MuscleMeat

Sticky Live News Topic

In zijn hotelkamer lagen onder meer DDM4’s, drie FN-15’s, een AK-47 en een Colt AR-15. De rest van zijn arsenaal is voorlopig niet bekend.

Het lijkt ondenkbaar, maar alles wijst erop dat Paddock dit arsenaal volstrekt legaal vergaarde. Zo heb je in de staat Nevada je geen vergunning nodig om een pistool of revolver te kopen. De verplichting tot zogenaamde ‘background checks’, een onderzoek naar de achtergrond van mensen, is wel gestemd tijdens een referendum eind 2016, maar die wet wordt momenteel nog niet toegepast wegens “niet haalbaar”, aldus de openbare aanklager van Nevada.

Het verbod op “oorlogswapens”, grote volautomatische machinegeweren, is er ook niet van kracht. Inwoners zijn er ook niet verplicht hun wapens aan te geven. Ze mogen zoveel vuurwapens kopen als ze maar willen. Wie wil, kan dus een klein leger bewapenen.

Hoe de schutter van Las Vegas probleemloos aan zijn indrukwekkend wapenarsenaal raakte

• Like
Waarderingen: mat
  • Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.543
In zijn hotelkamer lagen onder meer DDM4’s, drie FN-15’s, een AK-47 en een Colt AR-15. De rest van zijn arsenaal is voorlopig niet bekend.

Het lijkt ondenkbaar, maar alles wijst erop dat Paddock dit arsenaal volstrekt legaal vergaarde. Zo heb je in de staat Nevada je geen vergunning nodig om een pistool of revolver te kopen. De verplichting tot zogenaamde ‘background checks’, een onderzoek naar de achtergrond van mensen, is wel gestemd tijdens een referendum eind 2016, maar die wet wordt momenteel nog niet toegepast wegens “niet haalbaar”, aldus de openbare aanklager van Nevada.

Het verbod op “oorlogswapens”, grote volautomatische machinegeweren, is er ook niet van kracht. Inwoners zijn er ook niet verplicht hun wapens aan te geven. Ze mogen zoveel vuurwapens kopen als ze maar willen. Wie wil, kan dus een klein leger bewapenen.

Hoe de schutter van Las Vegas probleemloos aan zijn indrukwekkend wapenarsenaal raakte
ja maar auto's zijn ook legaal!

Als 'gun control' zo goed zou werken hoe zit het met Chicago dan? Een 'democraten' stad met een van de strengste wetten rondom 'gun control' maar ondertussen wel een maandelijks gemiddelde van 58 dodelijke slachtoffers als gevolg van schietincidenten. Dat is opgeteld elke maand een Vegas.

Mexico heeft volgens mij nog strikter beleid, en tevens een nog hogere ratio. Een crimineel gebruikt doorgaans geen legale wapens. En alle wapens bannen zoals sommigen roeptoeteren is volstrekt onrealistisch.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.547
Een strikter beleid zoals johnnyjordaan al ergens typte.

Toch onvoorstelbaar dat er een strengere wetgeving bestaat rond autorijden dan wapenbezit in sommige Amerikaanse staten.

Wat is het voor bron precies die jij aanhaalt. Is dat vergelijkbaar met nu.nl?

Dus onderstaande is niet van kracht?
H.Amdt.777 to H.R.4332 - 99th Congress (1985-1986)

H.R.4332 - 99th Congress (1985-1986): Firearms Owners' Protection Act

https://www.atf.gov/firearms/docs/f...-registration-firearm-atf-form-53204/download

Een strikter beleid zoals johnnyjordaan al ergens typte.
Ik ben als sommige zaken kloppen ook voor strikter beleid. Toch denk ik dat 'gun control' een andere discussie is. Wat voor beleid had gister kunnen voorkomen? Want dat zie ik niet zo 123.

Ik reageerde enkel omdat iedereen die gisteren iets zei over de wapenwet onmiddelijk werd toegeworpen dat het illegaal verkregen wapens waren. Geen idee wat de perfect oplossing is maar als alles klopt over Nevada mag het daar toch wel behoorlijk wat stricter me dunkt :rolleyes:

Het maakt geen reet uit hoe Paddock aan zijn gereedschap kwam. De VS heeft gewoon een probleem met vuurwapens, ongeacht of ze 'legaal' of 'illegaal' zijn.

Alsof het aantal illegale vuurwapens die daar in omloop zijn niet te wijten is aan hun diverse halfzachte wapenwetten. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Wat is het voor bron precies die jij aanhaalt. Is dat vergelijkbaar met nu.nl? Met andere woorden, sleur en pleur zonder enige factchecking?
Dus onderstaande is niet van kracht? Politie in Nevada roept dit zelfs.
H.Amdt.777 to H.R.4332 - 99th Congress (1985-1986)

H.R.4332 - 99th Congress (1985-1986): Firearms Owners' Protection Act

https://www.atf.gov/firearms/docs/f...-registration-firearm-atf-form-53204/download
Nee hoor, een gewone belgische krant. Ik heb zelf geen opzoekingswerk gedaan ;)

Nee hoor, een gewone belgische krant. Ik heb zelf geen opzoekingswerk gedaan ;)
Ik zie die site hier vaker voorbij komen en regelmatig op zijn minst ongenuanceerd qua berichtgevingen. Nou maakt dat in zoverre niets uit wanneer je daarmee niets bedoelt.

Wtf fotos van de crime scene inclusief een dode dader geleaked.

5 arrested after explosives found in apartment building in 'chic' Paris neighborhood

UK: Police stops Muslim for routine check, finds kidnapped woman crying in trunk
Aqhcatrm.jpg

15 maanden cel... zucht.

Nog wat hotelkamer fotos

1507054197533.jpg
1507054372270.jpg
1507054504323.jpg

Anti trump protest connectie?

• Like
Waarderingen: mat
De false flag videos komen er ook alweer aan.

http://nypost.com/2017/10/03/vegas-...irlfriend-in-philippines-days-before-rampage/

The week before to his rampage, Las Vegas shooter Stephen Paddock wired $100,000 to the Philippines — where his live-in girlfriend would be Oct. 1.
100K is niet verkeerd in een land waar een piloot €1500 en een buschauffeur €150 per maand ontvangen.

Nog wat hotelkamer fotos

1507054197533.jpg
1507054372270.jpg
1507054504323.jpg
Dat ene magazijn is deze: SF MAG5-100 100 RND MAG AR15

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven