Fitness Seller

Contest Log (v) Log Sue

ja, denk dat iedereen wel een sterke en minder sterke groep heeft, maar ligt misschien ook aan de uitvoering... Bij mij kan ik met borst veel aan, en heb altijd spierpijn, bijna ongeacht welke oefeningenreeks ik doe. Maar daarentegen lijkt het wel dat het qua schouders niet uitmaak wat ik doe... daarom laatst ipv veel herhaling eens een keer heel zwaar getraind, weinig herhalingen... dat helpt dan wel weer, maar ook minimaal...

Qua progressie denk ik steeds niets te voelen, maar laat ik me dan maar niet door leiden en probeer elke week even een fotootje te maken dan kan ik het gewoon objectief zien.
Een soort "spiegeltje, spiegeltje aan de wand" voor gevorderden :p

Oh oh... er is op het allerlaatste moment toch nog een macflurrie cornetto ingegaan :eek: (junkdag :p)

Klopt en het ligt ook wel aan de oefening die je voor een bepaalde oefening doet.
Ik krijg bv van lunges met licht gewicht veel meer spierpijn dan van de leg press.

Dat spiegeltje spiegeltje aan de wand werkt echt goed bij je billen.
Mooi duidelijk verschil zie je al.

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig zeg!!

Leuke kat trouwens, vaste hangplek? :D

ja, haha :p geloof dat ik vooral de hangplek ben... ze achtervolgen me de hele tijd!

DAG JOELLEN25:rocker::rocker2::rocker::rocker2::rocker:

:banana: Dan zijn die schouders nu vast een maatje gegroeid!

Nuchter rennen vind ik echt een verschrikking.......SUPER!!!

Ja, dat hoop ik, heb ze vanmorgen wat kilootjes meer gegeven.

De truc van 's morgens rennen, is je renkleding voor het slapen naast je bed leggen. En als de wekker gaat, direct aantrekken, naar buiten, en lopen... en dan na 10 minuten als je een beetje wakker begint te worden denk je... "hey! Waar ben ik nou??? Oh, gaan we rennen? Nou, vooruit dan maar weer" en dan ben je zomaar een half uur bezig, en als je eenmaal bezig bent, is het eigenlijk heel lekker en omdat je bezig bent heb je ook nog geen honger. Eigenlijk een soort verrassingsaanval :p

Klopt en het ligt ook wel aan de oefening die je voor een bepaalde oefening doet.
Ik krijg bv van lunges met licht gewicht veel meer spierpijn dan van de leg press.

Dat spiegeltje spiegeltje aan de wand werkt echt goed bij je billen.
Mooi duidelijk verschil zie je al.

Thanxs!
Lunges voel ik inderdaad ook sneller.

lol, een katten hangplek :) Goed, maar wat doe je nu precies om zoveel te verliezen op je billen? Mij lukt het namelijk niet, mijn kont blijft precies zo groot als hij al was, zelfs met het hardlopen erbij :'(

hmmm... ja, ik doe inderdaad hardlopen, maar dat is ook pas sinds vorige week. Daarvoor veel gefiets, maar let voornamelijk op mijn voeding (minder koolh, meer eiw)... en visolie omega 3. En waar het dan aan ligt...
Aan de andere kant, op mijn heupen gaat het minder snel (laat ik heel tactisch ook niet zien :p)

oke... ik zal het maar bekennen... Gister naar de mac geweest :eek:
In eerste instantie met hele goede bedoelingen: ik neem een grote salade met kip of tonijn. Niks verkeerd aan dacht ik zo. Dus ik zei: " doe mij die maar"
waarop de 14 jarige met een allerschattigste glimlach zei: "sorry mevrouw, die is uitverkocht"
Dus ik wees naar de middel grote salade... hij begon weer te lachen "uitverkocht..."
"sidesalade...???"

AL HET GROENVOER IN DE MAC WAS UITVERKOCHT!!!!
HALLO REST VAN NEDERLAND MET BIJNA 50% OVERGEWICHT, GAAN WE INEENS GEZOND DOEN?????

sja, dan eu... doe me dan maar... een chicken wrap en een yoghurt met vruchtjes. Ik denk, kies ik nog het minst vet/zoet

stiekem was de chickenwrap ACHTERLIJK lekker...
en de yoghurt MIERZOET!!! Maar de chickenwrap is zoooooo klein... toen moest ik nog 1-tje voor in de auto...

Oke, tot zover mijn eerste misstap, ga 'm er morgenochtend gewoon afrennen :p

vanmorgen training:
leg press 3 x 15 x 50kg
leg extension 3 x 15 x 35kg
deadlift grote stangetje met 10kg 3 x 10 (au au rug!)
leg curl 3 x 15 x 25
staand kuitheffen 3 x 15 x 30kg

schouders
side raises 15 x 4kgdumb, (2 x) 12 x 5, 12 x 6
upright row met grote stang 4 x 12
front raises 15 x 4kgdumb, 12 x 5, 12 x 6
bent over side raises 4 x 12 x 4 kg

benen, maak ik mij altijd heel makkelijk van af, stangetje zonder extra gewicht, curl en extension lekker makkelijk met 15 a 20 kg, deadlift begon ik al niet aan, kuiten hooguit 20 kg. Maar door de contest mezelf uitgedaagd om zwaarder met die benen te gaan, en andere oefening te doen dan curl, extension en abducters. Dus voor mij nog een wedstrijdje deze 6 weken om steeds zwaarder te gaan.

Schouders ging ineens heel makkelijk... proberen volgende keer weer zwaarder te gaan...

voor de volledigheid even wat ik vandaag gegeten heb:

vanmorgen: schep wey met 150 gr kwark, water en 2 scheppies brinta
na training: schep wey, snoepie druivensuiker, grapefruitsap
middag: volkoren brood met tonijnsalade en tomaat
namiddag: 100 gram kwark, flinke hand nootjes en cranberries
avond: ijsbergsla, frambozendressing volgens eigen recept, pijnboompitjes, slakaasblokjes (fetina, attina? 10%vet, lijkt op fettakaas)

en vanavond nog iets... zie ik strakkies wel...

moet iets meer drinken... vergeet ik de hele tijd!:windup:

Pijn in je rug bij deadliften? Let je wel goed op je techniek?

oke... ik zal het maar bekennen... Gister naar de mac geweest :eek:
In eerste instantie met hele goede bedoelingen: ik neem een grote salade met kip of tonijn. Niks verkeerd aan dacht ik zo. Dus ik zei: " doe mij die maar"
waarop de 14 jarige met een allerschattigste glimlach zei: "sorry mevrouw, die is uitverkocht"
Dus ik wees naar de middel grote salade... hij begon weer te lachen "uitverkocht..."
"sidesalade...???"

AL HET GROENVOER IN DE MAC WAS UITVERKOCHT!!!!
HALLO REST VAN NEDERLAND MET BIJNA 50% OVERGEWICHT, GAAN WE INEENS GEZOND DOEN?????

sja, dan eu... doe me dan maar... een chicken wrap en een yoghurt met vruchtjes. Ik denk, kies ik nog het minst vet/zoet

en de yoghurt MIERZOET!!! Maar de chickenwrap is zoooooo klein... toen moest ik nog 1-tje voor in de auto...

vanmorgen training:
leg press 3 x 15 x 50kg
leg extension 3 x 15 x 35kg
deadlift grote stangetje met 10kg 3 x 10 (au au rug!)
leg curl 3 x 15 x 25
staand kuitheffen 3 x 15 x 30kg

schouders
side raises 15 x 4kgdumb, (2 x) 12 x 5, 12 x 6
upright row met grote stang 4 x 12
front raises 15 x 4kgdumb, 12 x 5, 12 x 6
bent over side raises 4 x 12 x 4 kg

benen, maak ik mij altijd heel makkelijk van af, stangetje zonder extra gewicht, curl en extension lekker makkelijk met 15 a 20 kg, deadlift begon ik al niet aan, kuiten hooguit 20 kg. Maar door de contest mezelf uitgedaagd om zwaarder met die benen te gaan, en andere oefening te doen dan curl, extension en abducters. Dus voor mij nog een wedstrijdje deze 6 weken om steeds zwaarder te gaan.

Schouders ging ineens heel makkelijk... proberen volgende keer weer zwaarder te gaan...

voor de volledigheid even wat ik vandaag gegeten heb:

vanmorgen: schep wey met 150 gr kwark, water en 2 scheppies brinta
na training: schep wey, snoepie druivensuiker, grapefruitsap
middag: volkoren brood met tonijnsalade en tomaat
namiddag: 100 gram kwark, flinke hand nootjes en cranberries
avond: ijsbergsla, frambozendressing volgens eigen recept, pijnboompitjes, slakaasblokjes (fetina, attina? 10%vet, lijkt op fettakaas)

en vanavond nog iets... zie ik strakkies wel...

moet iets meer drinken... vergeet ik de hele tijd!:windup:

oooo LEKKER:mc::burger::burger:.........je heb wel genoten he!:D...
goed getraind meid!!:wave2:

ja, dat weet ik dus niet zo goed... Op zich hoor ik wel altijd dat ik een goede houding heb, probeer ook goed mijn buik aan te spannen en het ook op te bouwen, maar ik heb gewoon ook al maanden een lage rugpijn... en zodra die iets minder wordt, probeer ik een dergelijke oefening te doen... en op dat moment gaat het dan wel, maar daarna voel ik het weer in me rug... Squat durf ik daarom helemaal niet aan. SJa... ik weet het gewoon niet zo goed...

ja, dat weet ik dus niet zo goed... Op zich hoor ik wel altijd dat ik een goede houding heb, probeer ook goed mijn buik aan te spannen en het ook op te bouwen, maar ik heb gewoon ook al maanden een lage rugpijn... en zodra die iets minder wordt, probeer ik een dergelijke oefening te doen... en op dat moment gaat het dan wel, maar daarna voel ik het weer in me rug... Squat durf ik daarom helemaal niet aan. SJa... ik weet het gewoon niet zo goed...

Volgens mij doe je het dan verkeerd?
als je rug pijn krijgt bij squaten?
Misschien ff langs de dokter, ook dat je maanden rugpijn heb??
Had zelf ook dagelijks rugpijn, (door stokdraaien ben ik er eigenlijk vanaf gekomen)..

Al maanden lage rugpijn, hmm... Dat schiet ook niet op, misschien inderdaad ff langs de dokter/fysio/manueel therapeut? Let er bij deadlift gewoon goed op dat je je rug niet bolt.

Ik moest even mijn leesbril opzetten ;) want opeens werd de tekst wel heel klein :D
1 junkje moet kunnen Sue!

Lekker dat je je schouders alweer zwaarder kan pakken, die benen volgen heus wel!

Ga anders een keertje langs de fysio, die kan vaak wel voelen als er iets niet helemaal ok is :)

Ben al paar keer geweest bij dokter, zegt dat het stresgerelateerd is... Heb best goede dokter, maar dan denk ik... oke, dan trekt het vanzelf wel weg. Stres is nu wel weg trouwens... dus misschien even aankijken of het nu gaat wegtrekken. Anders ga ik over een paar weken wel weer terug... Wil ook niet steeds daar voor de deur staan. Even aankijken...

Ga zo borst trainen! Vanmiddag of morgenochtend hardlopen.

Ben al paar keer geweest bij dokter, zegt dat het stresgerelateerd is... Heb best goede dokter, maar dan denk ik... oke, dan trekt het vanzelf wel weg. Stres is nu wel weg trouwens... dus misschien even aankijken of het nu gaat wegtrekken. Anders ga ik over een paar weken wel weer terug... Wil ook niet steeds daar voor de deur staan. Even aankijken...

Ga zo borst trainen! Vanmiddag of morgenochtend hardlopen.

dat moei ik vandaag ook doen, hardlopen werkt toch ook stressverlagend.;)

helaas allemaal niet gelukt training/hardlopen/voeding. Was een rare dag. Gisteravond vervelend nieuws, rest wordt ineens bijzaak/onbelangrijk... moet ook kunnen af en toe. Als je maar weer doorgaat... Morgen weer een dag!

helaas allemaal niet gelukt training/hardlopen/voeding. Was een rare dag. Gisteravond vervelend nieuws, rest wordt ineens bijzaak/onbelangrijk... moet ook kunnen af en toe. Als je maar weer doorgaat... Morgen weer een dag!

Shit Sue, ik snap dat je aardig van slag bent...

Sterkte hoor!

Balen, veel sterkte ermee!
Succes met doorgaan morgen.
Moet zeker kunnen.

Niet leuk zeg :(
Hopelijk is morgen weer een betere/leukere dag :aai:

Dank voor de lieve reacties!

sja, het vervelende nieuws wordt nu afwachten en zien hoe het zich ontwikkeld. Gaat om een naast familielid van mijn vriend. Valt verder niet zo veel over te zeggen... afwachten dus.

Vanmorgen wel weer 45 minuten op de nuchtere maag hardgelopen. Wilde nog wel KT gaan doen, maar ga die energie eens steken in wat huishoudelijke klussen die ook al een tijdje op aandacht vragen :p En ik kan natuurlijk ook thuis wat opdrukken en even mijn buik aanpakken. Vandaag ook weer het juiste eten opgepakt... ach, dan had ik gewoon gister m'n junkdag ipv zondag!
MOrgenochtend weer hardlopen, en dan MOET ik daarna ECHT naar de sportschool!!! Moet van mezelf! Hardlopen gaat steeds beter merk ik, probeer steeds een groter rondje te lopen. Had echt nooit van mezelf gedacht dat ik zou gaan hardlopen, vind mezelf maar een luie donder in die zin. hihi!

Sterkte meid, enneh, toch goed dat je toch thuis wat dingen gedaan hebt :)

Terug
Naar boven