AndroidHealthClinic

Log van j3ff3rs0n

j3ff3rs0n

Cool Novice
Waardering
0
Mede DBB'ers,

vind het persoonlijk toch wel belangrijk om ook een trainingslog aan te maken. Niet alleen voor de adviezen en de criteria maar ook voor de motivatie de 't me gaat geven! Maar zal me eerst voorstellen:

Ik heet Jeffrey ben 21 jaar en kom uit Den Haag! Ben zelfstandig ondernemer, dus heb school voorlopig links laten liggen. Ben nu 5 tot 6 jaar bezig met fitness. Heb in mijn tijd ook 6 sportscholen verslonden. Ben sinds 2 jaar echt serieus begonnen met trainen, daarbij ook met Whey Shakes & Creatine. Toen ik daarmee begon trainde ik in 2 dagen al mijn spiergroepen, dus 2 keer in de week dezelfde spiergroep! Ik groeide als een beest, maar hield dit niet lang vol want het blessure leed begon. Zag mijn gewonnen kilo's (8 kg) al snel weer verdwijnen door een scheurtje in een spier in me schouder!
Fitness lag voor een half jaar stil en sindsdien ben ik vaak van sportschool veranderend. Ben toen gegonnen met veel lezen over fitness en vooral voeding & trainings schema's maken. Heb hierna weer veel vooruitgang geboekt en zag dat ik nu veel mooier groeide en ook symetrischer. Maar het mocht niet baten een jaar geleden gebeurde het leed weer. Blijkbaar nog niet goed hersteld van de blessure van toen.
Sinds 2 maanden ben ik weer na mijn vakantie serieus aan de bak gegaan in de sportschool! Alleen de voeding was nog niet goed maar dat is inmiddels ook al verholpen. Nu houdt niets me meer tegen!! NIETS!!

Dit zijn me stats:

L: 187 cm
G: 67 kg
BF: 16,5 %

Mijn voorlopige doel is naar de 80/85 kg te klimmen en daarbij toch wel een lage BF aan te houden (10/12%).

Ik zal toch 5 dagen gaan trainen in de volgende volgorde:

Maandag: Rug
Dinsdag: Borst
Woensdag: Benen
Donderdag: Armen
Vrijdag: Schouders

Ik zal in de komende dagen mijn oefeningen gaan posten met hoevel reps enzo.

Zal in de tussentijd even mijn voedingsschema posten:

07.15 - Pre-Ontbijt: - Whey Shake

8.00 - Ontbijt: - 100 ml Melk
- 200 gr havermout
- 2 eieren
- Banaan, voor onderweg

08.15 - Onderweg - Creatine

9.30/10.00 - Tussendoor: - 4 boterhammen met pindakaas

* 12.00 - Tussendoor: - Pakje kipfilet/kalkoen (125 gr)

13.00 - Lunch: - 4 bruine boterhammen met pindakaas
- 2 eieren

14.30/15.00 - Tussendoor: - Pakje kipfilet/kalkoen (125 gr)

* 16.30 - Tussendoor: - Banaan

18.00/18.30 - Avondeten: - Niet teveel vet, mager (wit) vlees, groene groenten

19.45 - Tussendoor: - Eiwit-shake, handje vol amandelen

20.00 - Trainen: - *Trainen, voor ’t trainen creatine, na 't trainen dextrose

22.00 - Tussendoor: - Eiwit-Shake

23.00 - Tussendoor: - 500 gr Quark & 50 g cashew noten

Blijf op hoogte van me log & twijfel zeker niet om advies of kritiek te leveren!

Jef

UPDATE 28-12-2008: Check de foto's onder de spoilers!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes! en hopen dat er niks verkeerds gebeurd ;) ná 6 jaar trainen en zoveel blessureleed en zulke stats moet je toch wel goed doorzettingsvermogen hebben.

Je "voorlopige" doel is lijkt me trouwens niet zomaar 123 te behalen.
Gaan wel jaartje of 2 inzitten ongeveer lijkt me.

Heb trouwens een reden dat je zoveel eetmomenten hebt? en niet gewoon 6 maaltijden per dag nuttigt?

Laatst bewerkt:
veel succes het gaat je wel lukken!

• Topic Starter Topic Starter
Succes! en hopen dat er niks verkeerds gebeurd ;) ná 6 jaar trainen en zoveel blessureleed en zulke stats moet je toch wel goed doorzettingsvermogen hebben.

Je "voorlopige" doel is lijkt me trouwens niet zomaar 123 te behalen.
Gaan wel jaartje of 2 inzitten ongeveer lijkt me.

Heb trouwens een reden dat je zoveel eetmomenten hebt? en niet gewoon 6 maaltijden per dag nuttigt?

Dat dat niet zo 123 zal gebeuren verwacht ik ook niet.. Ik ga ook geen tijdslimiet aan zetten. Ik wil nu gewoon de komende tijd goed eten combineren met goed trainen! Heb ook best wel een buikje gekregen en dat moet toch ook weer strak worden!!

Over de eetmomenten heb ik alleen te zeggen dat ik als je goed kijkt ook 6 EETmomenten heb, die met de sterretjes zijn optioneel omdat ik op mijn werk niet altijd op precies die tijd kan eten. Ik kan pas eten als het rustig is vandaar dat ik de optionele momenten erbij gezet heb om toch mijn belangrijke stoffen binnen te krijgen..

Bedankt voor je support en hou mijn blog in de gaten!!

Jef

succes met je log - en eet ze want daar ben je wel effe mee bezig zie ik

Veel succes met je log.

Alleen je voedingsschema kan volgens mij nog beter.
's Middags zou ik meer eten. Ook proberen andere bronnen als brood aan te spreken.

Avondmaal ook zorgen voor genoeg koolhydraten.

Kan zijn dat ik me vergis maar je kcal lijkt me niet zo hoog te liggen?

Veel succes met je log.

Alleen je voedingsschema kan volgens mij nog beter.
's Middags zou ik meer eten. Ook proberen andere bronnen als brood aan te spreken.

Avondmaal ook zorgen voor genoeg koolhydraten.

Kan zijn dat ik me vergis maar je kcal lijkt me niet zo hoog te liggen?

Advies is altijd welkom! Wat zou jij anders doen dan?

Jef

Zou mijn onderhoud uitreken en bekijken hoeveel kcal je nu uit je voeding haalt.
's Middags en 's avonds opteren voor pasta of rijst of aardappelen.

Voor de rest ziet het er goed uit.

Succes! Begin rustig aan, werk rustig naar je PRs van toen. Maak je niet druk over wat je vroeger kon, dat komt wel!

Wat eten betreft, ik zou geen nootjes voor het slapengaan doen.. Die geven veel energie en kan je overdag of voor een training beter gebruiken. Een banaan en daarna een kwarkje bv voor het slapengaan :thumbs:.

Zou mijn onderhoud uitreken en bekijken hoeveel kcal je nu uit je voeding haalt.

Ik zal eens even gaan rekenen!! Ik hou je op de hoogte!

Heb eventjes lopen rekenen en kom op het volgende uit:

Kcal: 4551
Eiw: 325,3
Koolh: 475,9
Vet: 172,1

Dagelijkse behoefte:

Kcal: 2885
Eiw: 123
Koolh: 454
Vet: 64

Verschil Kcal: 1666

Volgens mij toch niet al te slecht! Maar mocht ik dit niet goed hebben zeg het dan aub!

Nou van het trainen is deze week weinig gekomen ivm met verjaardagen :(.. Morgen maar weer een poging doen daarna zal ik even mijn oefeningen gaan plaatsen!

Jef

Er zit wel een erg groot verschil tussen je onderhoud en de kcal die je nu eet. Pas op dat je niet te zwaar bulkt want dat moet er straks allemaal weer af.

Er zit wel een erg groot verschil tussen je onderhoud en de kcal die je nu eet. Pas op dat je niet te zwaar bulkt want dat moet er straks allemaal weer af.

Daarom wil ik het eerst even 2 a 3 maanden testen, als het niet teveel massa wordt word wil het liefste droge massa over houden. Ben zowiezo wel van plan om te gaan Cutten nadat ik rond de 85/ 90 kilo zit!
Vind het nu gewoon belangrijk om te kijken hoeveel profijt ik uit me eten kan halen! Aangezien ik niet gelijk wil gaan kuren zoals veel mensen hier!

Pff motivatie is nu mijn grootste probleem!! Als ik er eenmaal ben, dan maak ik stuk!! Maar om er naartoe te gaan, dat is mijn zwak!! Vrouwen helpen ook niet echt mee, krijg je het gezeur dat je nooit thuis bent :P!

Zo na lange tijd ben ik weer terug op het forum.. Heb een zware winter depressie achter de rug.. Veel werken, NIET TRAINEN, slecht eten, relatie stress, pfff wil het er niet over hebben :P..

Anyway, tijd is aangebroken dat ik weer serieus ga beginnen.. Ga weer lekker systematisch eten en natuurlijk weer 5 keer in de week de sportschool in!! Beetje rustig opbouwen 2/3 weken, dan lekker knallen!! Wil toch ook proberen te combineren tussen cardio en fitness misschien is het een optie om beide op 1 dag te doen. Ik ben dinsdags en donderdags vrij van werken dus misschien dat ik dan in de ochtend kan cardio'en en dan in de avond lekker kracht training!

Wil nu echt wel voor de zomer tegen de 75 / 80 kg aan zitten, dus word zwaar bikkelen :P! En om het nog moeilijker te maken wil ik het ook nog als droge massa op mijn lijfje hebben!

Natuurlijk sta ik nog steeds open voor alle adviezen en criteria! Dus leef je uit!!

MVG

Jef

Succes man, ik zal je log zeker volgen. :)

Terug
Naar boven