XXL Nutrition

Log + Start foto's (advies nodig)

tonyy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
68kg
Hallo!
Sinds een paar dagen ben ik 16 en heb ik besloten om te gaan fitnessen. Ik ben al eerder begonnen hiermee, maar wist nooit een echte lijn voor te zetten.. Maar goed. Na de zomer start het jaar eigenlijk ook weer opnieuw. Een nieuw schooljaar, misschien wel nieuwe opleiding.. je start weer overnieuw. En dat overnieuw starten is nou ook wat ik juist wil gaan doen.

Hier even mijn stats + foto:

Leeftijd 16
Lengte 1,83
Gewicht 68
BMI 20,3

Dit is de meest recente foto die ik tot mijn beschikking heb. Alle spieren zijn wel gespannen op de foto. Mijn doel is gewoon om over meer kracht en massa te beschikken. Uiteraard wil je alle spieren trainen, maar de biceps en de buikspieren krijgen de hoogste prioriteit.

Ik ben van plan bij thuiskomst te beginnen. Ik beschik over gewichten en wat andere trainingsmiddelen (geen toestellen o.i.d.). Ik vraag me alleen wel af of mijn vetpercentage goed is om te beginnen.. want heb dat niet gemeten. Heeft er iemand tips? Of advies? Alle hulp is welkom!

Laatst bewerkt:
Dit is de meest recente foto die ik tot mijn beschikking heb. Alle spieren zijn wel gespannen op de foto. Mijn doel is gewoon om over meer kracht en massa te beschikken. Uiteraard wil je alle spieren trainen, maar de biceps en de buikspieren krijgen de hoogste prioriteit.

Ik ben van plan bij thuiskomst te beginnen. Ik beschik over gewichten en wat andere trainingsmiddelen (geen toestellen o.i.d.). Ik vraag me alleen wel af of mijn vetpercentage goed is om te beginnen.. want heb dat niet gemeten. Heeft er iemand tips? Of advies? Alle hulp is welkom!

Je begint al verkeerd.
en als je grote armen wil kan je beter je triceps trainen, dan je biceps ;)

Lees eerst de sticky's hier.
Daarin staat bijna alle informatie om te beginnen. :D

wat voor materiaal heb je? Als je enkel 2 dumbbells hebt moet je OF materiaal erbij kopen of naar een sportschool gaan. Naar een sportschool gaan is een betere keuze vind ik zelf

Je vetpercentage is aardig laag, prima om op te gaan bouwen dus, hoef je je niet teveel zorgen te maken om dat beetje extra vet.

In je post zeg je dat je buik en biceps voorrang krijgen. Wil je een skinny beachboy worden met showmuscles, die er niet uitziet wanneer hij zijn t-shirt uittrekt. Of wil je een goed geproportioneerd atletisch lichaam?

Als je het laatste wilt bereiken is dit het forum voor jou. Waar je de aandacht op wilt leggen is de basis compound oefeningen (squat, deadlift, benchpress, pullup/ bent-over-row, military press...)

Laat de bicep curls en crunches maar even voor wat het zijn. Met een goed schema gebaseerd op deze oefeningen (met mogelijk wat toevoegingen) ga jij een volledig getrained lichaam opbouwen (en eveneens grotere armen en gespierde core)

Kijk bij de sectie trainingsschema's. Kan aanraden gewoon te beginnen met een rippetoe schema of iets gelijkends. Je zult zien dat jij over een jaar 5x zoveel progressie hebt gemaakt (en ja...ook grotere armen zult hebben) als wanneer je je gaat richten op je armen en buik.

Maak een goed voedingsschema en stel een trainingsschema samen en post deze.

Laatst bewerkt:
Je begint al verkeerd.
en als je grote armen wil kan je beter je triceps trainen, dan je biceps ;)

Lees eerst de sticky's hier.
Daarin staat bijna alle informatie om te beginnen. :D
Als je grote armen wil kan je beter beide trainen.

Terug
Naar boven