XXL Nutrition

lunges

boforli

Huge Freak
Waardering
310
zijn er hier mensen die deze oefening gebruiken in hun benenschema??Is het wel een goede oefening?gaat je kont niet te dik worden ervan??
Ik zoek namelijk een 5de oefening om mijn benen te trainen tesamen met
-squat
-front-squat
-leg raises
-leg curl

Ik dacht dus aan deze.....
ps.legpresses kan ik niet doen helaas,daar heb ik de benodigde apparatuur niet voor :sad:

Kernwoord: unilateral exercise
-is meer sport specifiek, bijv. hardlopen doe je steeds met 1 been
-meer onbalans meer spieren die moeten werken
-lichaam kan een heftiger zenuwpuls geven naar motorische eenheden
(Aldus boek snelste workout thuis Mens:health)

Ik zou over dat unilateraal wel meer ervaringen willen horen. Ik doe bijvoorbeeld ook wel eens een een squat met eigen gewicht op 1 been en dat is zelfs zonder gewicht extra best zwaar. Niet zozeer voor de voorste quaddriceps als wel voor de pezen en kleinere spieren rond mijn knie.

Ik doe ze, en vind ze vet cool! :D

lunges is een moordende oefening vooral als je ze meteen na het squatten doet en dan vooral de walking lunges met halters in de hand je neemt zowel de quadriceps,hamstrings en glutes mee in deze oefening gegarandeerd pijn de dag erna;)

Ik doe ze bij vrijwel elke benentraining.
Uitstekende oefening om een goede balans te krijgen

idd ik doe ze ook bijna elke been training, wel lekkere oefening!
zo ziet mijn training er meestal een beetje uit
-squat
-stiff legged deadlift
-lunges
-leg extension
-leg curl

Had eerst nog nooit lunges gedaan. Ik doe ze niet echt graag, maar ze geven toch wel resultaten. Heb er de eerste keer toch wel een aantal dagen raar van gelopen. Soms zet ik ze er wel eens tussen.

ik lunge nooit en heb een kontje als een gorilla, lungen zie ik het nut niet van in

Heb er de eerste keer toch wel een aantal dagen raar van gelopen

haha, me2! en niet alleen de 1e keer, als je je lunges goed en zwaar uitvoert, blijf je er gewoon spierpijn van krijgen, allee, ikke toch..
wel superoefening en effectief ook!!

Lunges.... vreselijk om te doen!

Gooi ze binnen kort weer in m'n schema voor afwisseling

1 push = bench
2 pull = chin
3 squat = squat
4 row = rows natuurlijk
5 lunge = lunges natuurlijk
6 rotate of twist = russian decline twist
7 walk of run = lopen waarschijnlijk

dit zijn de zeven bewegingspatronen die je lichaam kent want je lichaam denkt niet in spieren maar in bewegingen
bovenstaande bewegingen moeten dus zeker en vast in je schema voorkomen is mijn mening
en er is al vaker bewezen en verteld door ervaren builders dat oefeningen zoals bench, chin, squat, row, lunge goeie en zware massabouwers zijn
zoals iedereen kan zien zit lunge bij die zeven patronen

1 push = bench
2 pull = chin
3 squat = squat
4 row = rows natuurlijk
5 lunge = lunges natuurlijk
6 rotate of twist = russian decline twist
7 walk of run = lopen waarschijnlijk

dit zijn de zeven bewegingspatronen die je lichaam kent want je lichaam denkt niet in spieren maar in bewegingen
bovenstaande bewegingen moeten dus zeker en vast in je schema voorkomen is mijn mening
en er is al vaker bewezen en verteld door ervaren builders dat oefeningen zoals bench, chin, squat, row, lunge goeie en zware massabouwers zijn
zoals iedereen kan zien zit lunge bij die zeven patronen

Dat vind ik een nogal gekke verdeling. heb je dit zelf verzonnen?
Wat is bv. het verschil tussen de pull en row voor het lichaam? en wat is een lunge meer dan een ver uitgestrekte looppas? Een sprong staat er ook niet bij, terwijl dit een normale beweging is.

Dat vind ik een nogal gekke verdeling. heb je dit zelf verzonnen?
Wat is bv. het verschil tussen de pull en row voor het lichaam? en wat is een lunge meer dan een ver uitgestrekte looppas? Een sprong staat er ook niet bij, terwijl dit een normale beweging is.

met walk or run bedoelen ze dus cardio en sorry heb foutje gemaakt
pull en row is idd hetzelfde er moest nog bend bij staan
dus
1 push
2 pull
3 squat
4 lunge
5 bend
6 twist
7 walk or run

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo "te dik" ? Noem het gewoon een "sterk ontwikkelde posterior chain" :)

omdat volgens het boek :"krachttraining ,een anatomische benadering" deze oefening vooral bedoeld is voor de billen , en om je quads beter te profileren

Maar de meesten vinden ze toch goed ,dan ga ik ze vandaag al direct uittesten ,bedankt voor reacties

Lunges zijn super! walking lunges nog beter! Maar daar begin ik maar niet aan in ons overvolle healthcenter;)

ik doe ze met dumbbells? jullie?

Terug
Naar boven