AndroidHealthClinic

lange spieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilo

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hallo ik wou iets vragen iedereen zegt dat ik lange spieren heb en dat daarom mijn armen moeilijk groeien kent iemand dat probleem? mijn borst en mijn rug zijn wel vrij dik, ik ben trouwens maar 1.80m lang en weeg 85 kilo, heb 14% vet maar mijn armen zijn niet dikker dan 38.5 cm vinden jullie dat dun of gaat het wel, ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken, kan trouwens nog geen fotos plaatsen helaas maar binnenkort zet ik er wel 1 op alvast bedankt.
gr. john

38.5cm bij 1.80 met 14% is goed!

En lange spieren ??? Bedoel je dat je geen piek op je biceps hebt ofzo?

De lengte van de spieren is genetisch bepaald. Als je lange spieren hebt, zou je ook korte pezen moeten hebben. Dat werkt juist in het voordeel omdat je dan veel ruimte hebt om vol te bouwen en kan je veel spiermassa opbouwen

• Topic Starter Topic Starter
ja dat is inderdaad het probleem die piek mis ik een beetje, en omdat mijn armen dus vrij lang zijn lijken ze best dun vind ik. de meeste mensen vinden dat ik er breed uitzie maar zelf zie ik me gewoon als een normaal persoon, maar misschien komt dat ook wel omdat ik met een heel ervaren bodybuilder samen train en verglijk ik me met de verkeerde mensen.
8 maanden geleden woog ik 5 kilo minder dan nu en toen vond ik mezelf er wel breed uitzien, maar dat komt denk ik omdat ik 14 maanden geleden nog maar 61 kilo woog, ben toen in een half jaartje 19 kilo aangekomen.

Wel of geen piek hebben is genetisch bepaald... Die zal er wellicht ook wel niet komen als je het op 38.5cm niet hebt, maar geen probleem. Fixeer je maar op het dikker laten worden van je biceps+triceps :D

en dat ik veel ruimte heb om te bouwen dat is inderdaad wel fijn alleen momenteel heb ik daar niet zo heel veel aan want dat gaat echt lang duren denk ik bij mij, maar ja gewoon vol gas er tegen aan

MightyDuck zei:
Ach kom ik heb 42 bij dezelfde lengte en zo'n 14/15% en ik vind het helemaal niks.

Niets bijzonders dus. Sorry. :)

ok maar misschien heb jij wel kortere spieren, want de lengte van je complete lichaam zegt niets over de lengte van je spieren en daarbij train ik nog maar 1 jaar en 2 maanden voor die tijd woog ik 61 kilo

Lange armen staan niet gelijk aan lange spieren!

Lange spieren worden bepaald door de verhouding spierlengte / peeslengte. Als je lange armen hebt, kan je in verhouding nog steeds korte spieren hebben.

Ik heb ook lange armen, maar geen lange spieren.

40cm armen bij 1.80, 92kg 14% (p-lifter).

Hoe weet je eigenlijk als je korte of lange spieren hebt? En wat is dan beter?

Bartmen zei:
Hoe weet je eigenlijk als je korte of lange spieren hebt? En wat is dan beter?

Korte spieren --> lange pees zichtbaar, lange spieren, lange spierbuik met minder pees zichtbaar. Goed te bekijken bij biceps. Arnold bijv had een lange bicepsbuik, veel mensen hebben korte biceps waar een heel stuk pees zichtbaar is boven hun elleboog voor de piek begint.

Lange spieren zijn beter en niet alleen omdat het mooier is, een spier kan nl. niet groter worden dan ie lang is dus kan een lange spier dikker worden dan een korte. :)

Ter voorbeeld:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lange biceps

Ronnie_Coleman.jpg

Korte(re) biceps.

dat kun je zien iemand met korte spieren krijgt meteen een bal op zijn arm en ik denk dus dat het op lange termijn beter is als je lange spieren hebt zodat je idd meer kan bouwen

MightyDuck zei:
Korte spieren --> lange pees zichtbaar, lange spieren, lange spierbuik met minder pees zichtbaar. Goed te bekijken bij biceps. Arnold bijv had een lange bicepsbuik, veel mensen hebben korte biceps waar een heel stuk pees zichtbaar is boven hun elleboog voor de piek begint.

Lange spieren zijn beter en niet alleen omdat het mooier is, een spier kan nl. niet groter worden dan ie lang is dus kan een lange spier dikker worden dan een korte. :)

Ter voorbeeld:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lange biceps

Ronnie_Coleman.jpg

Korte(re) biceps.

Wie is die van de eerste foto ook alweer???
Geweldig fysiek

Ik heb dus korte spieren dan, als ik mijn arm ook in 90 graden houdt, dan zie je een stuk plat, zeg maar. Dus een stuk pees

ik heb lange spieren volgens mij, heb ook geen piek op de biceps. dit wordt ook nog es versterkt door m'n te hoge vetpercentage. m'n armen zijn nu redelijk groot, heb ze nooit gemeten, dus weet niet hoeveel cm, maar ik schat rond de 48-50 cm, maar een piek heb ik niet :p M'n triceps zijn in verhouding wel weer goed, dus daar ben ik wel gelukkig mee :)

zou je je biceps ook langer kunnen maken door middel van het goed uitstrekken van de biceps? of kan je je spier niet langer maken?

Inderdaad dat is gewoon genetisch bepaald ( jammer genoeg of niet :) )

Is maar goed ook dat je je spier(buik) niet langer kan maken. Tenzij er gelijktijg verkorting van de pees optreed zou dat betekenen dat de spier slap zou komen te hangen wat overstrekken van gewrichten zou betekenen.

@Hilo: 1.80m lang en weeg 85 kilo, heb 14% vet maar mijn armen zijn niet dikker dan 38.5

is toch een vrij "gemiddelde" maat voor iemand van 1.80m met een VVM van ca 73kg

En iedereen zegt dat ik lange spieren heb ? ? ? ? ? Wie is die iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven