AndroidHealthClinic

Heup en adductoren sterker maken

Bezoekers in dit topic

Als je deze oefening correct uitvoert (met name door tijdens de gehele beweging zo laag mogelijk te blijven) worden abductoren en adductoren in tandem zwaar belast.
Zo laag mogelijk blijven, hoe doe je dat als je wel je benen volledig strekt in het midden?
 
Zo laag mogelijk blijven, hoe doe je dat als je wel je benen volledig strekt in het midden?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het kan gewoon, is een kwestie van souplesse en balans opbouwen.
Als 50-plusser van 130kg lukt dat mij ook nog prima..

Toevoeging: Je komt waarschijnlijk wel een klein beetje omhoog tijdens het wisselen, maar zeker niet weer helemaal tot de rechtopstaande positie.
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het kan gewoon, is een kwestie van souplesse en balans opbouwen.
Als 50-plusser van 130kg lukt dat mij ook nog prima..

Toevoeging: Je komt waarschijnlijk wel een klein beetje omhoog tijdens het wisselen, maar zeker niet weer helemaal tot de rechtopstaande positie.
foto?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het kan gewoon, is een kwestie van souplesse en balans opbouwen.
Als 50-plusser van 130kg lukt dat mij ook nog prima..

Toevoeging: Je komt waarschijnlijk wel een klein beetje omhoog tijdens het wisselen, maar zeker niet weer helemaal tot de rechtopstaande positie.
Ik snap hem denk ik, als je wat voorwaarts leunt kan je kont verde naar achter en kom je in de tussenpositie minder ver omhoog. Zo heb ik hem alleen nooit uitgevoerd.
 
Ik snap hem denk ik, als je wat voorwaarts leunt kan je kont verde naar achter en kom je in de tussenpositie minder ver omhoog. Zo heb ik hem alleen nooit uitgevoerd.
Exact, beetje de manier waarop Sumo worstelaars een soortgelijke beweging maken.
 
In mijn optiek is de kozak squat de beste oefening op dit vlak.

- Pakt zowel abductoren en adductoren tegelijk aan, zowel als prime movers en synergisten.
- Verbetert de heupmobiliteit, iets wat bij squattten weer kan helpen om gemakkelijker op diepte te komen.
- Ook een atletisch-motorische vaardigheid.
- Ziet er cool uit.

Zijn sidelunges een beetje vergelijkbaar?
 
oa Cossack Squat en Single Leg Glute Bridge.

Het is dan ook niet egt voor je benen. Maar om vervolgens je benen voluit te kunnen trainen.
Beetjes als rotatorcuff oefeningen om vervolgens je schouders goed te kunnen trainen.
De eerste jaren doen de meesten maar wat, en zijn ze eigenlijk nog niet klaar om fatsoenlijk met gewichten te trainen. Omdat ze al die dingen niet doen, net als nooit strechen.
3x10 om te wennen en dan zie je wel wat goed voelt qua gewicht. Volgens mij is het wel goed om uiteindelijk naar meer reps toe te werken.
Ik zou een looptraining omruilen voor 1x benen in de week. Lopen is best wel een eenzijdige beweging. Van sterkere benen ga je waarschijnlijk ook harder lopen.
Daarom geef ik ook deze oefeningen aan. Het is niet alleen KT en BB/, Je moet ook aan je flexibiliteit werken. Rekken en strekken hoort daar ook bij. Als je dit niet doet wordt je zo stijf als een plank ;)
 
Ziet er inderdaad uit als een goede adductor/abductor oefening. Ga hem zeker onthouden :)
Lekker dynamisch ook.

Voor mij is dit zo'n: "als ik dan maar 1 oefening zou kunnen doen voor.......dan zou ik deze kiezen"

Past perfect in mijn lijstje "bang for your buck exercises" zoals:
- Clean and press,
- Deep squats (met cambered of SSbar)
- Deficit trap-bar deadlifts,
- Glute Ham Raises
- Standing ab wheel rollouts,
- Medium grip pullups to chest etc.
- Wide ring pullups
- Chest dips
- Lat pullover-triceps extension
 
Laatst bewerkt:
:laugh: Heb je nu echt voor dit topic een video gemaakt ?
 
Voor mij is dit zo'n: "als ik dan maar 1 oefening zou kunnen doen voor.......dan zou ik deze kiezen"

Past perfect in mijn lijstje "bang for your buck exercises" zoals:
- Clean and press,
- Deep squats (met cambered of SSbar)
- Deficit trap-bar deadlifts,
- Glute Ham Raises
- Standing ab wheel rollouts,
- Medium grip pullups to chest etc.
- Wide ring pullups
- Chest dips
- Lat pullover-triceps extension
Van deze oefeningen vind ik zelf alleen (deep) high bar squats en (chest) dips werkzaam voor bodybuilding.
 
Ik wilde alleen een foto zien...
th
 
Back
Naar boven