AndroidHealthClinic

Lenig worden, hoger trappen hoe?

Werk dus aan je dynamische flexibiliteit. Dit kan je doen door simpelweg je bv. aan een tafel vast te houden, en je benen om en om zo hoog mogelijk naar achteren te schoppen. Stretchen is onnodig. Wat je beter kan doen als 'warming up' is simpelweg zachtjes beginnen met low-kicks. Bouw ze steeds hoger op totdat je met gemak boven je hoofd trapt, dan zit je goed. (Hangt er wel van af of het een Roundhouse, Inside Crescent, Outside Crescent, of whatever is)

Werk dus aan je dynamische flexibiliteit. Dit kan je doen door simpelweg je bv. aan een tafel vast te houden, en je benen om en om zo hoog mogelijk naar achteren te schoppen. Stretchen is onnodig. Wat je beter kan doen als 'warming up' is simpelweg zachtjes beginnen met low-kicks. Bouw ze steeds hoger op totdat je met gemak boven je hoofd trapt, dan zit je goed. (Hangt er wel van af of het een Roundhouse, Inside Crescent, Outside Crescent, of whatever is)

Zachtjes beginnen met low kicks als warming up, hoe de **** kom je daar op.

Ik heb 3 jaar kickboksen gedaan en dat hebben we nog nooit als warming up gedaan.

Die oefening waarbij je de tafel vasthoud klinkt ook heel onlogisch en vele boksers stretchen juist veel, waar haal je deze info eigenlijk vandaan? Of berust je dit op je eigen ervaringen?

Zachtjes beginnen met low kicks als warming up, hoe de **** kom je daar op.

Ik heb 3 jaar kickboksen gedaan en dat hebben we nog nooit als warming up gedaan.

Die oefening waarbij je de tafel vasthoud klinkt ook heel onlogisch en vele boksers stretchen juist veel, waar haal je deze info eigenlijk vandaan? Of berust je dit op je eigen ervaringen?

idd, eerst rondjes om het kanvas, abs, pushups, reactie, springen etc.. daarna meteen knallen op de zak..

Maar denkt dat ie bedoelt als extra voor thuis..

Stretchen

Dus als ik het goed begrijp, elke dag eerst je beenspieren wat opwarmen. Daarna stretchen, spreidstand of tegen een muur beetje per beetje zakken tot je ni meer kan.

Daardoor zou je dan leniger moeten worden?

Ik heb 5 kyu ma helaas ben ik ni lenig waardoor hoge trappen niet lukken en wil daarop trainen...

Dus als ik het goed begrijp, elke dag eerst je beenspieren wat opwarmen. Daarna stretchen, spreidstand of tegen een muur beetje per beetje zakken tot je ni meer kan.

Daardoor zou je dan leniger moeten worden?

Ik heb 5 kyu ma helaas ben ik ni lenig waardoor hoge trappen niet lukken en wil daarop trainen...

5 kyu in welke sport, maar zelfs dan nog heb ik behoorlijk twijfel dat jouw beoordeling tijdens de examens volgens het boekje zijn gegaan...

stretchen

Sōk*tsu-dachi (google) hoge trappen oefenen.
25 per been, 2-3x per week een aantal maanden lang.
Worked for me. Voorheen kwam ik ongeveer tot 1.80 meter.
Nu met gemak 2 meter en bijna zelfde kracht als bij middle kick.

Ik train er ook al een tijdje op maar merk niet echt veel verschil. Had wel een tijdje bijna iedere dag op die zittende vlinderstretch getraint en die kan ik ook nu met gemak bijna tegen de vloer aan:) Maja zou liever de split goed kunnen:p

Terug
Naar boven