MuscleMeat

Aankondiging Labtest vitamine D3 Body & Fitshop en XXL Nutrition

Welke 2 producten moeten er getest worden?

  • Body & Fit vitamine D3 1000IU en 5000IU

    Stemmen: 80 40,6%
  • B&F vitamine D3 1000IU en XXL Nutrition 1000IU

    Stemmen: 117 59,4%

  • Totaal stemmers
    197

Bezoekers in dit topic

Now foods vit D3 is prima, ik heb me bloed voor en na laten prikken
 
Leuk al die testen, maar ik zie niet in waarom je een spotgoedkoop product als vitamine D zou kopen van een lokaal huismerk dat geen enkel kwaliteitscontrolesysteem van betekenis hanteert.

Vitamine D koop je gewoon van een betrouwbaar merk zoals Now Foods, dat een eersteklas GMP kwaliteitscontrolesysteem hanteert waarbij ALLE grondstoffen en eindproducten systematisch getest worden.

Lees hier maar eens wat dat betekent:
http://www.nowfoods.com/Quality/Are-Supplements-Safe/099445.htm

En bekijk deze video maar eens om te zien hoe dat er aan toe gaat:
http://www.nowfoods.com/idc/groups/...eo.vo.llnwd.net/o1/http27/Labs.mp4&volume=100

En hier alle andere video's van Now Foods:
http://www.nowfoods.com/AboutUs/Videos/

Inderdaad, je weet toch al van te voren wat de uitslag van de test gaat worden.
 
Inderdaad, je weet toch al van te voren wat de uitslag van de test gaat worden.

Dat weet ik niet. Het kan prima zijn dat deze producten wel gewoon kloppen. Het zijn immers goedkope grondstoffen. Maar het gaat hier totaal niet om het geld. Maar om het principe. Alsof iemand van het kopen van whey arm is geworden. Het gaat er om dat de producten kloppen met het etiket. Dat is ook een wettelijke verplichting van de fabrikant. En niet of een product 1 euro is of 1000 euro.
 
Doe de 5000 van BENF en de 1000 van XXL
 
Ik heb alle vertrouwen in XXL en 0.0 vertrouwen in B&F, voor mezelf vind ik verdere testen dus overbodig
 
Van mij mogen jullie wel testen ik ben zelf ook best benieuwd. We hebben dit nooit onderzocht zelf. D3 is een goedkope grondstof en de kosten zitten meer in de verpakking en de handling eromheen. Als producent "loont" het dan ook niet om hiermee te rommelen. Dit in tegenstelling tot whey wat een dure grondstof is.
 
Blijft dit draadje wel onder supplementen staan? Of wordt het ook verhuisd naar "webshops"? Logt zeker aan de uitslag.
 
Van mij mogen jullie wel testen ik ben zelf ook best benieuwd. We hebben dit nooit onderzocht zelf. D3 is een goedkope grondstof en de kosten zitten meer in de verpakking en de handling eromheen. Als producent "loont" het dan ook niet om hiermee te rommelen. Dit in tegenstelling tot whey wat een dure grondstof is.

Eerlijk gezegd verwacht ik ook geen schrikbarende uitslag van XXL D3. Daarom wil ik misschien alleen de 1000IU en 5000IU versie van B&F testen, want het zou me weer helemaaaal niks verbazen als dat gewoon hetzelfde product is met een ander etiket.

Maar om de test eerlijker te laten verlopen overweeg ik de optie XXL 1000IU en B&F 1000 IU. Ik ga ze niet alle 3 testen, want vooralsnog betaal ik het grootste gedeelte uit eigen zak en ben gewoon een hobby sporter die niet verbonden is aan XXL of B&F.
 
Als je XXL 1000 en BNF 5000 test doneer ik een tientje
 
Aan de hand van de reacties blijkt er veel animo te zijn voor de 5000IU versie B&F en de 1000IU versie van XXL. Ik weet niet of de poll nog aangepast kan worden, maar tot nu toe lijkt dat de meeste donateurs te geven dus ik ga die optie overwegen.
 
Poll kan aangepast worden, maar dan kunnen degenen die op "B&F vitamine D3 1000IU en XXL Nutrition 1000IU" gestemd hebben hun stem niet meer veranderen naar "B&F vitamine D3 5000IU en XXL Nutrition 1000IU"
 
Poll kan aangepast worden, maar dan kunnen degenen die op "B&F vitamine D3 1000IU en XXL Nutrition 1000IU" gestemd hebben hun stem niet meer veranderen naar "B&F vitamine D3 5000IU en XXL Nutrition 1000IU"

Dan vraag ik iedereen te reageren in dit topic wat zijn mening is.
 
In, goed initiatief!
 
Stuur me maar een PM met je rekeningnummer etc, ik chip wel een euro'tje in (geen wonder bedrag, maar als iedereen dat doet ben je er toch vrij snel lijkt mij).
 
Rip A J D L over een paar dagen/weken.
 
Van mij mogen jullie wel testen ik ben zelf ook best benieuwd. We hebben dit nooit onderzocht zelf. D3 is een goedkope grondstof en de kosten zitten meer in de verpakking en de handling eromheen. Als producent "loont" het dan ook niet om hiermee te rommelen. Dit in tegenstelling tot whey wat een dure grondstof is.

Ik wil best wel geloven dat het vanuit financieel perspectief niet de moeite loont om een vitamine D supplement te onderdoseren, maar dat kan wel geen geldig argument zijn om geen enkel kwaliteitscontole toe te passen op vit d supplementen.

Men zou toch mogen verwachten dat conform de farmaceutische kwaliteitsnormen het 'gemiddeld' gehalte niet meer dan 10% afwijkt van wat op het ticket staat.
 
Back
Naar boven