AndroidHealthClinic

Magere melk?

toy1soldier

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar (*65 kilo en 1,90m) Veel te licht dus en ben ook nogal dun, ik train nu sinds 2 weken zeer fanatiek met een vriend van mij die er aardig veel van weet en ook werkt bij onze fitness school.
Ik kreeg van hem aangeraden dat ik shakies moet drinken, prima ben ermee begonnen vanaf dag 1 dat ik met hem ging trainen.
Ik heb nu Weigh protein gainer van precission nogwat (sorry enorm fout geschreven maar even geen zin om goed op te zoeken doet er toch niet toe)
Die pot is bijna op (had ong 800 gram van heb gekregen) En nu ga ik mammoth2500 kopen een pot van 4.4 kilo.
Ik ben van plan 2 shakies per dag te doen een als ontbijt en een na het trainen. Ik zit nog even te denken of ik 2 scheppen doe of 4, tot nu toe ga ik voor de 2 want ik heb niet veel geld en kan het dus niet veroorloven zo snel door mijn potten heen te gaan, maar ik wil natuurlijk wel snel en goed resultaat!
Maar get to the point :eek: :
Ik doe het tot nu toe met magere melk! 0% vet!
Die vriend van mij zegt dat ik het met volle melk moet doen omdat ik ook vet nodig heb voor mijn spieropbouw, hij kon het niet heel goed beargumenteren dus ik ben er niet helemaal zeker van of dit voor mij wel nodig is.
Maar het probleem is mijn ouders doen moeilijk en willen geen volle melk halen omdat dat 'te veel gedoe' ofzo is ??? En mijn vader zegt ook dat er in volle melk alleen/heel veel slechte vetten inzitten.
Wat moet ik nou doen? Moet ik maar zelf volle melk gaan halen omdat ik dat wel echt nodig heb? is het nou juist af te raden het met vette melk te doen dus beter met melk van 0%? moet ik die laatste optie doen en andere goede vetten naar binnen werken zoals olijf olie?
HELP! ???

Bedankt

Neem maar magere melk.

Inderdaad laat die volle melk maar voor wat 't is.

• Topic Starter Topic Starter
En wat is het gevolg daarvan als ik dat neem?
Zal ik minder snel groeien? zal het geen drol uitmaken? kan je me ook even vertellen waarom ik dat zou moeten doen.
Of moet ik misschien halfvolle melk nemen?

Voordat je je zorgen gaat maken over de soort melk die je drinkt / shakes mee aanmaakt: hoe steekt je voedingsschema in elkaar?
Progressie is afhankelijk van ALLES wat je eet, niet alleen van je shakes en welke melk je daarbij gooit. Shakes zijn SUPPLEMENTEN, ofwel: aanvulling op je dagelijkse voeding.

Post eens wat je op een dag eet, dan weet je ook of je het vet uit de melk wel of niet kunt gebruiken.

Oke, ik eet soms (laten we zeggen om de dag) een Bak yoghurt met creusli.
Ook om de dag (als lunch) 2 à 3 boterhammen met altijd hartig dus american filet, mortadella, brie, smeerkaas etc. Op sommige broodjes ook boter.
Op school als tussendoortjes: Yofruit fruit koekjes, en een suikerwafel.
Regelmatig nog naar de supermarkt voor een pak van dat yoghurt drink mango een halve liter en vaak 2 frikandellenbroodjes of croissants.
Savonds eet ik bijna altijd gewoon met mijn ouders mee en dat is een gewoon goed vol bord voor een volwassenen met afwisselend van macaroni tot lekkere hapjes tot pizza tot spinazie schotels noem het allemaal maar op.
Savonds neem ik af en toe nog was lekkers (wat chippies of een banaan/appel of nog een bakje cruesli) Wat ik drink: sochtend shakie na het trainen shakie met een gewone beker waar je ook normaal melk mee drinkt maar dan een met een deksel.
Overdag een aantal pakjes drinken en af een toe een energy drink (ik weet het FOUT!!) savonds 1 a 2 glazen dubbelfris.

Misschien ook wel handig te vermelden:
ik fiets per dag ong 40 min in een normaal tempo.
ik train 6 dagen in de week ong 40 a 50 minuten per dag elke dag andere spiergroep.
voor de rest geen sport of zwaar werk.

Laatst bewerkt:
Eet eens 2x zoveel boterhammen met je lunch, 2 boterhammen is echt niks. En drink veel melk (maakt niet eens zoveel uit of het magere/halfvolle/volle is of chocomel). 6 daagse splittraining vind ik persoonlijk ook niet je van het voor een 'hardgainer' zoals jij. Als beginneling (en hardgainer dus) ga je waarschijnlijk meer of minsters zoveel progressie boeken met 2 of hooguit 3x per week trainen (full body of Upper/Lower split). Je moet gewoon structureel meer gaan eten.

magere melk bij een shake is voor te groeie en water bij je shake is voor af te valle;)

waarom geen volle melk? Hij is toch best extreem licht voor zijn lengte...

Ze is spraakloos door uw uitgekiemd voedingsschema!
:p

ff on-topic:
-Meer complexe koolhydraten eten (rijst, pasta etc)
-Meer eiwitten (ham, rosbief, etc op brood en tijdens avondeten lekker groot stuk vlees ;))
-probeer gestructureerd te eten, 5-7 maaltijden per dag
- en nu de belangrijkste: Lees alle stickies in de secties die voor jou van belang zijn (voeding, oefeningen bijv.)

ok bedankt iedereen, het zal lastig voor mij worden omdat ik eigenlijk pas sinds een maandje in de middag brood eet (daarvoor at ik niks behalve af en toe een tussendoortje had gewoon geen honger) dus nu ook nog eens veel brood gaan eten wordt een beetje doorzetten maar ach.
Over het of ik nou volle magere of halfvolle melk moet nemen ben ik nog niet echt wijzer geworden eerlijk gezegd omdat iedereen wat anders zegt.
En over een paar reacties terug over het aantal keer in de week trainen, ik wil graag echt 6 dagen in de week trainen en ik snap niet helemaal waarom het beter voor me zou zijn als ik 3 dagen in de week ga.
Ook zit hier een hele kleine kans in dat ik dat ga doen (3x per week) want ik train met een vriend mee en wil met hem en zijn schema mee blijven trainen zodat ik meer gestimuleerd blijf om elke dag te gaan.

Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar (*65 kilo en 1,90m) Veel te licht dus en ben ook nogal dun, ik train nu sinds 2 weken zeer fanatiek met een vriend van mij die er aardig veel van weet en ook werkt bij onze fitness school.
Ik kreeg van hem aangeraden dat ik shakies moet drinken, prima ben ermee begonnen vanaf dag 1 dat ik met hem ging trainen.
Ik heb nu Weigh protein gainer van precission nogwat (sorry enorm fout geschreven maar even geen zin om goed op te zoeken doet er toch niet toe)
Die pot is bijna op (had ong 800 gram van heb gekregen) En nu ga ik mammoth2500 kopen een pot van 4.4 kilo.
Ik ben van plan 2 shakies per dag te doen een als ontbijt en een na het trainen. Ik zit nog even te denken of ik 2 scheppen doe of 4, tot nu toe ga ik voor de 2 want ik heb niet veel geld en kan het dus niet veroorloven zo snel door mijn potten heen te gaan, maar ik wil natuurlijk wel snel en goed resultaat!
Maar get to the point :eek: :
Ik doe het tot nu toe met magere melk! 0% vet!
Die vriend van mij zegt dat ik het met volle melk moet doen omdat ik ook vet nodig heb voor mijn spieropbouw, hij kon het niet heel goed beargumenteren dus ik ben er niet helemaal zeker van of dit voor mij wel nodig is.
Maar het probleem is mijn ouders doen moeilijk en willen geen volle melk halen omdat dat 'te veel gedoe' ofzo is ??? En mijn vader zegt ook dat er in volle melk alleen/heel veel slechte vetten inzitten.
Wat moet ik nou doen? Moet ik maar zelf volle melk gaan halen omdat ik dat wel echt nodig heb? is het nou juist af te raden het met vette melk te doen dus beter met melk van 0%? moet ik die laatste optie doen en andere goede vetten naar binnen werken zoals olijf olie?
HELP! ???

Bedankt

Ik geef je vriend wel gelijk. Je bent pas 16 en nog steeds in de groei, maar 65kg bij 1.90m is erg weinig. Ik zou je ook aan raden het met volle melk te nemen.

Ik heb het er net uitgebreid met mijn ouders over gehad.
Rare situatie maar het komt er op neer dat ik het met melk alleen kan doen met magere.
Dus aangezien je mij aanraadt het met volle melk te doen, weet jij misschien een andere optie om die vetten toch binnen te krijgen? Dus dat ik me shakies met magere melk doe maar mijn vetten uit iets anders haal?

Hier wat bronnen van gezonde vetten:

plantaardige olie, zoals olijf-, soja- of zonnebloemolie.. lekker dik becel margarine op je brood smeren
vloeibare bak- en braadproducten
noten (pindakaas is een makkelijke manier om gezonde vetten uit noten te halen)
vette vis, zoals zalm, haring of makreel

Laatst bewerkt:
Oh jee, je ouders zijn zeker van die types die denken dat vet per definitie slecht is :o. Maar met het gewicht dat je hebt maakt het zowat niet uit wat je eet (ok, tot een bepaalde grens), als je maar veel eet en regelmatig!

Terug
Naar boven