AndroidHealthClinic

LDL waarden bij frequent gebruik

Marcky

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Ik laat regelmatig mn bloed checken en mn LDL gaat langzaam omhoog. Inmiddels zit ik op 5. Dat is te hoog maar niet ernstig verhoogd. Maar kom van 3.

Ben always on (hoef hier geen discussie over). Ben benieuwd of frequente AAS gebruikers altijd wat verhoogde LDL waarden hebben.

thanks.

always on op 88 kilo ??? dude are you srs?

• Topic Starter Topic Starter
heb je ook nog wat te zeggen over LDL waarden?

always on op 88 kilo ??? dude are you srs?

misschien op lage dosis. zijn stats zijn toch beter dan die van u en jij kuurt toch ook regelmatig en zwaar. hij staat op 12% vet en is al 40 jaar. 't is geen kritiek op u maar ik vind uw opmerking in dat geval nogal raar.

Ja is normaal. Het ligt er ook maar net aan waarmee je kuurt, maar je LDL zal hoe dan ook stijgen.
Als de waarden niet meer gunstig zijn is het tijd voor trt/hrt/bridge/off.

misschien op lage dosis. zijn stats zijn toch beter dan die van u en jij kuurt toch ook regelmatig en zwaar. hij staat op 12% vet en is al 40 jaar. 't is geen kritiek op u maar ik vind uw opmerking in dat geval nogal raar.

mijn stats zijn momenteel 98 kg 14% niets mis mee en zo zwaar kuur ik niet.

thanks! idd low dosage, 150mg test, als ik niet een cycle doe.

Ben nu beetje opzoek naar wat de mensen die hier vaker kuren voor LDL waarden hebben.

thanks! idd low dosage, 150mg test, als ik niet een cycle doe.

Ben nu beetje opzoek naar wat de mensen die hier vaker kuren voor LDL waarden hebben.

meeste hier prikken nooit bloed. Worden er wel steeds meer overigens gelukkig maar. Ik ben niet op TRT dus kan je niet iets zinnigs melden.

Zijn er wel een paar hier die TRT doen dus die moeten je wel kunnen helpen.

overigens vind ik TRT wel iets anders als always on, vandaar mijn initieele niet geheel terechte reactie.

greetz

in mijn omgeving is er iemand die door

- cardio
- omega3
- knoflook

zijn ldl aardig terug naar beneden heeft gekregen

Niacine doet ook veel goeds voor LDL verlagen en HDL verhogen. Zoek zelf de dosis maar op. Let op dat je opbouwt, ik zelf ben erg gevoelig voor de flush die niacine geeft. Dat is bij mee veel vervelender dan wat tintelingen. Als ik heel langzaam ophoog went het.

Marcky,
Ik heb dinsdag mijn bloed laten checken en ik neem ook al een hele tijd 125mg test per week. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al drie maanden aan het cutten ben om het laatste vet aan mijn buik weg te krijgen. Ik eet dus helemaal geen suiker, weinig koolhydraten en veel eiwitten en groenten. Op die drie maanden ben ik 6 kg afgevallen. Mijn totaal cholesterol is nu 132. Ik heb vroeger nog waardes gehad boven 200. Ik heb dit zonet langs telefoon vernomen. Mijn verhouding tussen HDL en LDL is ook uitstekend. Ik ga volgende week de afdruk halen. Het enigste probleem dat ik heb door die testosterontoediening is dat ik teveel rode bloedlichaampjes heb. Mijn hematocriet staat op 53 en mij hemoglobine was ook te hoog. Lever, nieren, prostaat en de rest was binnen de normale waardes. t' Is maar om te zeggen dat mijn testosterontoediening mij toch zeer goede bloedwaardes geeft. Misschien dat ik wel elke dag een cardio aspirine ga nemen om mijn bloed wat te laten verdunnen.

Marcky,
Ik heb dinsdag mijn bloed laten checken en ik neem ook al een hele tijd 125mg test per week. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al drie maanden aan het cutten ben om het laatste vet aan mijn buik weg te krijgen. Ik eet dus helemaal geen suiker, weinig koolhydraten en veel eiwitten en groenten. Op die drie maanden ben ik 6 kg afgevallen. Mijn totaal cholesterol is nu 132. Ik heb vroeger nog waardes gehad boven 200. Ik heb dit zonet langs telefoon vernomen. Mijn verhouding tussen HDL en LDL is ook uitstekend. Ik ga volgende week de afdruk halen. Het enigste probleem dat ik heb door die testosterontoediening is dat ik teveel rode bloedlichaampjes heb. Mijn hematocriet staat op 53 en mij hemoglobine was ook te hoog. Lever, nieren, prostaat en de rest was binnen de normale waardes. t' Is maar om te zeggen dat mijn testosterontoediening mij toch zeer goede bloedwaardes geeft. Misschien dat ik wel elke dag een cardio aspirine ga nemen om mijn bloed wat te laten verdunnen.

Ik lees ook best vaak op de amerikaanse boards dat mensen bloed geven om de hematocriet weer lager te krijgen.

Wordt alleszins ook gedaan door mensen die teveel ijzer in hun bloed hebben door een bepaalde afwijking. Ik mag geen bloed geven omdat ik vroeger hepatitis C heb gehad.

- cardio
- omega3
- knoflook

Ging ik net zeggen, +1 dus.
Dit alles helpt trouwens ook om je HDL op te krikken, wat even belangrijk is.

---------- Post toegevoegd Fri 18 Nov 2011 om 12:46 ----------

Niacine doet ook veel goeds voor LDL verlagen en HDL verhogen. Zoek zelf de dosis maar op. Let op dat je opbouwt, ik zelf ben erg gevoelig voor de flush die niacine geeft. Dat is bij mee veel vervelender dan wat tintelingen. Als ik heel langzaam ophoog went het.

Ja leuk spul, maar je krijgt meteen een knalrode kop :-)
I nam het ook net voor de wedstrijd vroeger met wat rode wijn erbij, vasculariteit top ;-)

Laatst bewerkt:

- cardio
- omega3
- knoflook

Als je echt aanleg hebt voor cholesterol (erfelijk bepaald) zullen die middelen weinig helpen. Uw cholesterol zal dan maar lichtjes dalen. Hoe gezond je dan ook eet, je cholesterolwaardes zullen dan slecht blijven. Die mensen kunnen enkel geholpen worden door cholesterolverlagers (medicatie). Maar je kan natuurlijk slechte waardes hebben door slechte voeding en dan valt er wel wat aan te doen.

Als je echt aanleg hebt voor cholesterol (erfelijk bepaald) zullen die middelen weinig helpen. Uw cholesterol zal dan maar lichtjes dalen. Hoe gezond je dan ook eet, je cholesterolwaardes zullen dan slecht blijven. Die mensen kunnen enkel geholpen worden door cholesterolverlagers (medicatie). Maar je kan natuurlijk slechte waardes hebben door slechte voeding en dan valt er wel wat aan te doen.

Ja, en das dan ook weer waar :)

thanks voor de antwoorden. Ik ga eerst maar even met omega3 aan de slag en geen eierdooiers meer eten (deed ik af en toe stiekem wel). Verder eet ik momenteel behoorlijk clean. Over driemaanden ga ik weer prikken dus dan weet ik meer.

Terug
Naar boven