XXL Nutrition

Lenig worden, hoger trappen hoe?

Hahaha iemands hood eraf trappen ,hmmm dat lukt me niet.Maar ik ben goed in knieen geven.Of een lekker elleboog

Meer stretchen dan... :roflol:

;)

ja dat doen wij ook op training,maar ik heb me dat extra gekocht.Want op de training hielp het voor mij niet.Waar train jij ergens?Hoe gaat de combo van bb en thaiboxen?

Ik train hier Startpagina

Hoe zwaarder ik word, hoe moeilijker, maar hoe moeilijker, hoe leuker de uitdaging

Och dat is bij me in de buurt.Ja je zult natuurlijk logger worden he,neem ik aan.Ja stretchen doe ik al genoeg.Maar de spagaat zal ik toch nooit kunnen.

Zag net dat er ook paaldansen gegeven word.Volgens mij moet ik eens langskomen.

Hoger trappen dan het hoofd van je tegenstander heeft toch geen nut, dus waarom moeilijk doen?

Ja maar je hebt ook bepaalde technieken van het trappen.

je kan zomaar in zijn face trappen maar je kan ook een mooie draaiende high kick geven waar meer power inzit dus meer kans op een KO.

Ik kan wel op hoofdhoogte trappen. maar ga dit jaar op kickboks. zit nu op voetbal.

Correction! Ik zit nu op Taekwon-do :D Daar moet je bijv je liezen rekken. moet je op de grond gaan ligge, benen omhoog en dan je knie buigen totdat ie 90 graden met je bovenbeen staat . en dan gaat iemand ertussen staan en je benen naar beneden duwen. en dan stop zegge als t teveel pijn doet en dan ff 10 seconden volhouden, en dat 2 keer. YUMMEEE!

als de persoon 2 meter is kan ik wel aan zijn hoofd maar zijn kruis is op kniehoogte ;)
Dus waarom moeilijk doen :p

als de persoon 2 meter is kan ik wel aan zijn hoofd maar zijn kruis is op kniehoogte ;)
Dus waarom moeilijk doen :p

Bij geen enkele vechtsport mag je in iemands kruis trappen. En een als jou tegenstander twee meter lang is, heeft het weinig zin om highkicks te geven op zijn hoofd. Of je tegenstander moet echt een slome hannes zijn, wil hij die niet zien aankomen. Ook breng jij jezelf redelijk uit balans en stel jij jezelf dus kwetsbaar op. Misschien dat je aan het einde van een goede combinatie waarin je je tegenstander hebt gedesoriënteerd; een kans maakt met een highkick, anders niet.

Wat een trap is dat van die Serkan zeg!

ik doe voor mijn traptechniek wide squats met veel herhalingen maken als warming up, daarna even stretchen. Daarna geef ik 20 highkicks in een zo snel mogelijk tempo achter elkaar en probeer ik niet alleen op snelheid, maar ook hoogte te focussen. Daarna doe ik dezelfde oefening met hammerkicks.

als je hoger wilt komen hang dan wat meer naar achter en zet veel kracht in het omhoog gooien van je been. na een tijdje rek je het vanzelf wel op ;)

ik doe voor mijn traptechniek wide squats met veel herhalingen maken als warming up, daarna even stretchen. Daarna geef ik 20 highkicks in een zo snel mogelijk tempo achter elkaar en probeer ik niet alleen op snelheid, maar ook hoogte te focussen. Daarna doe ik dezelfde oefening met hammerkicks.

als je hoger wilt komen hang dan wat meer naar achter en zet veel kracht in het omhoog gooien van je been. na een tijdje rek je het vanzelf wel op ;)

en je techniek?

Ik trainde me eigen ook om hoger te trappen wat erg handig is !

IK ging elke dag bv 1 been tege de muur houde en zo me eige strekken touwtjes springe en had bokszak hange waar ik elke dag op oefende.
De splits oefenen ( ik kon het zelf ook niet NET helemaal )

door handige beenoefeningen te doen kom je wel ver

1 van de beroemde kickboxers is bv serkan yilmaz die bekend staat om zijn hoge trappen :
Als ik het me goed herinner beoefend hij Taekwondo dus aan die trappen is niet zo veel verbazends.

Correction! Ik zit nu op Taekwon-do :D Daar moet je bijv je liezen rekken. moet je op de grond gaan ligge, benen omhoog en dan je knie buigen totdat ie 90 graden met je bovenbeen staat . en dan gaat iemand ertussen staan en je benen naar beneden duwen. en dan stop zegge als t teveel pijn doet en dan ff 10 seconden volhouden, en dat 2 keer. YUMMEEE!
Wat je lekker noemt . Heb het zelf ook gedaan en heb om de haverklep thuis gezeten omdat 5 keer in de week oprekken toch wat te veel van het goede bleek op die manier.

Daarbij is Taaekwondo alleen als vechtdicipline waardeloos te noemen gezien het ontwikkeld is voor legerdoeleinden en showoptredens.

Daarbij is de techniek die je er leert ook nog eens klote, schoppen met je wreef heb 5 keer een genkeusde teen overgehouden aan dat geintje.

Wat je lekker noemt . Heb het zelf ook gedaan en heb om de haverklep thuis gezeten omdat 5 keer in de week oprekken toch wat te veel van het goede bleek op die manier.

Daarbij is Taaekwondo alleen als vechtdicipline waardeloos te noemen gezien het ontwikkeld is voor legerdoeleinden en showoptredens.

Daarbij is de techniek die je er leert ook nog eens klote, schoppen met je wreef heb 5 keer een genkeusde teen overgehouden aan dat geintje.

Als ze bij ons gaan oprekken moet je stop zeggen als je niet verder kan, dan 10 sec zo houden. en dan nog een keer. 5x in de week lijkt me trouwens ook veel van het goede hoor ;)

Het is misschien wel ontwikkelt voor legerdoeleinden, maar trappen en slaan leer je wel, je leert jezelf verdedigen, ze leren je met wapens om te gaan, afweren, noem maar op.

Ik weet niet wat voor leraar/leraren je heb gehad, maar ze horen je de juiste technieken aan te leren ;) Ik heb dan wel ervaren leraren, waaronder Jan Kwant, 27 x Nederlands kampioen,3 x Europees Kampioen, en nog meer NL, EU, en wereldkampioenen.

Terug
Naar boven