apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Wat een vooroordelen weer.
Ik heb trouwens ook geen goed woord over voor het Christendom van vroeger.
Het verschil is echter, dat het Christendom (grotendeels) niet meer in de middeleeuwen zit. Als je Christenen aanspreekt over hun gruwelheden uit het verleden dan zullen ze vrijwel allemaal zeggen dat ze die achterlijkheid achter zich hebben gelaten. Waar zie je Christenen nog oproepen tot heilige oorlogen? Precies, niet.
En bij de islam is dat gewoon niet zo. Ik vind het gewoon een barbaarse middeleeuwse haatdragende ideologie. Kan er helaas niks anders van maken. En in een vrije samenleving vind ik dat je zoiets mag zeggen.
Dat betekend trouwens dus niet dat elke moslim een haatdragende barbaar is. Maar helaas knijpen veel van deze 'gematigde' moslims wel steeds een oogje dicht wanneer hun fanatieke broeders weer eens tekeer gaan. Zie bijv. Brussel waar een paar terroristen na bomaanslagen maanden uit de handen van de politie konden blijven terwijl heel veel mensen wisten waar ze waren.
Wat willen ze dan? Hoe kan je dan roepen "we zijn niet allemaal terroristen, het is slechts een kleine groep" maar vervolgens wel in grote getalen dit terrorisme faciliteren.
En dan denk ik bij mijzelf. Het probleen is veel en veel groter dan in de media en door onze politici wordt geschetst. De waarheid wordt onder het tapijt geveegd.
Je ziet het als je op straat loopt. Je hoort het als je op straat loopt. Je voelt het. Er is een hele parallele samenleving die niet en nooit zal integreren.
Wie dat probleem ontkent of bagetalliseert is deel van het probleem.