En zou een van ons het beter doen in de politiek? Nee.
Pff wat is dat nu voor een flutargument? Ik ben geen politicus noch heb ik ambities daarvoor. Het is niet mijn job dus ik zie niet in waarom dit er iets mee te maken heeft. Ik stem op mensen waarvan ik verwacht dat ze gaan doen wat ze belooft hebben in hun programma en campagne. Als ze dat achteraf niet blijken te doen, of als hun beleid gefaald heeft dan stem ik weer op andere etc... Blijkbaar maakt dat voor jou allemaal niet uit, want elk politicus doet het toch beter dan de gemiddelde burger. Wat heb je nou aan zo'n dooddoener in een discussie?
Er is niets mis mee om arbeiders uit andere landen te halen als we ze hier nodig hebben maar zodra we er klaar mee zijn en er profijt van gehad hebben steken we een mes in hun rug.
Heb ik gezegd dat daar fundamenteel iets mis mee is dan? Probleem is dat de regulering omtrent de economische immigratie totaal gefaald heeft tot nu toe. Als we de voordelen naast de nadelen plaatsen dan wegen de nadelen momenteel zwaarder door. Er is meer criminaliteit dan gewenst is, er is meer werkloosheid dan gewenst is (waardoor je argument mbt 'profijt' al wegvalt). Trouwens we zouden beter eerst onze werkloosheid aanpakken met eigen mensen. Er zijn genoeg werkloze autochtonen en allochtonen. Het is natuurlijk gekkenwerk om dan nu nog meer gelukzoekers binnen te halen waarvan je hoopt dat ze gaan werken. In deze tijd is er niet eens veel aanbod, mensen worden juist massaal ontslagen. Dus die immigratiekraan moet nu gewoon potdicht, klaar. En de problemen moet je aanpakken, niet verbloemen zoals jij doet.
Criminaliteit en mogelijke toenames daarvan is afhankelijk van de pakkans en verschilt per vergrijp. Daar is nauwelijks beleid op te maken.
Natuurlijk moet het beleid wél anders. Niet alleen de pakkans moet hoger, maar ook bepaalde vergrijpen moeten harder aangepakt worden, er moet een duidelijk signaal zijn naar bepaalde jongeren toe. Anders gaan we naar Amerikaanse toestanden waarin hele wijken verloren gaan, bende's ontstaan etc. Tuurlijk kan het beleid anders en beter. Als je er steeds vanuit gaat dat de problemen zichzelf wel oplossen, dan kom je er natuurlijk nooit.
Wederom stel je (naar mijn interpetatie) dat allochtonen meer crimineel gedrag vertonen.
Staat nergens in mijn vorige post, maar nu je erover begint, ja, het klopt wel. Maar dat wil niet zeggen dat je dit niet kan veranderen vanuit justitie en politiek.
Als dat al waar is komt dat doordat wij ze die rol toebedelen door onze houding en gedrag.
Hahahaha oh nee, omg niet weer de "wij autochtone burgers zijn de oorzaak van hun gedrag" praatjes. Precies de reden waarom het hele beleid gefaald heeft: pamperen, de schuld bij onszelf zoeken, de slachtofferrol bij de immigranten stimuleren, verantwoordelijkheid wegnemen. En terwijl bijna iedereen erachter is dat dat fout was zijn er nog steeds enkelen die denken dat dit de goede manier is. Zoals ik zei: politici zijn de oorzaak, niet de burgers. En de immigranten die we naar hier gehaald hebben waren nu eenmaal niet het koren van hun land, eerder het kaf. Anders waren ze wel in hun land gebleven ipv hier hun geluk te komen zoeken. Maar ja, profiteren van de bestaande sociale zekerheid in een ander land is nu eenmaal makkelijker dan deze in je eigen land opbouwen.
En door hun achterstandspositie die het moeilijker maakt om op legitieme manier hun geld te verdienen.
Achterstandspositie? Immigranten komen hier binnen en krijgen meteen een uitkering, sociale woning, kindergeld, begeleiding bij het vinden van werk, enz. Tegenover de mensen in hun eigen land hebben ze juist een grote voorsprong, en tegenover autochtonen is er geen verschil. Iedereen is hier namelijk gelijk. Over welke achterstand heb je het dan eigenlijk? Feit dat ze in een mindere wijk wonen? Tja, als je geen geld hebt dan kan je niet in een mooie wijk wonen, spreekt voor zich. Een mens die vooruit wil gaat dan proberen die wijk te verbeteren, maar wat we zien is dat de mindere wijken juist steeds verder verpauperen naarmate er meer allochtonen komen wonen. Maar dat is natuurlijk de fout van de autochtonen, niet waar?
Overigens is de enige reden dat je denkt dat er veel criminele allochtonen zijn door de gekleurde berichtgeving van de veelal op sensatiegerichte media.
Ik "denk" om te beginnen niets. Ik ken de cijfers. Misschien moet jij eens wat studies en statistieken nakijken. Het percentage criminelen van vreemde origine in gevangenissen en daarbuiten ligt hoger dan het percentage bij autochtonen. Het heeft geen zin om dat te blijven ontkennen. Tijd dat je je roze bril/oogkleppen afzet en de werkelijkheid onder ogen gaat zien. De media is trouwens eerder links in Nederland en belgië.
Delete alle overige posts in dit topic maar en zet dit ^ na de openingspost. Zo zit het, zo blijft het. Daar gaat Wilders niets aan veranderen, kan hij niets aan veranderen. Gelukkig maar.
Ik delete helemaal niets, censuur is meer iets voor de linkse media.
En alsof ik achter Wilders sta. Wat mij betreft is Wilders nog veel erger dan de knoeiers die de situatie hebben gebracht tot wat die nu is