AndroidHealthClinic

Man overleden...

Anabolon kost je gewoon een paar jaar van je gezonde leven..zo bekijk ik het tenminste

genoeg mensen gaan op jonge leeftijd dood (aan een hartaanval) of ze nu wel of niet roken zich wel of niet lamzuipen wel of geen drugs gebruiken wel of geen aas gebruiken.. dood ga je toch wel.. en uiteraard kun je zo voorzichtig mogelijk proberen te leven en al deze risicofactoren of iig een groot deel ervan vermijden.. maar de uiteindelijke doodsoorzaak in een geval als dit is erg moeilijk vast te stellen en al helemaal niet direct in verband met aas te brengen.. dat neemt niet weg dat ook ik er sterk in geloof dat aas iig de uiting van een aantal ziektebeelden kan doen versnellen en er dus voorzichtig mee moet worden omgegaan.. een hoop kan op simpele wijze worden voorkomen.. en het meerendeel van ons is daar meer dan van op de hoogte.. en sinds wanneer worden dat soort dingen op begravenissen bekend gemaakt? :P

maargoed.. mijn condoleances aan alle betrokkenen..

we kunnen er wel over blijven speculeren, feit is gewoon dat het aantal hart-aanvallen onder de (vaak nog jonge) anabolen-gebruikers gewoon hoog is.

ik lees bijna wekelijks op ergogenics OBJECTIEVE nieuwsberichten waarin sterfgevallen door hartfalen voorkomt onder vaak jonge anabolengebruikers. Er wordt niet gezegd dan anabolen de oorzaak zijn van de sterfte, maar er wordt wel terecht gesuggesteerd dat a.s er een grote rol in gespeeld heeft.
Zaken als myocard-hypertrofie is bijvoorbeeld wel een direct gevolg van a.s gebruik.

je kan hiervoor je kop in het zand steken, en zeggen "ach, wie weet had hij wel een slecht hart", of "wie weet nam hij absurde hoeveelheden", feit blijft dat je met a.s een verhoogde risico hebt op hartfalen.

Dit gaat waarschijnlijk om iemand uit R'daal! Ik had gehoord dat ie nog maar 31 jaar was! Hij werkte in een kledingwinkel, het was sluitingstijd en hij sloot de winkel af en viel dood neer! De verhalen gaan idd erg snel rond, maar het lijkt mij heel erg sterk dat ze op een begrafenis van iemand zulke uitspraken doen!

Het is jammer dat het bij anekdotes blijft. Een vriend en collega van mij stierf ook op z'n 37 ste aan een hartaanval. Dat was geen bodybuilder. een andere collega van 38 stierf aan kanker etc. Hadden ze AAS gebruikt zou dat dan in verband worden gebracht met de doodsoorzaak.

Nogmaals. Zwaar AAS gebruik is heel ongezond! Ik heb het zo vaak gezegd. Daarom erger ik me aan die opmerkingen als ik een een anti-e aanraadt! (tegen hoge bloeddruk, Gyno, prostaat en vaatproblemen etc

Leviathan zei:
Een ouwe maat van mn stiefpa was ook een beer van een BBer. Is alleen op zn 50e al aan een hartaanval overleden.

Ik kan niet zeggen of het aan de AAS heeft gelegen, maar weet dat die gast zwaar gebruikt heeft.

Ik vindt het dan ook wel stronttoevallig dat overleden mensen die AAS hebben gebruikt, vaak toch wel op vrij jonge leeftijd 'toevallig' aan een hartaanval zijn overleden.

ik d8 al dat het om iemand hier uit de buurt ging...die is eergisteren dood in de gym neergevallen tijdens het doen van een van zijn oefeningen.

IK zou liever op mijn 40 ste doodvallen dan op mijn 80ste al lijdend te sterven afzien van de pijn (heb ik bij mijn opa gezien)
Beter groot sterven dat de mensen nog lang van je spreken dan lang leven en toch maar het 5de wiel aan de wagen te worden en dat je iedereen zijn hulp nodig hebt omdat je niet meer zelfstandig kan functioneren .
klinkt hard maar dat is mijn mening:o

Mr. B.I.G. zei:
Dit gaat waarschijnlijk om iemand uit R'daal! Ik had gehoord dat ie nog maar 31 jaar was! Hij werkte in een kledingwinkel, het was sluitingstijd en hij sloot de winkel af en viel dood neer! De verhalen gaan idd erg snel rond, maar het lijkt mij heel erg sterk dat ze op een begrafenis van iemand zulke uitspraken doen!

Dit verhaal gaat niet over Winston

Ik was in Roosendaal aan het werk op dat moment en mijn collega is met hem naar het ziekenhuis gegaan..was rond uur of twee dat hij in de Roselaer in elkaar zakte..
Hij is vandaag begraven...veel te jong!

dus het gaat om die man wat ik bedoel...uit limburg?

tja... een oud collega'tje van mij was 16 jaar. Kernsportief. Stond op het punt mee te doen met het olympisch team roeien. Tijdens een partijtje basketbal heeft zijn hart het begeven. Dood.

Leeftijd zegt niets. Wel is het zo dat AAS bepaalde aandoeningen (kan) versnellen.

Maar we weten te weinig over die knakker... misschien had deze een zwak hart, maar misschien heeft hij AAS misbruikt. Je weet het niet.

AS zal het risico op hartaanvallen wel vergroten. De redenen waarom dit risico verhoogd wordt, is hier al beschreven. Ik was laatst op een begrafenis van de vader van een vriend. 50 jaar en altijd extreem vet gegeten en slecht op zijn voeding gelet. Veel te dik en een gevaarlijk hoge bloeddruk. Dat wist iedereen, toch wordt dat op een begrafenis echt niet meegenomen door sprekers. Bij rokers/drinkers zal dat echt niet anders zijn. AS geeft een zeer negatieve assosiatie bij de gemiddelde mens, dus heeft men een reden om een ogenschijnlijk vroege dood te verklaren en de gevaren van AS te benadrukken.

Er lag naast die man een meisje dat de dag er voor begraven was. 7 jaar jong, overleden aan een plotselinge hartstilstand. Zomaar. Hoe goed heb je de voor en nadelen van AS eigelijk overwogen en hoe goed ben je eigelijk bezig op het moment dat je bewust enorme risico's neemt met een gezond werkend hart?

Terug
Naar boven