AndroidHealthClinic

Lijst van serieuze sportscholen in NL?

Ferrozon

Novice
Waardering
0
Hallo beste mensen,
Na gebruik te hebben gemaakt van de fijne search heb ik gemerkt dat er vaker de vraag wordt gesteld "Welke sportschool in [PLAATSNAAM]".

Nou ben ik serieus van plan op de lange termijn buiten Eindhoven te verhuizen. Waar precies weet ik niet maar de plaats zal wel voor een groot gedeelte afhangen of er een geschikte sportschool ergens in de buurt is.
Dit allemaal duurt best lang. Denk maar eens aan: plaatsen selecteren, inschrijven voor woning/woning zoeken,.... enfin erg veel dingen komen er bij kijken.

Daarom vroeg ik mij af of er zoiets bestaat als een lijst van serieuze sportscholen in Nederland. Het type gym zonder de spreekwoordelijke sauna/zwembad/cafe/betweterige begeleiders/ander onzin.
Ik zag reeds ook een URL met een zgn. lijst op internet maar de reacties van users die er op volgden waren allemaal negatief en in de trant van "Hey MIJN sportschool staat er niet" en "die en die fijne gym stat er ook niet" en "dat is alleen een zwembad"....enz. Kortom: ik stel de vraag HIER en aan JULLIE niet voor niks ;)

Anders zou ik bij deze een oproep willen plaatsen om in dit topic samen alle gyms die wij gezamenlijk kennen op een rijtje te zetten. Zo kunnen anderen er ook hun voordeel mee doen.
Desnoods bij elke gym de extra voorzieningen en vermoedelijke prijzen vermelden.

Veel werk?
Veel handen maken licht werk!

Als die reeds bestaat, gaarne een linkje plaatsen?
BVD!

hier train ik:

XXL gym
Evertsenstraat 15
5703 AM Helmond
tel: 0492 558989

Goede sportschool met oa:

-Dumbbells tot 40 kg en mogelijkheid zelf samen te stellen tot kg of 60.
-Squatrek en mogelijkheid om te deadliften
-Voldoende apparaten van degelijke kwaliteit

Eigenaar is een relaxe gast die zelf ook groot is, sfeer is ook goed dus ik ben wel tevreden.

edit: Oh jah, kosten:
30 euro per maand en 300 euro voor een jaar lang onbeperkt.

Laatst bewerkt:
Train zelf bij Kneets in Den Haag,

http://www.kneetsgym.nl/ (is al tijden onder re-construction)
Cederstraat 1A Den Haag

- Dumbbells tot 70 Kg
- Panatta machines, meeste bijna nieuw en veel dubbel
- Zeker aan het einde van de middag altijd veel beschikbaar, bankjes, machines, halters dus geen wachttijden

En voor 200 euro train je er een half jaar, dat is voor een hardcore BB-school met nieuw spul goedkoop.

Er zijn ook genoeg commerciele fitness centra's die wel serieus zijn hoor.
Bij ons heb je ook gewoon een sauna kluisjes en veel computerapparatuur, maar ook dumbbells tot 40kg, squatrek etc, een hele zaal vol met los apparatuur.

Klopt, heb onlangs met maat van mij naar Beernem (België,W-VL) geweest en daar was zeer goede gym, ook met sauna e.d. maar SQ, DL, BP, alles mogelijk, krulbaren, halters die ik echt niet kan opheffen met 1 hand enzo :D

Terwijl bij ons in de gym in Diksmuide wel SQ en BP mogelijk is maar aangezien het op 1e verdiep is boven winkel wordt DL niet echt geaprecieerd denk ik :D

Dus ja, allemaal vrij relatief

Misschien Belgische lijst ook aanleggen:

TOTAL GYM
Diksmuide

Beernem (naam onbekend)

EricR zei:

Cederstraat 1A Den Haag

- Dumbbells tot 70 Kg
- Zeker aan het einde van de middag altijd veel beschikbaar, bankjes, machines, halters dus geen wachttijden

En voor 200 euro train je er een half jaar, dat is voor een hardcore BB-school met nieuw spul goedkoop.

Dit is echt een droomgym. Ik ga er eens een kijkje nemen. Helaas woon ik niet in de buurt om er een abbo te nemen (of ik moet geld teveel hebben en dat heb ik niet).

Body improvement - Rotterdam

Ik ben er 2 keer geweest en heb er 2 keer echt lekker getraind.

KaLe zei:
Dit is echt een droomgym. Ik ga er eens een kijkje nemen. Helaas woon ik niet in de buurt om er een abbo te nemen (of ik moet geld teveel hebben en dat heb ik niet).

Kale, geef dan aan mij door wanneer dan geef ik de dumbbells wel aan ;) :D Als ik ze kan tillen tegen die tijd.

• Topic Starter Topic Starter
ariekanarie zei:
Toevallig hebben we op het b&f forum een heel draadje over reviews van sportscholen...misschien heb je er wat aan,alles word een beetje beschreven wat er wel en niet te doen is en of het aan te raden is.

http://forum.body-fitness.nl/forum/Sportscholen_Reviews_NL_en_B_%2D_voor_en_door_leden/m_162951/tm.htm

Ok leuk...
Access is Denied.

You either don't have the right to access or have attempted to access private area.

Please login with sufficient credential or click here to go back to forum's home page.
Aan de rest hartstikke bedankt alvast voor de moeite.

EricR zei:

Cederstraat 1A Den Haag

- Dumbbells tot 70 Kg

Woon zelf in Den Haag en moet er ook is echt een keertje gaan trainen :) !!!!
Al is het alleen om te kwijlen over de facaliteiten :P

Ferrozon zei:
Ok leuk...

Aan de rest hartstikke bedankt alvast voor de moeite.

Het is niet zoveel moeite om als je er echt geinteresseerd in bent om effe een account aan te maken....

Zo niet....dan niet....

• Topic Starter Topic Starter
Hehehehe , het was toen redelijk laat dus echt helder was ik niet meer. Bedankt voor de "tip" :D

1 Atlas Nijmegen p/a Blankenborgstraat 27 6535 RD Nijmegen
2 BE-Fit Domburgs Schuitvlot 23 4331 NE Middelburg
3 Bergum Fitnesscentr Mr.W.M.v Oppendijk 22-g unit14 9251 GA Bergum
4 Body-Line p/a Diepenbrockstraat 425 4536 GW Terneuzen
5 D& J's Workout Willem de Zwijgerlaan 2 a 3314 NX Dordrecht
6 Essbra Grote berg 28 5611 KK Eindhoven
7 Helios Simpelveld p/a Grachtstraat 13 6369 AL Simpelveld
8 HKV Simsom KDO p/a Rubenstraat 41 2526 PD Den Haag
9 KCS Scheveningen Scholstraat 329 2583 WT Den Haag
10 KSC Ysbrechtum Schoonoord 8 8633 KB Ysbrechtum
11 KSV Olympia Rotterdam Boergoensevliet 110 3082 KX Rotterdam
12 KSV Schuttersveld p/a Zevenkampsering 810 3069 MD Rotterdam
13 Powerlifting Team Physical Lelystad Kustrif 17 8224 BB Lelystad
14 S.S.S Alkmaar p/a Asterstraat 6 1815 XP Alkmaar
15 Spartacus p/a Snoekbaars 44 1722 HM Zuid Scharwoude
16 Sport & gezondheidscentrum Frans Jansen p/a H.J. Schimmelplein 7 3532 TD Utrecht
17 Sportschool Fennell Fitness Lijsterstraat 2 6165 SR Geleen
18 Sportschool Plato Voorweg 107 2716 NH Zoetermeer
19 Top-Fit Parallelweg 11 a 5664 AC Geldrop

Terug
Naar boven