XXL Nutrition

lunges

Ik denk dat veel mensen lunges en aanverwanten vermijden omdat ze te lastig zijn. :)

Ik denk dat veel mensen lunges en aanverwanten vermijden omdat ze te lastig zijn. :)

De eerste keren zijn ze lastig. maar na 4 keer voelde ik hoe ik hem goed deed. En dan is het echt een goede oefening. Had zelf altijd een behoorlijk platte kont en door lunges (en squats natuurlijk) zit daar nu ook wat vorm in. Na squats en deadlifts lijks lunges mij een van de beste oefening

Vanaf ik weer op mijn benen mocht staan na mijn ongev

Tweede keer, goede keer...vanaf ik weer op mijn benen mocht staan na mijn ongeval, moest ik van de kinesist in het revalidatiecentrum veeeeeeeel lunges en split squats doen (zonder gewicht). Het is voor mij een superoefening om mijn benen weer op te bouwen.

Zouden lunges minder belastend zijn voor de knie als squats ?
Ik heb de laatste tijd nl last van mijn knieen.

last aan je knieen komt niet van squaten
dit is meestal het geval wanneer je quadriceps sterker zijn dan je hamstrings maar er kunnen nog andere oorzaken zijn
deze is het meest voor de hand liggend
ik zie ook veel schemas waarin je quadriceps vier oefeningen krijgen en de hams maar twee
nuja dit zorgt dan voor problemen

• Topic Starter Topic Starter
deze oefening is zeker een aanrader , zalige oefening die je goed voelt in qaudriceps ,spijtig dat ik ze nooit eerder gedaan heb :thumbup:

zakken jullie helemaal met je knie tot tegen de grond??

goede oef, maar hatelijk na het squatten

toch doe ik ze elke keer:)

Lunges zijn super! walking lunges nog beter! Maar daar begin ik maar niet aan in ons overvolle healthcenter

Klopt kerel!

ik doe ook altijd lunges en vindt ze geweldig!

Walking lunges zijn heerlijk

doe ook erg graag lunges, met dumbbells. kun je goed voelen de dag daarna aan je kont-)

Stappen jullie allemaal naar voren? ik glij zeg maar met me been achteruit en ga dan naar beneden minder belastend voor je knieen (mocht je daar last van hebben) en makkelijker om je balans te houden.(althans dat vind ik.)

ik zet een grote stap naar voren, tik met mn knie de grond aan en stoot dan weer terug.

ik zet een grote stap naar voren, tik met mn knie de grond aan en stoot dan weer terug.

Ik ga met me been naar achter net zover als dat ik een grote stap naar voren zou zetten tik dan met dat been de grond aan en stoot dan weer terug. het been wat heft blijft bij mij dus staan. komt uit eindelijk op het zelfde neer denk ik.

Even een vraagje: zijn static lunges ook een goede oefening of kan je beter elke rep uitstappen?

Terug
Naar boven