Fitness Seller

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze onze reactie!:) Een totaal eiwitgehalte van: 75,08 x 6,38 = 76,64%

Officiele verklaring en labtest van onze producent Aminolabs. De test is zeer recent, Juli 2014.
:) Whey Perfection labtest en begeleidend schrijven van Aminolabs: http://files.bodyenfitshop.nl/downloads/whey_perfection_test.pdf[/FONT]

Ik zie dat de DUMAS methode is gebruikt, welke de hoeveelheid stikstof in een sample kan meten. Dit meet dus alles met stikstof erin, niet alleen de aminozuren die erin horen te zitten. De onafhankelijke test die is uitgevoerd door de donateursgroep heeft gebruik gemaakt van massaspectrometrie, oneindig veel accurater en die toont ook aan dat er meer glycine inzit dan hoort. De DUMAS methode zou dan ook toegevoegde glycine of eigenlijk toegevoegd whatever meetellen alszijnde eiwit.

Waarom zijn er 2 soorten eenheden getest? Zie namelijk alléén eiwit en vocht?, waarom niet de andere substanties?
Omdat dat niet kan met de methode die ze hebben gebruikt. DUMAS is gebruikt, wat de hoeveelheid stikstof bepaald (aminozuren bevatten allen stikstof). Zoiets is een vrij indirecte methode om de hoeveelheid eiwit te schatten. Is een tegenhanger van de kjeldahl, allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie.

Research Campus 6 , 3500 Hasselt

Hé, dat is vlakbij mijn school :eek:

Bij deze onze reactie!:) Wij hebben onze producent gevraagd even te reageren en dat heben ze gedaan. Een totaal eiwitgehalte van: 75,08 x 6,38 = 76,64% Officiele verklaring en labtest van onze producent Aminolabs. De test is zeer recent, Juli 2014. :) Whey Perfection labtest en begeleidend schrijven van Aminolabs: http://files.bodyenfitshop.nl/downloads/whey_perfection_test.pdf

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.[/FONT][/FONT][/FONT]

Ben ik de enige die dit een raar test resultaat vind?
Ik zie nergens waar de eiwitten en vocht uit zijn opgebouwd.

Ik zie alleen ''Parameter Resultaat Eenheid Startdatum
Eiwit 71.4 % 15/07/2014
Vocht 4.9 % 14/07/2014''

Nergens zie ik uitgebreide resultaten.

Graag zie ik een uitgebreid document met ALLE gegevens.

Gr

Bij deze onze reactie!:) Wij hebben onze producent gevraagd even te reageren en dat heben ze gedaan. Een totaal eiwitgehalte van: 75,08 x 6,38 = 76,64% Officiele verklaring en labtest van onze producent Aminolabs. De test is zeer recent, Juli 2014. :) Whey Perfection labtest en begeleidend schrijven van Aminolabs: http://files.bodyenfitshop.nl/downloads/whey_perfection_test.pdf

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.[/FONT][/FONT][/FONT]

Deze methode van testen geeft niet het juiste beeld van de werkelijke inhoud.

Ben ik de enige die dit een raar test resultaat vind?
Ik zie nergens waar de eiwitten en vocht uit zijn opgebouwd.

Ik zie alleen ''Parameter Resultaat Eenheid Startdatum
Eiwit 71.4 % 15/07/2014
Vocht 4.9 % 14/07/2014''

Nergens zie ik uitgebreide resultaten.

Graag zie ik een uitgebreid document met ALLE gegevens.

Gr
Zie mijn eerdere reactie waarom dit niet het geval is.

Dit betreft een test op puur het eiwitgehalte. Vandaar.:)
NEE! Het betreft een test die het stikstofgehalte meet, NIET het eiwit gehalte, dat is een ruwe schatting waar tal van haken en ogen aan zitten. Waaronder een overschatting van de hoeveelheid als er meer glycine inzit dan hoort, wat blijkt uit de bepaling met massaspectrometrie.

Je moet ook wel goed van vertrouwen zijn om je producent je tests te laten doen

Kan zeggen wat je wil maar brb weer bij xxlnutrition kopen

niet omdat die 0,01% eiwit boeit wat je mist maar uit principe

Man wat staan er veel taalfouten in die file, tenenkrommend

Had niet gedacht dat ik ooit nog zou overstappen van Whey Perfection naar Whey Delicious

Het zou zo maar kunnen zijn dat B&F echt van mening waren dat er zoveel % eiwit in hun product zat.

Misschien een tip voor B&F om voortaan voor de wat betere testmethode's te gaan. zou blijkbaar een hoop gedoe voor hun kunnen voorkomen. (er vanuit gaande dat B&F niet wist dat het eiwitgehalte blijkbaar zoveel afwijkt).

In!

Kocht altijd al mijn spul in bij XXL dankzij de klantvriendelijkheid en het kwalitatief betere producten, en nu word dat ook nog maar eens bewezen!

Hulde voor XXL :1e:

Het zou zo maar kunnen zijn dat B&F echt van mening waren dat er zoveel % eiwit in hun product zat. Misschien een tip voor B&F om voortaan voor de wat betere testmethode's te gaan. zou blijkbaar een hoop gedoe voor hun kunnen voorkomen. (er vanuit gaande dat B&F niet wist dat het eiwitgehalte blijkbaar zoveel afwijkt).
lijkt me ook gewoon een gegeven om als b&f dankbaar gebruik van te maken en met deze resultaten naar de fabrikant te gaan en verhaal te gaan halen. Eventueel een schadeclaim of iets dergelijks. Maar in ieder geval een mooi gegeven dat een klein groepje vanuit dbb mogelijk hebben weten te gemaakt,waar nu een bedrijf als b&f veel mee kan in de toekomst. ---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ---------- Zou als bedrijf ze ook erg sieren om er nederig en dankbaar er mee om te gaan ipv de reacties van eerder op de dag

In

lijkt me ook gewoon een gegeven om als b&f dankbaar gebruik van te maken en met deze resultaten naar de fabrikant te gaan en verhaal te gaan halen. Eventueel een schadeclaim of iets dergelijks. Maar in ieder geval een mooi gegeven die een klein groepje vanuit dbb mogelijk hebben gemaakt,waar nu een bedrijf als b&f veel mee kan in de toekomst.

---------- toegevoegd om 12:42 ---------- de post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

zou als bedrijf ze ook erg sieren om er nederig en dankbaar er mee om te gaan ipv de reacties van eerder op de dag
+100

B&F zou hier juist mee aan de slag moeten. Als ze echt zo begaan zijn met hun klanten, dan zoeken ze dit tot op de bodem uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven