AndroidHealthClinic

Lenen IB Groep + aanvullende beurs

Fierce

Competitive Bodybuilder
Waardering
188
Op dit moment woon ik nog thuis en ontvang ik +- 97 euro stufi per maand. Nou heb ik verleden maand maximaal bijgeleend(500 euro), dus ik verwachtte 597 euro op mijn rekening, was helaas maar 520,-

Betekent dit dat ik dus 'maar' 420,- heb bijgeleend en mijn stufi er gewoon bij opgeteld is? Ik zat net namelijk even op mijn Digi D te kijken en ik kwam er niet helemaal uit.

Verder nog een vraagje over die aanvullende beurs, weet iemand precies hoe dat zit? Is dat enkel en alleen voor mensen die ouders hebben met een heel laag inkomen of?

Bedankt alvast.

Kun je niet gewoon ff googlen...

[Link niet meer beschikbaar]

Om in aanmerking te komen voor een aanvullende beurs kijken ze naar de inkomen van je ouders. Hoe laag dit moet zijn weet ik niet, maar je kan het altijd proberen aan te vragen. Niet geschoten is altijd mis.

Dat is geen antwoord op m'n 1e vraag. En ik snap nou nog steeds niet wanneer je nou in aanmerking komt voor zo'n aanvullende beurs.
Dat is wel een antwoord op je vraag, vul de inkomens van je ouders in en je zult zien of je in aanmerking komt voor een aanvullende beurs.

• Topic Starter Topic Starter
Op dit moment woon ik nog thuis en ontvang ik +- 97 euro stufi per maand. Nou heb ik verleden maand maximaal bijgeleend(500 euro), dus ik verwachtte 597 euro op mijn rekening, was helaas maar 520,-

Betekent dit dat ik dus 'maar' 420,- heb bijgeleend en mijn stufi er gewoon bij opgeteld is? Ik zat net namelijk even op mijn Digi D te kijken en ik kwam er niet helemaal uit.

Om hier nog even op terug te komen. Ik had die maand m'n lening dus op maximaal (500 euro gezet), daarbij hoorde ik nog 97 euro studie financiering te krijgen dus dit zou uitkomen op 597 euro. Uiteindelijk 520 euro gekregen. Heb het er toen met iemand over gehad en die zei dat 520 euro simpelweg het maximale bedrag is dat je krijgt, incl stufi.

Alleen toen ik net ging kijken bij studie schuld --> definitieve lening (dus excl stufi), stond er 520 euro. Wat klopt hier nou niet aan?

je kan ook het inkomen van je ouders buiten beschouwing laten

Max wat je zo kunt krijgen is:
lening (290,50)
collegegeldkrediet (147,58)
prestatiebeurs (97,85)
= 535.93 eu

Om hier nog even op terug te komen. Ik had die maand m'n lening dus op maximaal (500 euro gezet), daarbij hoorde ik nog 97 euro studie financiering te krijgen dus dit zou uitkomen op 597 euro. Uiteindelijk 520 euro gekregen. Heb het er toen met iemand over gehad en die zei dat 520 euro simpelweg het maximale bedrag is dat je krijgt, incl stufi.

Alleen toen ik net ging kijken bij studie schuld --> definitieve lening (dus excl stufi), stond er 520 euro. Wat klopt hier nou niet aan?
Vreemd dat dat tegen je is gezegd. Ik heb drie maanden lang maximaal geleend en kreeg €597,85 per maand.

Zonder aanvullende beurs? Ik heb namelijk dit tabelletje voor me:

Zonder aanvullende beurs? Ik heb namelijk dit tabelletje voor me:
Ja, ik heb geen recht op een aanvullende beurs. Voordat ik ging lenen kreeg ik ook maar €97,85.

5l2xyv.png

En dat is dus zonder collegegeldkrediet zelfs?? Waarom krijg ik geen reet gedaan bij de DUO. (ik heb ook geen recht op aanvullende beurs, houdt dat dus in dat ik 500 mag lenen + collegegeldkrediet nog + uitwonende beurs?)

En dat is dus zonder collegegeldkrediet zelfs?? Waarom krijg ik geen reet gedaan bij de DUO. (ik heb ook geen recht op aanvullende beurs, houdt dat dus in dat ik 500 mag lenen + collegegeldkrediet nog + uitwonende beurs?)

Ik krijg van duo 765,83. Dit is inclusief basisbeurs, collegegeld & aanvullende beurs.

Ja. Ik heb gewoon een lening aangevraagd en die op €500 gezet. Nooit iets van gemerkt dat dat niet zou mogen.

Ja. Ik heb gewoon mijn lening aangevraagd en die op €500 gezet. Nooit iets van gemerkt dat dat niet zou mogen.
Thanks voor de tip, ga ik ook doen dan. Al kwamen m'n wijzigingen deze week niet door waardoor ik weer tot aankomend weekend moet wachten voordat iets wordt doorgevoerd, hopelijk.

Je komt in aanmerking voor een volledige aanvullende beurs wanneer het salaris van je ouders minder dan 30k per jaar is.

Ik leende zelfs 600 bij, kreeg 860 op me rekening waarvan 260 uitwonend. Aanvullend kreeg ik niet vanwege me ouders

Wtf; ik heb een tijd bijna 900 geleend, in mn 7e studiejaar. Van nog geen 600 kun je toch niet leven?

• Topic Starter Topic Starter
Snap er ook geen reet van. Van de week maar eens bellen.

Is dat bijlenen nou wel of niet een aanrader trouwens. Hoor vrijwel iedereen zeggen dat je stom bent als je het niet doet.

Wtf; ik heb een tijd bijna 900 geleend, in mn 7e studiejaar. Van nog geen 600 kun je toch niet leven?

Wat is dat voor bullshit:D

In leen nu 100 euro bij. Hoef dan geen zorg verzekering te betalen.
En leef wel redelijk zuinig.

1,5 jaar maar pijn leiden.

Kom aan het eind op 10.000 euro schuld en dat vind ik al erg veel.

Dat betekend dat ik na mijn studie de komende 5 jaar elke maand 200 euro moet betalen

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 19:45 ----------

Snap er ook geen reet van. Van de week maar eens bellen.

Is dat bijlenen nou wel of niet een aanrader trouwens. Hoor vrijwel iedereen zeggen dat je stom bent als je het niet doet.

Lenen is nooit een aanrader.

2 jaar na je laatste ontvangen stuffie moet je beginnen met af betalen.
Elk jaar begin je eerst met de rente aflossing gevolgd door het aflossen van je studie schuld.

Rente mag dan wel relatief laag zijn. Maar 2% rente op 10.000 euro is nog steeds 200 euro.

Terug
Naar boven