MuscleMeat

Lyle McDonald Rapid Fat Loss log (PSMF)

Suiker Muren

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
2m03
Ik zal hier dagelijks updates plaatsen mbt m'n gewicht en dergelijke.
bf% staat nu op ongeveer 22% en gewicht post ik morgen.

Training zal 2x per week zijn (fullbody) en ik zal 1 refeed en 1 free meal per week hebben (category 2)
Supplementen die ik zal gebruiken zijn 6 visolie caps per dag, multi, vit d3, magnesium en kalium.
Eiwitinname staat op 230g per dag.

• Like
Waarderingen: Ymir
Ik ga je volgen. Ik heb dit altijd een interessante methode gevonden. Vorig jaar 2 weken geprobeerd, was iets van 5kg kwijt, dat is echt bizar. Een tip die ik je meegeef: VEEEEEEEEL groente eten, helpt enorm met de honger. Caffeine/groene thee zijn ook een goede toevoeging. Wat ik toen at was veel kip/vis met spinazie en knoflook, heel lekker.

Hoe lang wil je dit doen?

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht stond vanochtend op 115.6 KG
--------------------------------------

Je vergeet Calcium & Natrium.

Succes!

Thanks. Hij raadt aan om calcium uit melkproducten te halen. Ik ga gewoon een halve bak magere kwark per dag eten voor calcium. En uiteraard zet ik genoeg zout voor alle vlees/vis wat ik ga eten.

Ik ga je volgen. Ik heb dit altijd een interessante methode gevonden. Vorig jaar 2 weken geprobeerd, was iets van 5kg kwijt, dat is echt bizar. Een tip die ik je meegeef: VEEEEEEEEL groente eten, helpt enorm met de honger. Caffeine/groene thee zijn ook een goede toevoeging. Wat ik toen at was veel kip/vis met spinazie en knoflook, heel lekker.

Hoe lang wil je dit doen?

Ben van plan dit zo lang mogelijk te doen. Voor category 2 is dat 2-6 weken, daarna een 2 week diet break en dan zou je evt weer kunnen beginnen. Ik ben al langer dan een jaar aan het cutten dus je kan begrijpen dat ik er een beetje moe van ben:p . Ik zal sowieso de hele dag water/thee/koffie drinken.

Was die 5kg puur vet of een combinatie van vocht en vet?

ben benieuwd naar jou voedingsschema en natuurlijk ook naar jou dagelijkse calorieën.

ps: 5kg zal NOOIT geheel vet zijn. grootste percentage (>80%) zal te maken hebben met beperkte inname koolhydraten (dus vocht)

Voedingsschema is niets bijzonders, gewoon kip, vis, groenten enz...

In.

Bereid je voor op keiharde fecaliën. :P

succes, heb eens snel door genomen wat het juist is en begrijp niet dat mensen dit vrijwillig willen doen. :)

Aantal cals die je mag eten op een dag is bijna hetzelfde als mijn ontbijt. Kan me wel voorstellen dat het werkt.

Thanks. Hij raadt aan om calcium uit melkproducten te halen. Ik ga gewoon een halve bak magere kwark per dag eten voor calcium. En uiteraard zet ik genoeg zout voor alle vlees/vis wat ik ga eten.
Lyle raadt 600-1200 mg Calcium aan. In het boek staat inderdaad dat het slim is om wat zuivel op te nemen voor wat calcium, echter kun je in de praktijk haast niet de benodigde hoeveelheden halen. Zeker niet als je slechts 3-5 gram koolhydraten per maaltijd aanhoudt (wat hij ook adviseert). Met een halve bak kwark zit je al op een gram of 8 aan carbs. Dat is ook "slechts" rond de 150 mg aan calcium.

Kijk het voor de zekerheid even na. In het slechtste geval moet je even een potje calcium carbonaat bij het Kruidvat halen voor een paar euro. :P

Ben van plan dit zo lang mogelijk te doen. Voor category 2 is dat 2-6 weken, daarna een 2 week diet break en dan zou je evt weer kunnen beginnen. Ik ben al langer dan een jaar aan het cutten dus je kan begrijpen dat ik er een beetje moe van ben:p . Ik zal sowieso de hele dag water/thee/koffie drinken.

Was die 5kg puur vet of een combinatie van vocht en vet?
Heb je trouwens wel voorafgaande aan het dieet 2 weken op onderhoud gegeten? Je zegt namelijk dat je al langer dan een jaar aan cutten bent. Dan is het verstandig om "diet breaks" toe te voegen en dus op te delen in termijnen. Voor (of na) iedere termijn zit dan een onderhoudsperiode van 2 weken. Dit is hormonaal van belang en zal op lange termijn voor betere vooruitgang zorgen.

Als je dat wel gedaan hebt, heb ik niets gezegd. :p

Zit in het zelfde schuitje. Ook al bijna een jaarlang bezig. Terwijl ik daarvoor binnen twee maanden hetzelfde kon bereiken, maar dan wel met een waardeloos dieet. Dankzij die fat loss dieet kan ik verantwoord snel vermageren, en dat is persoonlijk wat ik tien keer geef. Ook omdat het dieet mij in een soort van waak toestand brengt. Alsof je de hele dag half slaapt. Heerlijk vind ik dat. Wat ik je wel wil meegeven, is dat je wel een hoge dosis visolie blijft innemen. Dit om agressieve buien te voorkomen. Verder raad ik je aan om dagelijks sint janskruid te nemen. Dit zorgt ervoor dat ik nacht lekker lang en diep kan slapen.

Ik ga jouw blog zeker volgen. Ben zelf al kilo's kwijt geraakt de afgelopen weken.

O ja, eet veel komkommers overdag en drink liters water. Veel groente eten zoals boven werd genoemd is ook zeer belangrijk om de honger tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Heb je trouwens wel voorafgaande aan het dieet 2 weken op onderhoud gegeten? Je zegt namelijk dat je al langer dan een jaar aan cutten bent. Dan is het verstandig om "diet breaks" toe te voegen en dus op te delen in termijnen. Voor (of na) iedere termijn zit dan een onderhoudsperiode van 2 weken. Dit is hormonaal van belang en zal op lange termijn voor betere vooruitgang zorgen.

Als je dat wel gedaan hebt, heb ik niets gezegd. :p

Ja ik heb 6 weken lang durende diet break gehad hiervoor. Zal kijken als kruidvat vandaag open is om een paar van die supplementen te halen.

Zit in het zelfde schuitje. Ook al bijna een jaarlang bezig. Terwijl ik daarvoor binnen twee maanden hetzelfde kon bereiken, maar dan wel met een waardeloos dieet. Dankzij die fat loss dieet kan ik verantwoord snel vermageren, en dat is persoonlijk wat ik tien keer geef. Ook omdat het dieet mij in een soort van waak toestand brengt. Alsof je de hele dag half slaapt. Heerlijk vind ik dat. Wat ik je wel wil meegeven, is dat je wel een hoge dosis visolie blijft innemen. Dit om agressieve buien te voorkomen. Verder raad ik je aan om dagelijks sint janskruid te nemen. Dit zorgt ervoor dat ik nacht lekker lang en diep kan slapen.

Ik ga jouw blog zeker volgen. Ben zelf al kilo's kwijt geraakt de afgelopen weken.

O ja, eet veel komkommers overdag en drink liters water. Veel groente eten zoals boven werd genoemd is ook zeer belangrijk om de honger tegen te gaan.

Nice... Dat slaap gevoel merk ik inderdaad nu ook al, hoe doe je het met trainen? Ook 2x in de week?

Succes, en veel plezier met keto :)
Voorderest is de 8gram kwark geen ramp hoor. Zolang je maar rond de 20-40 gram inneemt in een dag.
Minder moet je ook weer niet nemen.

"Voedingschema is niks bijzonders"
Voedingschema is 95% van alles wat je doet om af te vallen, dus ik zou het posten.
Helemaal omdat er in veel dingen 'hidden carbs' zitten, waarvan je het niet verwacht.

Fruit en groente kan je zonder het doorhebben zo ziek boven je maximale cabrs zitten en zo uit ketose getrapt te worden.
Als je bijv een banaan eet :')

De eerste week 'a 2 weken zul je (waarschijnlijk) veel (water)gewicht verliezen.
Dan een tijdje (1-2-3-4 weken) weinig tot niks, en vanaf dat punt zul je min-of-meer lineair gewichtverlies hebben.

Dag 1 is prima gegaan. Geen last gehad van honger alhoewel ik m'n quaker oats wel mis :P

Gewicht staat nu op 115.1

Hoe begin je het nu te ervaren?

---------- Post added 23 May 2013 at 22:43 ----------

En train inderdaad twee keer in de week. Beide fullbody trainingen.

Bij deze is de topic starter gestorven aan tekort van voedingstoffen.

---------- Post toegevoegd 30 July 2013 om 16:36 ----------

Terug
Naar boven