MuscleMeat

Log Pooj - Gaining weight

pooj

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m91
Massa
69kg
UPDATE 04-04-11

Actual Log
18-10-10 - 69,6 kg
24-10-10 - 70,0 kg
04-11-10 - 71,5 kg (wel andere weegschaal, weeg op deze vanaf nu)
10-11-10 - 71,9 kg
21-11-10 - 72.6 kg
28-11-10 - 72.5 kg (oops)
09-12-10 - 73,0 kg

en hier dan even een groot gat, met mindere weken waar ik afgevallen ben tot rond de 70 kilo en een goede focus terug naar 73+
04-04-11 - 73.4 kg

Intro stukje (skip maar als het je niet intereseert)

Ik ben nu sinds 4 weken ( 16 septerber ongeveer ) begonnen met krachttraining. Ik deed lange tijd helemaal niks aan sport en vond het tijd om wat te gaan doen.
Ben rond die tijd ook hier begonnen met rondkijken, stickies lezen.
Veel geleerd over voeding, rust en training.
Ik heb onder andere geleerd dat het wel degelijk mogelijk is om zwaarder te worden voor iemand zoals ik. Ik kan namelijk alles eten zonder zwaarder te worden en dat kan is best vervelend aan de ene kant.

Krachttraining + goede voeding dus!
Ik heb me er redelijk in verdiept, maar het zal nog niet helemaal perfect zijn. Kan namelijk niet alles eten, aangezien ik niet over de boodschappen ga ;)

Ik ben op dit moment nog geen 70 kilo met een lengte van 1,91m. En toen ik vandaag mn vetpercentage en BMI liet meten in de sportschool gaf de weegschaal error aan. Pas bij een in te stellen lengte van 1,82m kwam er resultaat met een vp van 6,8%.

Werk aan de winkel dus!

Wat ik nu op een gemiddelde schooldag eet (in het weekend wat minder)
update 26-10-2010

7:30
4 boterhammen pindakaas
1 glas sinasappelsap
25 gr whey + de melk die erbij gaat

11:00
4 boterhammen, katesspek, kaas, gebraden gehakt
kop koffie

13:00
4 boterhammen, kipfilet, kalkoen filet en worst
0,5L water

15:00
cashew noten, pinda's, japanse mix.

17:00
Avond eten, aardappels, groente ect.
glas melk

20:00
2 boterhammen, kipfilet, kalkoenfilet

22:00
500gr kwark
1 appel

Maandag
-
Rug
- Biceps
Woensdag
- Borst
- Triceps Zaterdag
- Benen
- Schouders

+buik

Laatst bewerkt:
Skip die AA drink, haal daarvoor in de plaats een 0,5l zuiveldrank goedemorgen/melk ofzo
gooi er wat variatie in? misschien ontbijten met brinta/havermout

Als je om 5 uur eet, dan lust je om 8u half 9 toch wel weer een maaltijd? Nou en dan een uurtje/90min later die kwark.

• Topic Starter Topic Starter
Als je om 5 uur eet, dan lust je om 8u half 9 toch wel weer een maaltijd? Nou en dan een uurtje/90min later die kwark.

ja precies, daar dacht ik ook al aan.
Moet even kijken wat ik daar ga neerzetten, volgens mij zit ik wel redelijk op mn eiwitten nu, en om nou nog meer brood te gaan eten.

Ben jij joop?

Anyhows, de weegschaal op je sportschool heb je niks aan om je vetpercentage/lichaams samenstelling mee te meten. Kijk naar de spiegel, en het gewicht op de weegschaal en hou maten bij van bv je middel, armen en borstomtrek

Je voeding is trouwens een beetje k*t. Als je toch al die moeite hebt gedaan om je in te lezen (goedzo!) dan kan je ook best een beter voedingsschemamaken niet dan?

Ben jij joop?

Anyhows, de weegschaal op je sportschool heb je niks aan om je vetpercentage/lichaams samenstelling mee te meten. Kijk naar de spiegel, en het gewicht op de weegschaal en hou maten bij van bv je middel, armen en borstomtrek

Je voeding is trouwens een beetje k*t. Als je toch al die moeite hebt gedaan om je in te lezen (goedzo!) dan kan je ook best een beter voedingsschemamaken niet dan?

Ik de laatste week bezig geweest mn schema een beetje te veranderen.

Mn ontbijt wil ik vervangen door een kom brinta met die shake als aanvulling.

Ik ben nog op zoek naar een praktische vervanging voor de AA (ivm school, tas, meenemen, opdrinken)

Dan wil ik als ik thuis kom een schaaltje nootjes eten met 1 a 2 boterhammen.

En dan zoek ik ook nog iets voor rond een uur of 8.

Verder vroeg ik me af of chocomelk een goede manier is. Ik wil namelijk graag wel gezond aankomen.

Verder vroeg ik me af of chocomelk een goede manier is. Ik wil namelijk graag wel gezond aankomen.

Dat wil ik dus ook weten:p Chocomel kom iig genoeg van aan een liter heb je zo op en is toch zo'n 840 kcal

ja is wel goed maar koop er maar wat clearasil bij xD

zoals hierboven al vermeld, nogal k*t voedingsschema.
Waarmee ik begon:
Ontbijt:70gr havermout+ 500ml melk +multivit +20gr whey
Middag:verspreid over de dag 12-14 boterhammen met pindakaas, kipfilet, ham , jong belegen kaas. + multivit
misschien een blikje tonijn
avondeten: eten wat de pot schaft neem ik aan?
voor het slapengaan: 500 gr kwark + wat noten

Als je dit aanhoudt kom je in een maand makkelijk 5 kg aan.

Laatst bewerkt:

Mn ontbijt wil ik vervangen door een kom brinta met die shake als aanvulling.

Ik ben nog op zoek naar een praktische vervanging voor de AA (ivm school, tas, meenemen, opdrinken)

Dan wil ik als ik thuis kom een schaaltje nootjes eten met 1 a 2 boterhammen.

En dan zoek ik ook nog iets voor rond een uur of 8.

AA hoort sowieso niet in een voedingsschemathuis want het is rommel. Flesje met water, suiker en zoetstoffen. Drink gewoon water, of melk als je uit je drinken kcal wilt halen.. of anders chocomelk (ook veel suiker maargoed).

AA hoort sowieso niet in een voedingsschemathuis want het is rommel. Flesje met water, suiker en zoetstoffen. Drink gewoon water, of melk als je uit je drinken kcal wilt halen.. of anders chocomelk (ook veel suiker maargoed).

ik weet het, maar het stamt nog uit de tijd van voor ik begon. oftewel niet zo lang geleden. Ik denk dat ik idd gewoon een flesje water meeneem en even kijken hoe het met de prijs van de chocomel zit.

zoals hierboven al vermeld, nogal k*t voedingsschema.
Waarmee ik begon:
Ontbijt:70gr havermout+ 500ml melk +multivit +20gr whey
Middag:verspreid over de dag 12-14 boterhammen met pindakaas, kipfilet, ham , jong belegen kaas. + multivit
misschien een blikje tonijn
avondeten: eten wat de pot schaft neem ik aan?
voor het slapengaan: 500 gr kwark + wat noten

Als je dit aanhoudt kom je in een maand makkelijk 5 kg aan.

-Als ik m'n ontbijt verander in 70?gr brinta, 500ml melk + 25 gr whey.
-Middag verspreid, 8 boterhammen + noten.
-avond, pot schaft
-savonds nog 2 boterhammen rond 8 uur
-En voor het slapen gaan 500gr kwark + een appel. (zo vind ik het namelijk goed te eten)

Dan lijkt het volgens mij redelijk op die van jou en kan ik wel rond de kilo per week komen lijkt me?

ik weet het, maar het stamt nog uit de tijd van voor ik begon. oftewel niet zo lang geleden. Ik denk dat ik idd gewoon een flesje water meeneem en even kijken hoe het met de prijs van de chocomel zit.

-Als ik m'n ontbijt verander in 70?gr brinta, 500ml melk + 25 gr whey.
-Middag verspreid, 8 boterhammen + noten.
-avond, pot schaft
-savonds nog 2 boterhammen rond 8 uur
-En voor het slapen gaan 500gr kwark + een appel. (zo vind ik het namelijk goed te eten)

Dan lijkt het volgens mij redelijk op die van jou en kan ik wel rond de kilo per week komen lijkt me?
Klinkt best goed. probeer toch naar die 10 boterhammen in middag te proppen:P je kan trouwens ook gewoon een blikje tonijn op je brood doen.

na een tijdje ga je dit zelfs te weinig vinden en ga je nog meer eten:P
je kan zoiezo op deze manier best 1 kg per week aankomen.

EDIT: Ga je hier ook je trainingen posten?

paar eitjes koken en meenemen kan ook handig zijn voor bij het brood. Of gewoon kipfilet dag van te voren bakken en meenemen, of tonijn idd

Klinkt best goed. probeer toch naar die 10 boterhammen in middag te proppen:P je kan trouwens ook gewoon een blikje tonijn op je brood doen.

na een tijdje ga je dit zelfs te weinig vinden en ga je nog meer eten:P
je kan zoiezo op deze manier best 1 kg per week aankomen.

EDIT: Ga je hier ook je trainingen posten?

okee, dan ga ik nog even puzzelen, heb mn ma ook net verteld dat ze geen AA meer hoeft te halen. Dan neem ik gewoon fles water mee, en misschien pakje chocomel erbij.

Tja ik weet niet of ik mn trainingen erbij ga posten, zover ik weet is er geen mogelijkheid of plek voor deadlift, en squats zou ik in de smith mee beginnen bij mn volgende schema, maar ik kan morgen wel vragen of ik die al eerder kan doen.
Verder zijn het meer apparaten, en ik weet de namen nog niet helemaal(A)

heb je bij je sportschool geen dumbels? dan kan je dumbbell deadlift doen,
Squats kunnen altijd, daar moet je zowiezo morgen mee beginnen.:D

heb je bij je sportschool geen dumbels? dan kan je dumbbell deadlift doen,
Squats kunnen altijd, daar moet je zowiezo morgen mee beginnen.:D

zaterdag is benen dag;)
maar zal ook vragen of er misschien toch iets van mogelijk is voor deadlift.
En of hij een lijstje heeft met de namen en anders moet ik zelf maar aan de slag ;)

EDIT: schema geupdate

Laatst bewerkt:
ben jij joop?

Update:
-M'n spiergroepen per trainingsdag erbij gezet.
-Paar veranderingen in m'n eten

edit

Nog een vraag: hoeveel gram brinta zou voldoen als ontbijt? 50 gram lijkt namelijk al een berg, kan me niet voorstellen om 100 gr elke ochtend te moeten eten.
Ik neem standaard 25 gr Bulk Whey als aanvulling bij m'n ontbijt. Maar aangezien het aanvulling is zou je die eigenlijk ook niet mee moeten rekenen ;)

Laatst bewerkt:
Update:
-M'n spiergroepen per trainingsdag erbij gezet.
-Paar veranderingen in m'n eten

edit

Nog een vraag: hoeveel gram brinta zou voldoen als ontbijt? 50 gram lijkt namelijk al een berg, kan me niet voorstellen om 100 gr elke ochtend te moeten eten.
Ik neem standaard 25 gr Bulk Whey als aanvulling bij m'n ontbijt. Maar aangezien het aanvulling is zou je die eigenlijk ook niet mee moeten rekenen ;)
ik zou voor iets van 6-7 eetlepels gaan = ong 70 gr.
je gaat echt keihard aankomen als je alles volgt.
heb je al een schema met oefeningen?

ik zou voor iets van 6-7 eetlepels gaan = ong 70 gr.
je gaat echt keihard aankomen als je alles volgt.
heb je al een schema met oefeningen?

okee, net al even wat afgewogen maar 50 gr vond ik al een berg =O

nee, post dat ik dat beloofde was een paar uur geleden, kan niet heksen.
Maar zal morgen even kijken.

Terug
Naar boven