MuscleMeat

[LOG]: It's time to move on!

• Topic Starter Topic Starter
Kweet het, de rippetoe is verloren gegaan deze middag :p Ik was klaar met het schema maar had nog veel tijd en voelde dat ik niet zo hard had gewerkt, dus wat extra oefeningen gedaan, maar toch leg ik de nadruk op de rippetoe oefeningen! ;)

Jaah, ben terug van het trainen! Heb eindelijk de techniek een beetje onder controle! :)
Dit heb ik allemaal gedaan. SetsxRepsxGewicht.

Squat 3x5x40kg en 1x5x50kg

Zittende Leg curls 2x10x40kg
Zittende Leg extensions 2x10x35kg
Staande Leg curls 2x15x35kg
Leg press 1x12x50kg

Bench press 1x5x20kg en 2x5x30kg

Dumbbell shrugs 1x10x7kg 1x12x8kg 1x10x9kg

Deadlift 3x5x40kg

Crunch, Twisting crunch, Knee raises 1x15
En dan nog wat variaties van buikspieroefeningen.

En dat was dan mijn eerste echte training!;)
Dit is geen rippetoe...

De beste resultaten haal je als je je gewoon aan het schema houdt (en heel veel eet). Het wordt vanzelf zwaar genoeg.
Probeer je gewoon aan het schema te houden als je dan over twee maanden nog steeds vindt dat het te weinig is kun je alsnog oefeningen toevoegen, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.

Phew, vandaag nogal wat spierpijn! Vooral spierpijn aan de buikspieren, misschien iets te hard getraind gisteren! :)

Morgen weer gaan trainen ;)

Juist heb ik een vraagje, ik fiets dagelijks naar school heen en weer, dat is totaal 1uur fietsen, is soms best lastig, kan er hierdoor spierafbraak komen?

Phew, vandaag nogal wat spierpijn! Vooral spierpijn aan de buikspieren, misschien iets te hard getraind gisteren! :)

Morgen weer gaan trainen ;)

Juist heb ik een vraagje, ik fiets dagelijks naar school heen en weer, dat is totaal 1uur fietsen, is soms best lastig, kan er hierdoor spierafbraak komen?
Gewoon meer eten dan, de kcals die je verbruikt erbij eten.
1uur fietsen is iets van 300-400kcals, drink wat extra melk, eet wat meer havermout en eet wat meer rijst en hopla, probleem opgelost.

Whooh! Terug van de training, was best chill daar, niet zoveel volk en lekker weertje ook!
Dit heb ik allemaal gedaan...SetsxRepsxGewicht.

Squat 1x5x20kg 3x5x50kg PR 1x60kg PR!

Calf raises 1x12x25kg 2x12x35kg PR!

Military press 3x5x20kg > was de eerste keer

Bent over row 1x5x20kg 3x5x40kg PR!

Bench dips 3x12xlichaamsgewicht

One arm row 1x10x9kg 2x10x10kg

En that's it! Nu lekker genieten van goeie rust in het weekend ;)

Kan me niet herrineren dat er calf raises en one arm rows in rippetoe zaten? Wel een goede training hoor kerel ;)

Goedzo Yoshuba! Mooie pr's. Ga zo door!

Juist terug van de training! Was weinig volk :)
Dit heb ik allemaal gedaan. SetsxRepsxGewicht.

Squat 2x5x50kg 1x5x60kg 1x1x70kg PR!

Bench press 3x5x40kg PR! > Was hard!

Deadlift 2x5x40kg 1x5x50kg 1x1x60kg PR!

Calf raises 3x12x40kg PR

Dumbbell shrugs 1x12x9kg 1x12x10kg 1x12x11kg PR

Dan voor de rest nog wat Buikspieroefeningen :)

Zo dat was het weer ;) Begint echt leuk te worden! :D

Nu lekker smullen! Ik ga gauw mijn gehaktschotel met snijbonen uit de oven halen! Prettige zondag namiddag iedereen! :)

Netjes :D, mooie pr's.

Ik zou je toch echt aanraden bij het Rippetoe schema te blijven. Shrugs hoeven niet, pak je al zat mee met Deadlift en BOR.

Daarnaast moet je niet te vaak voor gewichten gaan die je maar 1 keer kun uitvoeren. Als beginner gewoon lekker je setjes afmaken. Minstens 3 keer maar liever meer!

Ik zou je toch echt aanraden bij het Rippetoe schema te blijven. Shrugs hoeven niet, pak je al zat mee met Deadlift en BOR.

Daarnaast moet je niet te vaak voor gewichten gaan die je maar 1 keer kun uitvoeren. Als beginner gewoon lekker je setjes afmaken. Minstens 3 keer maar liever meer!
Dus raad je me aan om meer setjes te doen dan 3 sets bij de compounds?
En ik blijf altijd bij mijn hoofd oefeningen maar vul dan nog altijd aan met wat extra's bv. Bench dips, shrugs, one-arm rows, dumbbell curl, etc.

Morgen ga ik squatten, MPen en Borren, welke extra's zou ik hierbij kunnen doen? dacht zelf aan incline, decline bench press en db flyes, en ook legg press?

zucht... hou je gewoon aan rippetoe, die isolatieshit heb je echt niet nodig in jouw geval!!!

zucht... hou je gewoon aan rippetoe, die isolatieshit heb je echt niet nodig in jouw geval!!!

agree.

hou je je aan je schema. voel je er niks van? pak hem dan de volgende keer zwaarder, mits je hem goed uitvoert!

hou je voor 6-10 weken aan dat schema. test dan pas je 1RM op de hoofd onderdelen.

daarna kan je alsnog een spilt schema doen met iso's. of gewoon een nieuw iets anders rippetoe schema.

succes, ik ga je volgen:)!

Goed dat je een log bent begonnen, succes ermee!

Mijn "tip" is... niet té snel willen verhogen in gewichten.
Ik zou wat langzamer opbouwen zodat je minder snel overtraint raakt en niet zo snel op een plateau komt te staan.

Ok :) ik ga zometeen gaan trainen en daarna post ik wel neer wat ik allemaal heb uitgestoken :p

Wat zijn PR's eigenlijk? Power round ofzo? 1x1?

Ben terug van de training! Phew, moet straks nog een heleboel leren voor school...

Dit heb ik allemaal gedaan. SetxRepxGewicht.

Squat 3x5x60kg

Military press 1x5x20kg 2x5x22,5kg > heel kleine PR :)

Bent-over-row 3x5x40kg

Leg press 3x12x100kg PR

Dips 2x8xlichaamsgewicht -10kg

Pompen 3x12

Dan nog buikspieren gedaan.

Zo, dat was het voor deze training, nu wat gaan leren voor school...:(

Terug
Naar boven