XXL Nutrition

lunges

@TS: Wat dacht je van sissy squats of roman chair squats?

1 push = bench
2 pull = chin
3 squat = squat
4 row = rows natuurlijk
5 lunge = lunges natuurlijk
6 rotate of twist = russian decline twist
7 walk of run = lopen waarschijnlijk

dit zijn de zeven bewegingspatronen die je lichaam kent want je lichaam denkt niet in spieren maar in bewegingen
bovenstaande bewegingen moeten dus zeker en vast in je schema voorkomen is mijn mening
en er is al vaker bewezen en verteld door ervaren builders dat oefeningen zoals bench, chin, squat, row, lunge goeie en zware massabouwers zijn
zoals iedereen kan zien zit lunge bij die zeven patronen

Weet niet uit welk boek je je info haalt, maar fl**ker er benzine over en steek het in de fik.

Ik doe ook Lunges. Het is naar mijn idee een heerlijke oefening. Ik doe ze ook met Dumbbells, kun je ze anders doen dan?

Ja gij nu :p

OT: Lunges zijn wel goede oefening, vooral om hamstrings en glutes te trainen en je onderrug daarbij te ontlasten in tegenstelling tot squats en deads.
Wel hatelijk om te doen :D
Lunges leggen de nadruk toch op de quadriceps en niet op de hamstrings?

Ik doe ook Lunges. Het is naar mijn idee een heerlijke oefening. Ik doe ze ook met dumbbells, kun je ze anders doen dan?

Met een barbell in je nek.

Ik doe liever lunges dan bulgarian squats wat heb ik een hekel aan die laatste oefening zeg. Met barbell heb je kans dat je voorover dondert onder de bar en met dumbbells schuren ze hele tijd langs je benen.

Heb vandaag ook weer is sinds lange tijd lunges gedaan en was redelijk uitgeput, ben benieuwd hoe m'n benen morgen voelen.

Alleen jammer dat m'n grip een beetje failde toen ik zwaarder ging, misschien volgende keer met een barbell proberen. Alleen lijkt dumbbells me makkelijker.

Beiden, als je bijv een grotere stap neemt gaat de hoek tussen je onderbeen/bovenbeen en de hoek tussen je bovenbeen/heup veranderen waardoor je bijv meer nadruk kan leggen op hamstrings/glutes.
En analoog voor korte stappen en quads.

I:heart:Them

Baar in je nek en knalle ! :wl:

Superoefening , alleen de eerste paar keren is het wat wennen om je evenwicht te houden. De volgende dag gegarandeerd pijn aan je kont ! ;)

iemand een filmpje waar je ze correct uitgevoerd ziet???

Ja.

Ik voel ze het beste, hoe stom het ook klinkt... in een smith rek. :|

Rechte romp onder de stang, borst naar voren. Als ik 1 been voor zet en de ander achter en dan met mijn achterste been doorzak totdat ik met mijn knie bijna de grond aanraak, heb ik 2 hoeken van 90 graden in beide kniegewrichten..dan voel ik mn reet en quads goed branden in mn voorste been...t nadeel is wel als je wisselt dat je andere been helemaal dood is vanwege de eerste reps met het andere been voor..die andere helpt toch mee.
Je kan m ook in je achterste been voelen omdat je retroflexie maakt..ik leg de nadruk meer in het voorste been.

Maar om de verschillen beperkt te houden, dan doe ik uitvalspassen naar voren of naar achteren..met het stappen naar achteren gaat mijn voorste knie in ieder geval niet over mijn tenen. Met een barbell is lastiger voor de balans ipv dumbbells. Daar wissel ik ze mee af.

In een gekke bui walking lunges. :p

Vind het ook fijn om ze regelmatig te doen.

Ik doe liever lunges dan bulgarian squats wat heb ik een hekel aan die laatste oefening zeg.

dat wel, maar vooral vanwege de extreme spierpijn die het altijd geeft.

Met barbell heb je kans dat je voorover dondert onder de bar en met dumbbells schuren ze hele tijd langs je benen.

We hebben zo'n half open squat rek en dat is perfect voor Bulgarian split squats. Achterste voet op bankje, voorste voet wat naar voren en zakken maar. Even met achterste knie zachtjes de grond aantikken en weer omhoog. Evenwicht valt reuze mee, maar mocht het ooit toch mis gaan dan heb je altijd nog de safeties om de barbell op te vangen.

Nee, (walking) lunges, dat is pas funest voor mijn evenwicht (met een barbell)

Ook met dumbbells, ik vind ze geweldig

Vind ze erg goed, alleen heb moeite met mijn evenwicht te behouden.. Daarom maar met smith-machine

Waarom ben je toch zo bang voor een squatreet?

Lunges goede oefening btw, je merkt echt het verschil met de squat bijvoorbeeld. Het pakt net even een ander gebied.

Terug
Naar boven