MuscleMeat

Sticky Live News Topic

Sheriff zegt dat er sprake kan zijn dat de schutter geradicaliseerd was. Wordt verder onderzocht.

CNN zeker.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.563
Ik ben als sommige zaken kloppen ook voor strikter beleid. Toch denk ik dat 'gun control' een andere discussie is. Wat voor beleid had gister kunnen voorkomen? Want dat zie ik niet zo 123.
Gaat imo over meer dan mass shootings alleen. Zo'n drama's zullen altijd blijven bestaan. Heb het bijvoorbeeld ook over kinderen die zichzelf of iemand anders per ongeluk aan flarden schieten (te lui om de cijfers op te zoeken) met een wapen dat rondslingert. Dat terwijl er al heel lang smart guns bestaan die dit kunnen voorkomen.

Las ergens dat 80% van alle criminele incidenten zijn gerelateerd aan gangviolence (lijkt mij niet legaal). 62% zijn gerelateerd aan zelfmoord. Sinds er checks worden uitgevoerd zijn er plusminus drie miljoen verkopen geweigerd van de 180 miljoen aanvragen (1994-2014). Kan wel verbeterd worden.

Edit.
8iYJvjC.jpg

Laatst bewerkt:
  • #1.565
Herinner me iets van 8 kinderen per dag die in de VS 'per ongeluk' slachtoffer worden van vuurwapens. Standpunt NRA: "We zijn niet tegen smart guns, maar de technologie mag niet opgelegd worden".

Nog een hotelkamer foto.

Let op sommige mensen kunnen het schokkend vinden!

[Afbeelding verwijderd]

Dat lijkt me zelfmoord, inderdaad.

Zal Mandala Bay wel blij mee geweest zijn om het allemaal eruit te krijgen.

Herinner me iets van 8 kinderen per dag die in de VS 'per ongeluk' slachtoffer worden van vuurwapens. Standpunt NRA: "We zijn niet tegen smart guns, maar de technologie mag niet opgelegd worden".

Nee joh zoveel gaan er niet eens in totaal dood door vuurwapens. Dan kun je nog een groot onderscheid maken tussen leeftijd onder de 12 jaar of erboven (kan me voorstellen dat richting de 17 jaar ook weer veel crime/gang related is). En dan nog het aantal veroorzaakt door de eigenaar/ouder eraf, zelfmoorden, etc.

Childhood Firearm Injuries in the United States | Articles | Pediatrics

On average, from 2012 to 2014, nearly 1300 children (N = 1297) died each year in the United States from a firearm-related injury, for an annual crude rate of 1.8 per 100 000 (Table 1). Fifty-three percent of these were homicides (n = 693), 38% were suicides (n = 493), and 6% were unintentional firearm deaths (n = 82); the remaining 3% were due to legal intervention (n = 9) and deaths of undetermined intent (n = 19). The annual rates of firearm homicide (2.6 per 100 000) and firearm suicide (2.3 per 100 000) were roughly equivalent among the older age group (aged 13–17 years) and were 15 to 17 times higher than the unintentional firearm death rate for this group. For the younger group (aged 0–12 years), the annual rate of firearm homicide (0.3 per 100 000) was over 3 times higher than the rate of unintentional firearm deaths.

'OK'

Van de ±30.000 doden door vuurwapens is 2/3 (±20.000!) om het leven door zelfmoord. Een nuance en wat anders dan de suggestie dat er ±30.000 mensen per jaar worden doodgeschoten volgens NOS. https://www.bjs.gov/content/pub/pdf/fv9311.pdf
Beyond Gun Control

De ±10.000 per jaar die overblijven zijn:
ZSUInhXl.jpg

Voornamelijk donkere lui en dikwijls crimineel en naast slachtoffer ook dader en velen leven in ghetto's.

Propublica heeft het volgende geschreven inclusief onderbouwing met interessante cijfers:
How the Gun Control Debate Ignores Black Lives — ProPublica

In sommige grote steden is een wapenwet van kracht en niet heel makkelijk om legaal aan een vuurwapen te komen. Dat hoeft ook niet want er wordt bij schietpartijen tussen jonge zwarte criminelen onderling vaak gebruik gemaakt van illegale wapens (waar een hoop via Mexico binnenkomt). Het argument dat vrije legale wapens vooral de oorzaak zijn voor doden klopt niet. Het is geen probleem met vuurwapens maar een probleem met criminaliteit. Neem criminelen vuurwapens af en ze gebruiken een ander wapen.

Vaak gaat het om groepen criminelen die verantwoordelijk zijn voor een flink deel van de slachtoffers in een bepaald gebied. Als je leest 10.000 slachtoffers door vuurwapens denk je wellicht aan 10.000 daders maar is niet het geval. Denk aan bendes die elkaar afmaken. Er blijft een groep over van enkele duizenden slachtoffers die niet betrokken waren bij een delict, crimineel waren of gerelateerd aan zulks. Dit noemen ze "Innocent bystanders". Nog altijd een paar duizend te veel maar wel een heel ander verhaal dan de ‘±30.000 doden per jaar’.

Een paar duizend slachtoffers op 300 miljoen Amerikanen en naar schatting ± 300 miljoen vuurwapens is een laag percentage. Een percentage waardoor je niet met droge ogen kunt spreken van een 'Triggerhappy Nation'. Er is nauwelijks bewijs dat vuurwapengeweld direct is te herleiden tot vrij wapenbezit. De meeste doden werden slachtoffer van hun eigen criminaliteit (of van politekogels), al dan niet gepleegd met een illegaal wapen. Van de ±300.000.000 vuurwapens worden er jaarlijks tenminste 299.990.000 niet gebruikt om iemand mee dood te schieten (zelfmoord buiten beschouwing/ eigen 'keuze').

Bij 'massshootings' worden vaak (semi) automatische wapens gebruikt en het gebruik en verkrijgbaarheid wordt terecht ter discussie gesteld.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

alle wapens legaal gekocht........ O-M-G !!! :haar:

• #1.574
Nee joh zoveel gaan er niet eens in totaal dood door vuurwapens. Dan kun je nog een groot onderscheid maken tussen leeftijd onder de 12 jaar of erboven (kan me voorstellen dat richting de 17 jaar ook weer veel crime/gang related is). En dan nog het aantal veroorzaakt door de eigenaar/ouder eraf, zelfmoorden, etc.

Childhood Firearm Injuries in the United States | Articles | Pediatrics

On average, from 2012 to 2014, nearly 1300 children (N = 1297) died each year in the United States from a firearm-related injury, for an annual crude rate of 1.8 per 100 000 (Table 1). Fifty-three percent of these were homicides (n = 693), 38% were suicides (n = 493), and 6% were unintentional firearm deaths (n = 82); the remaining 3% were due to legal intervention (n = 9) and deaths of undetermined intent (n = 19). The annual rates of firearm homicide (2.6 per 100 000) and firearm suicide (2.3 per 100 000) were roughly equivalent among the older age group (aged 13–17 years) and were 15 to 17 times higher than the unintentional firearm death rate for this group. For the younger group (aged 0–12 years), the annual rate of firearm homicide (0.3 per 100 000) was over 3 times higher than the rate of unintentional firearm deaths.
Met 'slachtoffer' bedoel ik fatal en non-fatal. Dan zijn er jaarlijks 7000 kinderen onder de 18 slachtoffer van vuurwapens, waarvan 1326 unintentional. Staat allemaal in dezelfde tekst.

Met 'slachtoffer' bedoel ik fatal en non-fatal. Dan zijn er jaarlijks 7000 kinderen onder de 18 slachtoffer van vuurwapens, waarvan 1326 unintentional. Staat allemaal in dezelfde tekst.

En het helpt helemaal niets tegen overbevolking van onze planeet.. Waarom maken we ons hier eigenlijk druk om? :o

Valt nog heel goed mee die cijfers. Loopt jeugd genoeg rond op de planet.

Geen idee wat jij uitspookt, maar je linkjes naar HLN werken nooit. :emo:

Terug
Naar boven