier neer te zetten.
Is inderdaad de data van het rapport als ik vluchtig kijk naar de totalen en glycine waardes.
 
Ik koop bij beide mijn producten en blijf dat ook doen. Ben wel benieuwd of hier een gevolg aan gaat komen...
 
Als de testresultaten kloppen zal er waarschijnlijk sprake zijn van een misleidende handelspraktijk.
Body & Fitshop heeft hier onjuiste informatie doorgespeeld aan de consument nu blijkt dat de daadwerkelijke eiwitgehalten niet overeenkomen met de eiwitgehalten die de website zelf beloofd. Nu het hier gaat om een proteïne product waar juist de eiwitpercentages van enorm belang zijn ligt het voor de hand dat de rechter in het voordeel van de consument zal oordelen.

Er zit echter een probleem in het verhaal. Je hebt 1 sample uit 1 batch getest. Waarschijnlijk is niet eens meer bekend welke batch. Ten hoogste kunnen de kopers van de proteïne poeder uit die batch schade vorderen. Heb het hier allemaal simplistisch geschetst maar als de rechter de consument gelijk geeft zou dat een groot gevolg kunnen hebben voor supplementen verkopers die actief zijn in Nederland.

Het klinkt in ieder geval wel als een interessante zaak. Mochten er mensen zijn die juridisch aangelegd zijn of mensen die er toch een zaak van willen (proberen te) maken kunnen we kijken of we samen iets kunnen doen.
 
als de testresultaten kloppen zal er waarschijnlijk sprake zijn van een misleidende handelspraktijk.
Body & fitshop heeft hier onjuiste informatie doorgespeeld aan de consument nu blijkt dat de daadwerkelijke eiwitgehalten niet overeenkomen met de eiwitgehalten die de website zelf beloofd. Nu het hier gaat om een proteïne product waar juist de eiwitpercentages van enorm belang zijn ligt het voor de hand dat de rechter in het voordeel van de consument zal oordelen.

Er zit echter een probleem in het verhaal. Je hebt 1 sample uit 1 batch getest. waarschijnlijk is niet eens meer bekend welke batch. ten hoogste kunnen de kopers van de proteïne poeder uit die batch schade vorderen. Heb het hier allemaal simplistisch geschetst maar als de rechter de consument gelijk geeft zou dat een groot gevolg kunnen hebben voor supplementen verkopers die actief zijn in nederland.

Het klinkt in ieder geval wel als een interessante zaak. Mochten er mensen zijn die juridisch aangelegd zijn of mensen die er toch een zaak van willen (proberen te) maken kunnen we kijken of we samen iets kunnen doen.
b&f: F42622
 
Dit was aanvakelijk juist wel het plan. Aan het begin van de hele opzet is duidelijk vermeld dat het resultaat van de analyse alleen voor donateurs beschikbaar is. Dit omdat er aardig wat geld nodig was (een paar honderd euro) om deze analyse te realiseren..



Check je PM!
Ik heb ook gedoneerd maar heb nog niks ontvangen. Zijn eerder geplaatste resultaten in dit topic echt diegene van ons onderzoek?
 
Had je niet ff een uurtje vrij kunnen maken iedereen die een bijdrage had gedaan een PM te sturen Jordi.
 
Het verbaast me dat XXL hier al 2 keer gereageerd heeft en nog niks van b&f.
 
zonder respect geen eiwitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven