Fitness Seller

[LOG]: It's time to move on!

Ik bedoel dat je niet ''1x1x60kg Deadlift'' moet doen maar gewoon lekker 1x5x50kg Deadlift. Je kunt het op deze manier maximaal 4 weken volhouden en ga je juist in kracht achteruit als je dit elke training doet!

Bij een trainingsdag met Squat, BOR en MP doe ik altijd 3 setjes Chinnen.

Ik druk je nogmaals echt op het hart, ga gewoon doen wat het schema zegt! Oefeningen als Leg Press doen eigenlijk vrij weinig! Pure tijdverspilling als je het mij vraagt! Gewoon flink zwaar Squatten zodat je de kracht niet meer hebt voor die vreselijke Leg Press!

• Topic Starter Topic Starter
Mehh, stond vandaag goed op, gemotiveerd, er klaar voor en dan ga ik met mijn fietsje in alle moed naar het fitnesscentrum...Sta ik voor een gesloten deur xD, maarja dan maar morgen trainen! :)

Duh... het is 1 mei... slim hoor :D

blijven knallen zo !

Tjaaa, 1 mei is de dag van de arbeid he, althans zo noemt men het. Weet alleen de precise gedachte er niet achter...

Njaa, morgen maar lekker knallen!

Vandaag zit ik op 2500kcal, toch zo'n 500kcal boven onderhoud, khoop dat ik wat progressie maak ;)

Whew, die afterfeeling na de training doet mij goed! Ondertussen ook lekkere zalm binnen ;)

Dit heb ik allemaal uitgespookt. SetsxRepsxGewicht.

Squat 1x5x50kg 1x5x60kg 1x5x62kg 1x5x60kg > Kheb te snel mijn gewicht verhoogt.

Deadlift 3x5x40kg > Waardeloos!

Dumbbell flyes 3x12x6kg

Seated calf raises 3x12x45kg > PR

Bench press 1x5x30kg 2x5x35kg 1x5x30kg

Staande leg extensions 2x15x35kg

Chin-ups 3x8xlichaamsgewicht - 15kg

Dumbbell shrugs 3x12x11kg

Dan nog wat buikspieren gedaan.

Zo dat was het weer :) Niet teveel progressie gehad nu maar toch een vlotte training ;)

Whew, die afterfeeling na de training doet mij goed! Ondertussen ook lekkere zalm binnen ;)

Dit heb ik allemaal uitgespookt. SetsxRepsxGewicht.

Squat 1x5x50kg 1x5x60kg 1x5x62kg 1x5x60kg > Kheb te snel mijn gewicht verhoogt.

Deadlift 3x5x40kg > Waardeloos!

Dumbbell flyes 3x12x6kg

Seated calf raises 3x12x45kg >
PR

Bench press 1x5x30kg 2x5x35kg 1x5x30kg

Staande leg extensions 2x15x35kg

Chin-ups 3x8xlichaamsgewicht - 15kg

Dumbbell shrugs 3x12x11kg

Dan nog wat buikspieren gedaan.

Zo dat was het weer :) Niet teveel progressie gehad nu maar toch een vlotte training ;)
huh?? Dat is toch geen rippetoe?

Ik volg een soort van Rippetoe programma, waar de oefeningen uit Rippetoe mijn basisoefeningen zijn en waar ik probeer het meeste aandacht aan te schenken :)

Ga nu iets eten, smakelijk!

Aah, vandaag is het rustdag, juist opgestaan en mijn whey genomen.

Dan mijn ontbijt! Kiwi voor de vitamintjes, havermout met melk en schijfjes banaan erdoor, heerlijk! :) En heb ook nog een boterham met pindakaas binnen ;)

Morgen weer trainen, en het is ook weer school, ik hoop dat het lukt!

Ik volg een soort van Rippetoe programma, waar de oefeningen uit Rippetoe mijn basisoefeningen zijn en waar ik probeer het meeste aandacht aan te schenken :)

Ga nu iets eten, smakelijk!

Als je zo nodig zoveel assistance wil doen, kan je deze dan niet beter aan het einde van je training uitvoeren? Zo zag ik bijvoorbeeld net dat je dumbbell flyess voor de bench press deed. Wat is je idee hierachter? Want door eerst je borst te gaan isoleren met flyes raakt die min of meer al een beetje uitgeput en dan kan je niet meer je borst en omliggende spieren uitputten met de BP. Sowieso zou ik dumbbell flyes en leg extensions eruit halen. Deze spiergroepen worden al flink getraind en dan heb je al veel rust nodig. Calv raises kunnen er misschien nog wel een keertje bij gedaan worden als je dat nodig vindt en shrugs kan je heel misschien ook een keertje doen maar is zeker niet noodzakelijk. Het enige aan assistance wat je er wel is bij kan doen zijn een oefening voor de biceps en een oefening voor de triceps, niet overdrijven natuurlijk.

Ikzelf had bij SL 5*5 ook niet voldoende aan, maar neem dan volwaardige assistence, niet 5 Bullshit assistence, maar maximaal 3.. elk 3 sets..

Ik deed:

Schema A:
SQUAT
MP
DL

T-BAR
CHEST DIPS
CHINNEN

Schema B:
SQUAT
BP
BOR

LAT PULLDOWN
UPRIGHT ROW
SIDE RAISE

Iets in deze trend..

Ikzelf had bij SL 5*5 ook niet voldoende aan, maar neem dan volwaardige assistence, niet 5 Bullshit assistence, maar maximaal 3.. elk 3 sets..

Ik deed:

Schema A:
SQUAT
MP
DL

T-BAR
CHEST DIPS
CHINNEN

Schema B:
SQUAT
BP
BOR

LAT PULLDOWN
UPRIGHT ROW
SIDE RAISE

Iets in deze trend..

je doet in een training 2 dingen dubbel

T-bar en chinnen....
eerst BOR en dan nog eens lat pull down?!
en upright row en dan side raises?!

Als je zo nodig zoveel assistance wil doen, kan je deze dan niet beter aan het einde van je training uitvoeren? Zo zag ik bijvoorbeeld net dat je dumbbell flyess voor de bench press deed. Wat is je idee hierachter? Want door eerst je borst te gaan isoleren met flyes raakt die min of meer al een beetje uitgeput en dan kan je niet meer je borst en omliggende spieren uitputten met de BP. Sowieso zou ik dumbbell flyes en leg extensions eruit halen. Deze spiergroepen worden al flink getraind en dan heb je al veel rust nodig. Calv raises kunnen er misschien nog wel een keertje bij gedaan worden als je dat nodig vindt en shrugs kan je heel misschien ook een keertje doen maar is zeker niet noodzakelijk. Het enige aan assistance wat je er wel is bij kan doen zijn een oefening voor de biceps en een oefening voor de triceps, niet overdrijven natuurlijk.
Bench press bleef maar bezet staan, heb ik toch maar eerst flyes gedaan

Terug
Naar boven