MuscleMeat

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen batch? Geen lab? Geen data?
Jordi, knal de gehele file maar online met alle info.
Dit is een eerlijk opgezette test geweest vanuit een aantal enthoisiaste leden. Dat jullie product niet goed uit de verf komt, ligt niet aan die mensen. Zo laat je het nu lijken.
Nergens wordt stemming gemaakt. Er is een test uitgevoerd en daar is een uitslag uit gekomen.

Inderdaad!

ALLE info is beschikbaar! Van batchnummer tot lab. En het is een zeer betrouwbare test aangezien deze test overeenkomt met de testen die XXL eerder zelf heeft laten doen.

Ja dat doen we en we voegen geen glycine toe. Dit is totale onzin, smaad en laster. Wij gaan dit tot de bodem uitzoeken. Hiermee wordt ons bedrijf grote schade berokkend. Wat/wie hierachter zit weten we niet maar wij verkopen een 100% eerlijk product.

Wat jullie mijns inziens eigenlijk moeten antwoorden:

"We zijn geschrokken van deze resultaten en gaan onmiddellijk het gesprek met de leverancier aan, het zou inderdaad onacceptabel zijn wanneer er werkelijk zo weinig eiwit in ons product zit.
Daarnaast zullen we opnieuw ons product testen en de resultaten openbaar maken, we geloven namelijk in ons product en zullen dat aan jullie laten zien. Tegelijkertijd is dit maar 1 meting geweest van misschien wel een slechte batch, wie zal het zeggen, het is dan misschien ook voorbarig vergaande conclusies te trekken op basis van deze enkele meting. Samengevat gaan we er per direct mee aan de slag en zullen jullie op zeer korte termij laten zien dat het klopt wat er op de potten staat'

Ik denk dat je hier verder mee komt dan de slachtofferrol/laster/smaad aanpak.

Wat jullie mijns inziens eigenlijk moeten antwoorden:

"We zijn geschrokken van deze resultaten en gaan onmiddellijk het gesprek met de leverancier aan, het zou inderdaad onacceptabel zijn wanneer er werkelijk zo weinig eiwit in ons product zit.
Daarnaast zullen we opnieuw ons product testen en de resultaten openbaar maken, we geloven namelijk in ons product en zullen dat aan jullie laten zien. Tegelijkertijd is dit maar 1 meting geweest van misschien wel een slechte batch, wie zal het zeggen, het is dan misschien ook voorbarig vergaande conclusies te trekken op basis van deze enkele meting. Samengevat gaan we er per direct mee aan de slag en zullen jullie op zeer korte termij laten zien dat het klopt wat er op de potten staat'

Ik denk dat je hier verder mee komt dan de slachtofferrol/laster/smaad aanpak.
Dit.

Ikm koop voortaan bij XXL!

Heel triest dat we op dit soort dingen weer moeten reageren en dat dit hier wordt geaccepteerd. Dit kan dus niet. Eiwit is een natuurlijk product en waardes kunnen altijd iets afwijken maar absoluut niet zoveel. Daarnaast wordt zelfs de suggestie gewekt dat onze producent Glycine zou toevoegen. Allereerst onze Whey bevat logischerwijs en gegarandeerd 0 van dit soort toevoegingen. Het is eigenlijk al te schandalig voor woorden dat we op dit soort beschuldigingen moeten reageren. Daarnaast zijn dit zeer ernstige beschuldigingen die grote gevolgen kunnen hebben, onrechtmatig en waarschijnlijk strafbaar zijn. Er worden geen batchnummers, bron, lab, genoemd en geen data helemaal niets. Het kan gewoon niet. Allemaal uiterst curieus en dubieus. Wij zijn op dit moment in gesprek met onze leverancier en producent en beraden ons op de juiste stappen omdat we dit soort aantijgingen gewoon niet kunnen en willen accepteren. Wij verkopen een eerlijk product voor een goede prijs. Wij gaan nu verder de discussie niet aan (tegen dit soort onzin en smaad kun je je niet verdedigen) maar zullen op gepaste wijzen reageren.

Had wel een iets professionelere reactie verwacht dan eentje waarbij je wild om je heen gaat slaan en mensen gaat beschuldigen van smaad en laster, om die vervolgens met waarschijnlijk juridische stappen te benaderen.
De testgegevens zijn volledig beschikbaar, van batchnummer tot laboratorium, en de test is, voor zover ik weet, in alle eerlijkheid uitgevoerd.

Goed topic wel.. :D Eiwitoorlog 2.0

Het enige wat ik weet is dat wij een eerlijk product verkopen en absoluut niets toevoegen aan onze Whey Perfection. Dat dit er ineens staat en door onze concurrent overal wordt gebruikt om te publiceren is voor ons onbegrijpelijk.

Het enige wat ik weet is dat wij een eerlijk product verkopen en absoluut niets toevoegen aan onze Whey Perfection. Dat dit er ineens staat en door onze concurrent overal wordt gebruikt om te publiceren is voor ons onbegrijpelijk.

precies, wat jij weet, en hoe weet je dat? goed vertrouwen? of tests?

zoja post die test en dan is het gezeik klaar.

XXLNutrition heeft over de afgelopen maanden heel erg open en positief gedaan over de tests die Jordi ging regelen, ze hebben zelfs hun eigen testresultaten laten zien op het forum. Ze zijn veel betrokken geweest voor vragen enzo.

Dan zie je Body&Fit, ze hebben (volgens mij) geen enkele keer gereageerd of zich ook maar enigzins aan het onderwerp toegevoegd, complete radiostilte (correct me if Im wrong). Nu komen de testresultaten naar buiten en zijn ze opeens extreem agressief en dreigend, in plaats van dat ze zich nederig gedragen. Ze hebben nooit hun eigen input gegeven en/of eigen testresultaten gepost. en nu zijn ze boos als er een objectieve test naar buiten komt waarin ze per direct geschaad worden.
Wat was nou de moeite geweest om je vantevoren al in de discussie te voegen en net zoals René, testresultaten te laten zien vooraf, en eerlijk te zijn?
Want dit valt te verwachten (tegenvallende resultaten die als een bom in slaan als je niet vooraf open bent geweest, en onbegrip van anderen omdat jullie het topic continue totaal genegeerd hebben).

Verder hoop ik dat de test niet klopt en dat jullie toch goede whey verkopen, ik heb nog een aantal potten whey/casseine perfection staan en ben momenteel nog trouwe klant, ben benieuwd :)! Succes.

geen test gedaan met whey isolate?

Inderdaad wel verstandig om naast de resultaten de batchnummers en het gebruikte lab etc te vermelden, zeker als die gewoon bekend zijn!

Man, wat is die manier van reageren kut zeg. Als je dan toch zo zeker van je zaak bent, post je je testresultaten en reageer je normaal en rustig, dan ga je toch niet meteen zo wild om je heen slaan en met rechtszaken lopen dreigen en alles.

Dit loopt hier al jaren, het is toch juist goed dat er eens een onafhankelijk onderzoek komt, zou je als eerlijk bedrijf alleen maar sterker uit moeten komen. Mits je kwaliteit goed is en je etikettering klopt et cetera.

Post jullie eigen testresultaten dan is het probleem toch opgelost?

precies, wat jij weet, en hoe weet je dat? goed vertrouwen? of tests? zoja post die test en dan is het gezeik klaar.

Wij komen straks met een test en onderbouwde reactie. Het viel vanmorgen nogal koud op mijn dak maar komt eraan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

in 4 crowdfunding voor een 2de test :D

Wij komen straks met een test en onderbouwde reactie. Het viel vanmorgen nogal koud op mijn dak maar komt eraan.

Enigzins wel begrijpelijk hoor, emotionele betrokkenheid als je zoiets opeens leest over je eigen (trotse) product.
Echter had je vooraf net zoals XXL nutrition al opener kunnen zijn(betrokken, reageren, testresultaten vooraf plaatsen) voor mogelijk tegenvallende resultaten die dan veel minder hard aan gekomen zouden zijn.

Mensen waren al verontwaardigd dat jullie het compleet negeerde, dat is vooraf al slechte publiciteit. Dus in die zin hebben mensen momenteel ook veel meer onbegrip.

Heel triest dat we op dit soort dingen weer moeten reageren en dat dit hier wordt geaccepteerd. Dit kan dus niet. Eiwit is een natuurlijk product en waardes kunnen altijd iets afwijken maar absoluut niet zoveel. Daarnaast wordt zelfs de suggestie gewekt dat onze producent Glycine zou toevoegen. Allereerst onze Whey bevat logischerwijs en gegarandeerd 0 van dit soort toevoegingen. Het is eigenlijk al te schandalig voor woorden dat we op dit soort beschuldigingen moeten reageren. Daarnaast zijn dit zeer ernstige beschuldigingen die grote gevolgen kunnen hebben, onrechtmatig en waarschijnlijk strafbaar zijn. Er worden geen batchnummers, bron, lab, genoemd en geen data helemaal niets. Het kan gewoon niet. Allemaal uiterst curieus en dubieus. Wij zijn op dit moment in gesprek met onze leverancier en producent en beraden ons op de juiste stappen omdat we dit soort aantijgingen gewoon niet kunnen en willen accepteren. Wij verkopen een eerlijk product voor een goede prijs. Wij gaan nu verder de discussie niet aan (tegen dit soort onzin en smaad kun je je niet verdedigen) maar zullen op gepaste wijzen reageren.
Hier heb je data:
hwwnb9.png

Batch betreft:
Whey Perfection Vanilla subscript{milkshake}
EXP: 07/2016
Lot: F42622

Noot: dit is uit het rapport, ik heb hier niets mee te maken, anders dan dat ik 1 van de 63 donateurs was voor deze test.

Wij komen zo met een reactie alsmede analyse. Gedaan door een onafhankelijk lab. Jullie mogen hieruit zelf je conclusie trekken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven