AndroidHealthClinic

Last van enkels na sporten(rennen)

Itsallfugazi

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Hey dbb,

Laatste tijd merk ik iedere als ik heb gerend met bijv school tijdens de sportlessen.
Dat ik iedere keer als ik ga zitten op stil ga staan ik steken krijg in mijn enkels, het voelt als shin splints alleen dan in de enkels en het onderste deel van het scheenbeen.
Dit is pas sinds ik flink massa ben aangekomen.
Ervaren meerdere bodybuilders dit?

je wordt zwaarder, dus aan de ene kant is het logisch.

heb je goed ondersteunende schoenen? dit scheelt vaak al een deel.

en rennen is niet voor bb'ers :D

Ook last van gehad bij de voetbal. Ben door blijven voetballen met uiteindelijk overbelasting en ontsteking tot gevolg, ook verkalking aan de achillespees aan overgehouden.
Zoiets moet je onderhouden en niet ineens mee beginnen als je meer dan 10kg bent bijgekomen de laatste keer je gaan rennen was :p rustig opbouwen dus...

Kan voor een groot deel liggen aan de schoenen die je hebt. Je bent spiermassa aangekomen, dus je weegt meer, waardoor je je enkels zwaarder belast. Op het moment dat je dan geen goede demping hebt in je schoenen, of je looptechniek is slecht, dan kan het zijn dat de combinatie van zwaardere belasting + slechte demping/looptechniek je enkels schade toedoet. Je zou in eerste instantie kunnen kijken of andere schoenen helpt, daarnaast kun je een ervaren sporter laten kijken of je looptechniek goed is (zet je je voeten recht neer als ze op de grond komen, tenen eerst daarna pas hakken (of andersom, gaat bij mij van nature :p) wanneer je bijvoorbeeld een stukje hardloopt ofzo. Die 2 factoren zijn bij mij bekend de meest voorkomende redenen voor enkel problemen.

Terug
Naar boven