MuscleMeat

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whey delicious: 77g per 100, dus 77x25 = 1925g eiwit voor 40 eu (2.007 cent per gram = 2 euro per 100g)
Whey perfection: 65g per 100, dus 65x22.7 = 1475g eiwit voor 35 eu (2.372 cent per gram = 2.30euro per 100g)

Maar OK, geen probleem, iedereen mag zijn eiwit verkopen voor zijn eigen prijs. Maar dan voel ik mij een beetje genaaid, omdat ik als consument krijg niet waarvoor ik betaal. Ik stort toch ook dat gehele bedrag en niet 20% minder.
Ik vind dat een no-go!
Kan ik nu ook in mijn koopgeschiedenis kijken en van alle potten whey die ik bij b&f ooit gehaald heb 20% terug krijgen?

Hoeveel zal het eiwitpercentage nog meer verschillen bij de wat minder standaard smaken? Zoals chocolade smaken, stracciatella, speculaas, enz. Hier zijn extra ingredienten aan toegevoegd als cacaopoeder, chocoladeschilfers, speculaaskruimels e.d.

Gezien hier (voor beide merken) een vrij standaard smaak is getest en bij b&f deze merkwaardig laag uitkomt, vroeg ik me af hoe laag het eiwitpercentage bij een smaak als chocolade wel niet zou zijn.

Zou dit voor drastisch verschil zorgen?

Hoeveel zal het eiwitpercentage nog meer verschillen bij de wat minder standaard smaken? Zoals chocolade smaken, stracciatella, speculaas, enz. Hier zijn extra ingredienten aan toegevoegd als cacaopoeder, chocoladeschilfers, speculaaskruimels e.d.

Gezien hier (voor beide merken) een vrij standaard smaak is getest en bij b&f deze merkwaardig laag uitkomt, vroeg ik me af hoe laag het eiwitpercentage bij een smaak als chocolade wel niet zou zijn.

Zou dit voor drastisch verschil zorgen?

Chocolade zit altijd circa 2 gram eiwit minder in per 100gram, op onze chocolade declareren we 78% dus 2% minder als op vanille. En kokos op 77% vanwege de kokokschilfers. Maar dan zetten we ook een lagere waarde op pot.

Ik heb gewoon gemerkt dat als je als merk je producent niet regelmatig controleert er afwijkingen kunnen optreden. Daarom moet je altijd testen! Want je kan als merk wel de beste bedoelingen hebben maar als je producent je probeert te neppen of zelf de kwaliteit niet onder controle heeft kan je toch een grote afwijking krijgen in je product. Onze producent weet dat we veel testen en bij een grotere afwijking de boel zo terugsturen dus ze kijken wel uit. Dan gooien ze er dus wat extra whey isolaat bij om zeker te zijn.

Nou voortaan maar bij xxl bestellen dan !!

Laten we wachten tot B&F gereageerd heeft jongens. Anders wordt dit topic ook weer gesloten en hebben we alsnog geen verklaring van B&F.

ze hadden ook eens op zout moeten controleren, je zou wat zien :-)

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:10 ----------

Chocolade zit altijd circa 2 gram eiwit minder in per 100gram, op onze chocolade declareren we 78% dus 2% minder als op vanille. En kokos op 77% vanwege de kokokschilfers. Maar dan zetten we ook een lagere waarde op pot.

Ik heb gewoon gemerkt dat als je als merk je producent niet regelmatig controleert er afwijkingen kunnen optreden. Daarom moet je altijd testen! Want je kan als merk wel de beste bedoelingen hebben maar als je producent je probeert te neppen of zelf de kwaliteit niet onder controle heeft kan je toch een grote afwijking krijgen in je product. Onze producent weet dat we veel testen en bij een grotere afwijking de boel zo terugsturen dus ze kijken wel uit. Dan gooien ze er dus wat extra whey isolaat bij om zeker te zijn.

kan ik enkel bevestigen.

Jullie hebben dan ook een nut-nummer, krijg je niet zomaar.

Ik ben fan van jullie werkwijze en hoe jullie de zaken aanpakken

Zeer interessant! De resultaten van XXL zijn natuurlijk uitstekend en de support die ze hier bieden is gewoon zoals het moet :thumbup: Ik neem aan dat de XXL whey perfection het ook goed zou doen

Zeer interessant! De resultaten van XXL zijn natuurlijk uitstekend en de support die ze hier bieden is gewoon zoals het moet :thumbup: Ik neem aan dat de XXL whey perfection het ook goed zou doen

Je bedoelt Perfect Whey :finger: verwar deze twee niet.

Onze testen geven op perfect whey waardes tussen de 75,5 en 77% (vanille staat op de verpakking 78,5%, dat is ook de theoretische waarde uitgerekend met de datasheets van de toeleveranciers).

Laatst bewerkt:
Zie ik plots de test resultaten op Facebook voorbij komen...

Je bedoelt Perfect Whey :finger: verwar deze twee niet.

Onze testen geven op perfect whey waardes tussen de 75,5 en 77% (vanille staat op de verpakking 78,5%, dat is ook de theoretische waarde uitgerekend met de datasheets van de toeleveranciers).
Mijn excuses, ik bedoelde inderdaad de Perfect Whey, met al die namen tegenwoordig :D

Kwalijke zaak en stemmingmakerij dat zulk nieuws rondgestrooid wordt voordat B&F een kans gegund wordt hun statement af te geven.

Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar het statement van B&F, want heb al voor een vermogen aan hun shakes uitgegeven ondertussen, dus ik vind wel dat ze er niet te lang mee moeten wachten....

Kon je imo op voorhand al raden als je bij b&f bestelde :dunno:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven