AndroidHealthClinic

Lordose, wel of niet deadliften.

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik loop al een hele tijd te kutten met het deadliften ivm pijn aan mijn onderrug.
Ik heb van kinds af aan al last van mijn onderrug ivm een lichte vorm van lordose, scoliose, en scapula a lata.. daarom is mijn gehele rug niet erg sterk maar dit merk ik vooral bij deadliften en squatten.

Hierdoor ben ik pas na 4 jaar trainen begonnen met squatten omdat dit voorheen te veel pijn deed, het squatten gaat gelukkig goed en ben in 9 maanden tijd van 50kg squatten (met daarna ontzettende lage rugpijn) naar een pr van 1x145kg / 5x130kg gegaan.

Na het squatten heb ik altijd wel wat last van m'n onderrug, maar zodra ik ga deadliften is het binnen 5 minuten helemaal afgelopen met de training, ik krijg ontzettend veel pijn in mijn onderrug en kan zelfs een tijdje niet meer normaal zitten. Ik heb dit met alle vormen van hyperextensie in de onderrug.

Ik vraag me af wat ik nu moet doen.. wel deadliften of dit juist links laten liggen en me focussen op andere core oefeningen.
 

Dat heeft weinig nut, dan heb ik net zo veel last van m'n onderrug.

't maakt verder niet uit hoe ik de deadlift doe, ik heb op alle manieren evenveel last van m'n rug.
 
Heb je al rows geprobeerd , seated variant met cable
 
Heb je al rows geprobeerd , seated variant met cable

Die doe ik standaard bij iedere rug training als vervanging voor de bor.. die oefening gaat ook erg lastig.
 
Gewoon links laten liggen. Als je rug niet helemaal correct staat is het echt geen goed idee om hem dan nog zoveel extra te belasten.

Afhankelijk van hoe ernstig het allemaal is kun je dit wel corrigeren.
 
Ik ben geen expert...maar chest supported rows voor rug gaan die beter?

Trap/hex bar deadlift, sumo, block/rackpull al eens geprobeerd?

Cable pull through, belt squats, split squats, lunges, step ups, 1 leg RDL, GHR.

Bij lowerbody oefeningen met 1 been zou je in theorie met de helft vh gewicht hetzelfde resultaat behalen.

En idd je core versterken en goed leren bracen.
 
Ik ben geen expert...maar chest supported rows voor rug gaan die beter?

Trap/hex bar deadlift, sumo, block/rackpull al eens geprobeerd?

Cable pull through, belt squats, split squats, lunges, step ups, 1 leg RDL, GHR.

Bij lowerbody oefeningen met 1 been zou je in theorie met de helft vh gewicht hetzelfde resultaat behalen.

En idd je core versterken en goed leren bracen.

Sommige rug oefeningen doe ik chest supported en sommige niet. Verder squat ik sinds anderhalve maand altijd met belt.

Ik ga nu gewoon het aantal core trainingen per week wat opschroeven.. misschien dat dit toch voor extra kracht zorgt en hopelijk dat m'n buik wat naar binnen trekt hierdoor.
 
Het beste advies wat niemand wil horen; Ga naar een dokter !
 
Back
Naar boven