Longdon
Cool Novice
- Waardering
- 0
Hallo,
Ik ben 26 jaar en train terug sinds 11-08-2008.
Vroeger heb ongeveer 3 jaar getraind met onderbrekingen, door men sport altijd maar aan de kant te schuiven voor opleidingen of werk.
En keer op keer had ik na een tijd het gevoel van dat ik het miste.
Ik heb in verschillende gym’s getraind, jammer genoeg met zeer beperkte kennis van training, met als gevolg dat ik na enkele maanden mooie progressie op een vier dagen split schema op een plateau terecht kwam en daar ook vast zat .
Dus enkele maanden geleden heb ik eens wat rond gekeken op het www opzoek naar een leuk schema om me mee bezig te houden in een gym naar keuze.
En toen ben ik per toeval op Rippetoes Starting Strength FAQ terecht gekomen en besloten om het eens te proberen.
Na een maand tijd heb ik zijn boeken besteld, en na drie maand kan ik jullie melden dat ik meer deadlift, sqaut, bench press, row, press dan wat ik ooit heb bereikt
.
Workout A
Sets X Reps
Squat 3 X 5
Bench Press 3 X 5
Deadlift 1 X 5
Workout B
Sets X Reps
Squat 3 X 5
Press 3 X 5
Pendelay row 1 X 5
Dit doe ik afwisselend op ma - woe -vrij.
De ene week A-B-A en de andere week B-A-B
PR’s ( heb nog geen 1RM geprobeerd)
Set X reps
Deadlift 1X5 met 172,5kg
Squat 3X5 met 130kg
Bench Press 3X5 met 92,5kg
Row 3X5 met 86kg (in het bezit van fractal plates! Raad ik iedereen aan)
Press 3X5 met 52kg
11-08-2008 / gewicht: 102kg / vetpercentage: 18°
10-09-2008 / gewicht: 109kg / vetpercentage: 18°
08-10-2008 / gewicht: 115,1kg / vetpercentage: 20°
10-11-2008 / gewicht: 117,6kg / vetpercentage: 19,8°
16-11-2008 / gewicht: 123,1kg / vetpercentage: ( ongeveer het zelfde tegen over 10-11-2008 gebleven hoop ik
)
Longdon zijn sport doelen.
Aangezien ik zelf al ondervonden heb dat blijven volhouden na de eerste maanden dat alles "vanzelf" ging, toch moeilijk is als het niet meer gemakkelijk is om nog progressie te maken. Vb: tijdsgebrek, gebrek aan kennis, en alle andere ups en downs in het leven, en bovenal natural bezig blijven zodat je op je 45ste niet met je poten omhoog licht.
Momenteel is mijn doel zo sterk en groot mogelijk te worden op de compounds, wat voor mij betekent de "grote 6" .
(Deadlift, Squat, Bench Press, Pullups, Overhead Press, en Rows)
Ook zal ik wat tijd besteden aan het leren van de Oly Lifts (nog zeer veel werk aan mijn flexibiliteit, coördinatie, focus, enz...
)
Na Rippetoes boeken meerdere malen gelezen te hebben, zou ik graag nog veel andere literatuur over bv. Periodizerig, techniek… enz lezen (wel gebaseerd op trainning die toepasbaar is zonder gebruik van doping) en dan nog liefst in boek vorm in plaats van internet pagina’s.
Longdon en competitie.
Puur om naar te kijken vind ik,
Op nummer 1/ Olympisch gewichtheffen
De profs in deze sport trainen 6 op 7 soms tot 6 maal daags, 1 training sessie duurt meestal langer dan een uur. RESPECT
Op nummer 2/ Strongman
Diversiteit van kracht metingen is eindeloos
Op nummer 3/ Power lifting
Diepgaande discussies over trainingskwesties vind ik dus erg leuk om te voeren, vooral als theorie en praktijk elkaar positief aanvullen (hou er wel rekkening mee dat mijn kennis beperkt is tot enkele internet pagina's en de hieronder vermelde boeken.
Rippetoe&killgore's : Practical programming for strength training
Rippetoe : starting strength 2nd edition
stretching Anatomy ( ben zo stijf als een plank
)
Strength training Anatomy ( Mooie tekeningen van welke spieren die juist werken bij welke oefeningen, maar zeker zen geld niet waard),
Nsca: Essentials of strength trainning and conditioning ( zeer wetenschappelijke onderbouwd boek dat al aspecten van sport ondersteunt, ik denk dat het zelf erkend wordt als het basis materiaal voor opleidingen zoals regentaat lichamelijke opvoeding, maar als je interesse naar het uitoefenen van een krachtsport gaat ben je beter af met boeken zoals rippetoe).
Men'shealth: The Book of Muscle ( zo'n type boek dat je van A tot Z dicteert wat je moet doen, ik schaam mij ervoor
dat ik zo veel geld heb uitgegeven aan een boek met glans papier dat "zogezegd" in samen werking is geschreven met top coach, ik vind het rommel
),
Nutrient timing (ben ik nog aan het lezen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het starre trainingsschema's en dogmatische opvattingen t.a.v. wat wel en niet goed voor iemand is.
Groet
Ik ben 26 jaar en train terug sinds 11-08-2008.
Vroeger heb ongeveer 3 jaar getraind met onderbrekingen, door men sport altijd maar aan de kant te schuiven voor opleidingen of werk.
En keer op keer had ik na een tijd het gevoel van dat ik het miste.
Ik heb in verschillende gym’s getraind, jammer genoeg met zeer beperkte kennis van training, met als gevolg dat ik na enkele maanden mooie progressie op een vier dagen split schema op een plateau terecht kwam en daar ook vast zat .
Dus enkele maanden geleden heb ik eens wat rond gekeken op het www opzoek naar een leuk schema om me mee bezig te houden in een gym naar keuze.
En toen ben ik per toeval op Rippetoes Starting Strength FAQ terecht gekomen en besloten om het eens te proberen.
Na een maand tijd heb ik zijn boeken besteld, en na drie maand kan ik jullie melden dat ik meer deadlift, sqaut, bench press, row, press dan wat ik ooit heb bereikt
.Workout A
Sets X Reps
Squat 3 X 5
Bench Press 3 X 5
Deadlift 1 X 5
Workout B
Sets X Reps
Squat 3 X 5
Press 3 X 5
Pendelay row 1 X 5
Dit doe ik afwisselend op ma - woe -vrij.
De ene week A-B-A en de andere week B-A-B
PR’s ( heb nog geen 1RM geprobeerd)
Set X reps
Deadlift 1X5 met 172,5kg
Squat 3X5 met 130kg
Bench Press 3X5 met 92,5kg
Row 3X5 met 86kg (in het bezit van fractal plates! Raad ik iedereen aan)
Press 3X5 met 52kg
11-08-2008 / gewicht: 102kg / vetpercentage: 18°
10-09-2008 / gewicht: 109kg / vetpercentage: 18°
08-10-2008 / gewicht: 115,1kg / vetpercentage: 20°
10-11-2008 / gewicht: 117,6kg / vetpercentage: 19,8°
16-11-2008 / gewicht: 123,1kg / vetpercentage: ( ongeveer het zelfde tegen over 10-11-2008 gebleven hoop ik
)Longdon zijn sport doelen.
Aangezien ik zelf al ondervonden heb dat blijven volhouden na de eerste maanden dat alles "vanzelf" ging, toch moeilijk is als het niet meer gemakkelijk is om nog progressie te maken. Vb: tijdsgebrek, gebrek aan kennis, en alle andere ups en downs in het leven, en bovenal natural bezig blijven zodat je op je 45ste niet met je poten omhoog licht.
Momenteel is mijn doel zo sterk en groot mogelijk te worden op de compounds, wat voor mij betekent de "grote 6" .
(Deadlift, Squat, Bench Press, Pullups, Overhead Press, en Rows)
Ook zal ik wat tijd besteden aan het leren van de Oly Lifts (nog zeer veel werk aan mijn flexibiliteit, coördinatie, focus, enz...
)Na Rippetoes boeken meerdere malen gelezen te hebben, zou ik graag nog veel andere literatuur over bv. Periodizerig, techniek… enz lezen (wel gebaseerd op trainning die toepasbaar is zonder gebruik van doping) en dan nog liefst in boek vorm in plaats van internet pagina’s.
Longdon en competitie.
Puur om naar te kijken vind ik,
Op nummer 1/ Olympisch gewichtheffen
De profs in deze sport trainen 6 op 7 soms tot 6 maal daags, 1 training sessie duurt meestal langer dan een uur. RESPECT
Op nummer 2/ Strongman
Diversiteit van kracht metingen is eindeloos
Op nummer 3/ Power lifting
Diepgaande discussies over trainingskwesties vind ik dus erg leuk om te voeren, vooral als theorie en praktijk elkaar positief aanvullen (hou er wel rekkening mee dat mijn kennis beperkt is tot enkele internet pagina's en de hieronder vermelde boeken.
Rippetoe&killgore's : Practical programming for strength training
Rippetoe : starting strength 2nd edition
stretching Anatomy ( ben zo stijf als een plank
) Strength training Anatomy ( Mooie tekeningen van welke spieren die juist werken bij welke oefeningen, maar zeker zen geld niet waard),
Nsca: Essentials of strength trainning and conditioning ( zeer wetenschappelijke onderbouwd boek dat al aspecten van sport ondersteunt, ik denk dat het zelf erkend wordt als het basis materiaal voor opleidingen zoals regentaat lichamelijke opvoeding, maar als je interesse naar het uitoefenen van een krachtsport gaat ben je beter af met boeken zoals rippetoe).
Men'shealth: The Book of Muscle ( zo'n type boek dat je van A tot Z dicteert wat je moet doen, ik schaam mij ervoor
dat ik zo veel geld heb uitgegeven aan een boek met glans papier dat "zogezegd" in samen werking is geschreven met top coach, ik vind het rommel
), Nutrient timing (ben ik nog aan het lezen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het starre trainingsschema's en dogmatische opvattingen t.a.v. wat wel en niet goed voor iemand is.
Groet

waarvan maar 2kg vet...
Succes he matje.
) hoe ik mijn schema dien aan te passen.
) hebt in het polen dat je al op je lauweren moet rusten.....