MuscleMeat

lichaamseigen testosteron?

SAHR

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
1
Hoeveel bevat een menselijk lichaam gemiddeld?
Ikzelf had na een bloedtest 15, maar nu weet ik niet in welke eenheden dit is.

Stel je hebt een ampul testosteron enthaat van 250 mg per ML, hoeveel keer meer is dit dan er in je eigen lichaam geproduceerd wordt?

Komt u maar!!! Erg benieuwd

toevallig dat je dat vraagt SAHR... wou net een topic openen.

er was eens een mooi lijstje met alle waardes van een gemiddeld mannelijk lichaam.

leverwaardes, eigen en vrij test.... etc

ik ga morgen weer eens bloed laten prikken en ben heel benieuwd hoe mijn levertje er aan toe is (als ik nog een lever heb ;) )

als iemand die lijst nog heeft graag ff posten AUB!!!

Een man produceert tussen de 4 en 10 mg test per dag.
Dus reken maar uit :)

younggod zei:
toevallig dat je dat vraagt SAHR... wou net een topic openen.

er was eens een mooi lijstje met alle waardes van een gemiddeld mannelijk lichaam.

leverwaardes, eigen en vrij test.... etc

ik ga morgen weer eens bloed laten prikken en ben heel benieuwd hoe mijn levertje er aan toe is (als ik nog een lever heb ;) )

als iemand die lijst nog heeft graag ff posten AUB!!!
Dit aanstrepen op het formulier:

gamma GT
ASAT (SGOT)
ALAT (SGPT)
LDH
natrium
kalium
kreatinine
LH
FSH
Testosteron

En let op dat aparte tekentje voor gamma (lijkt op een griekse y)

Een maandje geleden was mijn testwaarde 221!!:D

Code:
Bepaling	Eenheid	Norm waarde
gamma GT	U/l	10-50
ASAT (SGOT)	U/l	10-40
ALAT (SGPT)	U/l	5-45
LDH	        U/l     175-400
natrium	        mmol/l	136-145
kalium	        mmol/l	3.6-5.0
kreatinine      umol/l	80-120
LH	        U/l 	 2-12
FSH	        U/l	 1-8
Testosteron	nmol/l	9-40

Dit liet ik altijd testen.

Waar laat je zo iets eigenlijk testen?
Als ik naar men huisarts gaat zal die tog willen weten waarvoor ik men test-levels wil laten testen lijkt me

Daarbij komt dat hormoon bepalingen zeer prijzig zijn om uit te voeren

Heb gelukkig een insider die me een paar keer per jaar checkt

Mijn laatste uitslag:

NA-1 * 136 mmol/l
K-I * 3.8 mmol/l
GLU2 * 3.6 mmol/l
ASTPL * 42 U/L
ALTPL * 53 U/L
UREL * 6.3 mmol/l
TRIGL * 1.78 mmol/l
BIL-T * 8 ummol/l
IRON * 6.1 ummol/l
MG * 0.91 mmol/l
CKL * 653 U/L
CHOL2 * 4.9 mmol/l
CRE2 * 84 ummol/l
PHOS2 * 0.61 mmol/l
UA2 * 0.21 mmol/l
GGTI2 * 22 U/L
TP2 * 73 g/L
ALP2L 69.5 U/L
CA * 2.50 mmol/L
ALB2 * 43.02 g/L
AMYL2 * 60 U/L

Dikgedrukte waardes zijn te hoog, bv mijn lever ALAT-waarde. Conclusie was dat mijn lever gewoon goed op gang is. Niks om me zorgen over te maken. Leuk om te vermelden is wel dat ik ten tijde van deze bloed test reeds twee weken op 40mg dboll zat per dag.

Er zijn twee bloedstalen afgenomen. 1 ervan was voor bovengenoemde bepalingen. De ander was voor mijn hemoglobine. Mijn hemoglobine waarde lag 1 punt hoger dan de gemiddelde mens :cool:

Hoeveel een menselijk lichaam (lees bloedsomloop) bevat is niet te zeggen omdat dat het bloedvolume per persoon anders is. Een gezonde man produceert zo'n 200 mg per week waarvan slechts zo'n 50 mg vrij ter beschikking komt. De rest wordt gebonden door globulines etc. en is daardoor niet actief of wordt voortijdig afgebroken door de lever.

Greetz

SAHR zei:
Hoeveel bevat een menselijk lichaam gemiddeld?
Ikzelf had na een bloedtest 15, maar nu weet ik niet in welke eenheden dit is.

Stel je hebt een ampul testosteron enthaat van 250 mg per ML, hoeveel keer meer is dit dan er in je eigen lichaam geproduceerd wordt?

Komt u maar!!! Erg benieuwd

die ALTPL waarde van juggernaut is maar ietske te hoog. hangt af welk laboratorium het test. ik zou mij maar pas zorgen maken indien ze twee of drie keer te hoog is (bvb 100). welke zijn daar uw hormoonwaarden? ik zie er toch geen op het eertse zicht. testlevels schommelen ook. de ene dag heb je misschien 10, een week later 30. en dan ook nog een groot verschil tussen 's avonds en 's morgens. ik denk altijd: zolang mijn seksueelleven goed in orde is, is er geen probleem met testosteron in mijn lichaam.

skydirk zei:
die ALTPL waarde van juggernaut is maar ietske te hoog. hangt af welk laboratorium het test. ik zou mij maar pas zorgen maken indien ze twee of drie keer te hoog is (bvb 100). welke zijn daar uw hormoonwaarden? ik zie er toch geen op het eertse zicht. testlevels schommelen ook. de ene dag heb je misschien 10, een week later 30. en dan ook nog een groot verschil tussen 's avonds en 's morgens. ik denk altijd: zolang mijn seksueelleven goed in orde is, is er geen probleem met testosteron in mijn lichaam.

Klopt..is maar licht verhoogd. niks om me zorgen over te maken gelukkig. Valt me nog reuze mee ivm de Dboll die ik toen al 2 weken nam.
Heb geen hormoonbepalingen helaas. Dit kon niet worden uitgevoerd op het desbetreffende lab..is trouwens uitgevoerd in een bekend ziekenhuis. Maar aangezien ik de laatste weken op 500test/600Bold+ dboll maak ik me daar niet zo druk om ;)

Testen zijn 17 November uitgevoerd..over een paar weken ga ik weer. Ben benieuwd hoe de leverwaarden dan zijn...vooralsnog had ik vele malen erger verwacht met de Dboll.
De lever heeft trouwens een zelfherstellende functie..prettig om te weten natuurlijk.

Groet Jugger

Elmo zei:
Hoeveel een menselijk lichaam (lees bloedsomloop) bevat is niet te zeggen omdat dat het bloedvolume per persoon anders is. Een gezonde man produceert zo'n 200 mg per week waarvan slechts zo'n 50 mg vrij ter beschikking komt. De rest wordt gebonden door globulines etc. en is daardoor niet actief of wordt voortijdig afgebroken door de lever.

Greetz

echt zonder, dus 150mg per week word eigenlijk voor niks aangemaakt...
of heeft testosterone gebonden aan globulines nog een functie ??

Infinity zei:
Waar laat je zo iets eigenlijk testen?
Als ik naar men huisarts gaat zal die tog willen weten waarvoor ik men test-levels wil laten testen lijkt me

Dit zou ik ook wel eens willen weten.
Hoe krijgen jullie je huisarts zo ver of wat zijn de tips&truces hiervoor?

Grijpwijk zei:
Dit zou ik ook wel eens willen weten.
Hoe krijgen jullie je huisarts zo ver of wat zijn de tips&truces hiervoor?

Ben ik ook wel beniewd naar. Zoals gezegd de hormoonbepalingen zijn geen goedkope testjes

haha ik heb toen ik toch een bloed onderzoek nodig had , zelf maar wat er bij aangevinkt oa de test, de arts vond het wel raar waarom die bij de uitslag zat, , maar heeft me toen wel die waardes verteld,
is ook een manier toch, als je toch die lijst mee krijgt naar huis.
greets balle:D

maar wat moet je vragen als je naar de doktor gaat en je wil alles laten testen? Test enz
gewoon de waarheid of omzeilen met een smoesje?

je mag toch je eigen testwaardes laten meten! alsof dat hem aangaat (en ie zal wel weten waarom)ik ben baas want ik betaal!zijn mening mag ie geven, daar heb ik niet op tegen!

Terug
Naar boven