AndroidHealthClinic

Man die vrouw doodreed vrijgelaten

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
De Hagenaar die wordt verdacht van het doodrijden van een vrouw in Honselersdijk, komt vrij. Zijn voorarrest is niet verlengd, maar hij blijft wel verdachte, meldt justitie.

Beroep
De raadkamer van de rechtbank in Den Haag besloot het arrest niet te verlengen. Justitie weet nog niet of het in beroep gaat tegen de beslissing.

Ergernis
Het slachtoffer, een 20-jarige vrouw uit Wateringen, zat bij haar vriend in de auto. De twee ergerden zich aan het rijgedrag van de automobilist, reden hem klem, en spraken hem daarop aan. De vrouw werd vervolgens omvergereden.

Mocht er geen veroordeling uitrollen, zou ik als dr vriend/familie zijnde, hem ff komen lynchen.

(ik ben sterk bevooroordeeld, omdat ik absoluut geen vertrouwen heb ik het Nederlandse rechtssysteem, voor zover men daar ook al over kan spreken :rolleyes: )

Ik denk dat jij de achtergrond van het verhaal niet weet meneer.

De betreffende vrouw liet haar vriend de auto van de voorligger klem rijden, stapte uit, schopte tegen de portier en wilde 'even praten.' Jaja.

Mevrouw had er al een veroordeling opzitten wegens het aanvallen van een man met een Samoerai-zwaard.

Ja nou lijkt het ineens anders hè kerel?

DBC01 zei:
Ik denk dat jij de achtergrond van het verhaal niet weet meneer.

De betreffende vrouw liet haar vriend de auto van de voorligger klem rijden, stapte uit, schopte tegen de portier en wilde 'even praten.' Jaja.

Mevrouw had er al een veroordeling opzitten wegens het aanvallen van een man met een Samoerai-zwaard.

Ja nou lijkt het ineens anders hè kerel?

Ik ken de achtergrond van het verhaal toevallig wel. Ik zou dr een draai om dr oren geven als madam meent tegen mn auto aan te kunnen schoppen, maar doodrijden? NEE!!!

Als dat tegenwoordig een rechtvaardige vergelding zou zijn voor een vandalistische actie, dan zullen er nog heel wat meer doden vallen.

Dan ken je de achtergrond van het verhaal niet.

Doodrijden? Alsof een 19-jarig pikkie even in 1 seconde beslist om haar meteen dood te rijden? Neuh.

Als ik een verkeersongeluk gebeurt mett een dode wil dat toch ook niet zeggen dat ik hem heb dood zitten rijden? Als ik uit angst gas geef om aan een afranseling te ontkomen wil dat toch niet zeggen dat ik bewust iemand afmaak alvorens hem te smeren?
Als ik ruzie op straat heb en er valt iemand achterover op z'n hoofd kun je toch niet meteen zeggen dat ik iemand een doodklap heb verkocht?

Voorzichtig omgaan met de materie meneer!
Je beveiligings-docent kan je nog veel meer van dit soort aantijgingen vertellen :)

DBC01 zei:
Dan ken je de achtergrond van het verhaal niet.

Doodrijden? Alsof een 19-jarig pikkie even in 1 seconde beslist om haar meteen dood te rijden? Neuh.

Als ik een verkeersongeluk gebeurt mett een dode wil dat toch ook niet zeggen dat ik hem heb dood zitten rijden? Als ik uit angst gas geef om aan een afranseling te ontkomen wil dat toch niet zeggen dat ik bewust iemand afmaak alvorens hem te smeren?
Als ik ruzie op straat heb en er valt iemand achterover op z'n hoofd kun je toch niet meteen zeggen dat ik iemand een doodklap heb verkocht?

Voorzichtig omgaan met de materie meneer!

Dat hele samoerai-zwaard verhaal is ook niet relevant, aangezien de 19-jarige man in kwestie op dat moment niet wist dat mevrouw daarvoor al een veroordeling op naam had staan.

En gas geven, al dan niet uit schrik, terwijl iemand voor je auto staat, IS een poging tot doodslag. Of dat nu je bedoeling is of niet.

Vervolgens ervandoor scheuren is een 2e misdrijf!

Lijkt me ook sterk dat ie haar moedwillig heeft willen doodrijden, alleen volgens de letter van de wet wordt dat gezien als doodslag.

Laatst bewerkt:
1. Het Samoerai-zwaard verhaal zegt iets van de agressie die de vrouw ten toon spreidt en daarmee dus de mogelijke angst van de bestuurder. Niet dat de bestuurder er iets van wist maar het geeft voor de verdediging genoeg mogelijkheden om een bedreigende situatie te scheppen die meteen aansluit op:

Punt 2. Dáármee hoeft het dan namelijk geen poging tot doodslag te zijn. Noodweer-exces sluit hier prima op aan!

3. Ervandoor scheuren sluit weer aan op het noodweer-exces; ontkomen van de plaats delict aangezien de situatie niet veilig wordt geacht daar er een tweede persoon zich in de nabijheid bevindt met mogelijk dezelfde intenties

:cool:

DBC01 zei:
1. Het Samoerai-zwaard verhaal zegt iets van de agressie die de vrouw ten toon spreidt en daarmee dus de mogelijke angst van de bestuurder. Niet dat de bestuurder er iets van wist maar het geeft voor de verdediging genoeg mogelijkheden om een bedreigende situatie te scheppen die meteen aansluit op:

Ongetwijfeld zal de verdediging dit punt aanhalen om een beeld van het karakter van de vrouw te schetsen. Maar een O.v. J zal dit proberen te weerleggen door aan te halen dat de vrouw op dat moment niet met een zwaard uit de auto stapte.

DBC01 zei:
Punt 2. Dáármee hoeft het dan namelijk geen poging tot doodslag te zijn. Noodweer-exces sluit hier prima op aan!

Er is geen sprake van noodweer-exces, aangezien de mevrouw, tot zover bekend , ongewapend uit de auto stapte, en ze dus geen levensbedreigende situatie creerde voor de 19-jarige man in kwestie. (Behalve voor de carrosserie van zn auto :D )

Had de vrouw dat wel gedaan, dan had de verdediging een prima punt om een evt aanklacht van doodslag te weerleggen.

DBC01 zei:
3. Ervandoor scheuren sluit weer aan op het noodweer-exces; ontkomen van de plaats delict aangezien de situatie niet veilig wordt geacht daar er een tweede persoon zich in de nabijheid bevindt met mogelijk dezelfde intenties

Mocht de 2e persoon in de auto, dezelfde intenties hebben gehad als de vrouw, kan dat niet bewezen worden gezien het feit dat voor zover ons bekend is, hij zn auto niet heeft verlaten. Wederom heeft ook deze persoon geen levensbedreigende situatie gecreerd.

Vervolgens zou ik nog met de volgende vraag blijven zitten.

Als de 19-jarige man de mogelijkheid heeft gezien om alsnog weg te komen in zn auto, na klemgereden te zijn, waarom heeft ie dat niet daarvoor gedaan?

Zo vast stond ie dus niet met zn auto.

Door maar 1 ding aan te halen (mijn leraar legde het uit bij Germaine C.):

-Als er in 1 ruk werd weggereden zonder dat er gericht gestuurd is, is het noodweer-exces uitlegbaar

-Als er gericht of in 2 of meerdere fases is weggereden, is het doodslag

Bij Germaine was er wellicht niet sprake van noodweer-exces maar wel van een vorm van 'alles in staat stellen om een aanval op je persoon(lijke bezit) af te weren of te vermijden.
Aangezien ze lang doorreed en gericht bezig was is die vrijwaring vervallen.

DBC01 zei:
Door maar 1 ding aan te halen (mijn leraar legde het uit bij Germaine C.):

-Als er in 1 ruk werd weggereden zonder dat er gericht gestuurd is, is het noodweer-exces uitlegbaar

-Als er gericht of in 2 of meerdere fases is weggereden, is het doodslag

En dat weten wij dus niet!

Toch is het ****ed op als iemand gasje-bij geeft terwijl je dochter/vriendin/moeder of whatever voor de auto staat, ongeacht het evt agressieve en/of misdadige verleden van die persoon.

Ach ik plaats zo vaak vraagtekens bij acties van automobilisten in het verkeer....;)

jullie kijken teveel law and order!!! :D

G21 zei:
jullie kijken teveel law and order!!! :D

Ik heb ooit het Wetboek v. Strafrecht doorgenomen. Aangezien ik nu voor mn huidige opleiding dezelfde kennis nodig zal hebben, komt dat alweer mooi van pas. :D

Moet je voor de grap eens doen, je lacht je kapot hoeveel secundaire en tertiare aanklachten je aan je broek kunt krijgen, mocht men met de primaire aanklacht niet verder komen! :cool: :D

Ik zou nog een dikke burnout maken over het gezicht van dat asociale wijf :D

Het recht heeft geschiedt, ik hoop dat ze zwaar heeft geleden en dat ze brand in de hel draaiend op een samourai zwaard.

Terug
Naar boven