XXL Nutrition

Manlet wants to grow! UB/LB Recomp (o.l.v. Mooren)

Als je dat überhaupt al bent :o hehehe

• Topic Starter Topic Starter
Als je dat überhaupt al bent :o hehehe

3474224+_4424916f8cf175650f970a3e72be845f.jpg

Nja.. manlet checking in here :P

waarom gebruik je de RPE schaal bij isolatie

boeit echt niks voor je recovery of je je curls nou @9 of @10 doet

waarom gebruik je de RPE schaal bij isolatie

boeit echt niks voor je recovery of je je curls nou @9 of @10 doet

Goede vraag, is meer voor mijzelf een indicatie een soort "reference point" , wil per week binnen een bepaalde RPE range blijven, als ik te hoog zit of te laag weet ik wat ik volgende week moet aanpassen.

Zo zie ik bijvoorbeeld bij de Incline Hammer Curls in mijn laatste training dat de RPE 10 was.. dit was niet de bedoeling, maar aangezien ik volgende week een rep-drop naar 12 reps heb bij isolatie, vind ik het niet zo erg.

Vandaag heavy day gehad, ging erg lekker. Vooral de paused bench voelde erg goed, vroeg wel even om een spotter, maar was eigenlijk niet nodig.

Voor ik begon even de volgende oefening gedaan van Alan Thrall, heeft me wel geholpen om het bloed snel in m'n poten te krijgen:
vanaf 1:00 minuut ongeveer
http://www.youtube.com/watch?v=ETXdTl-KZ7s

Squat: 1x5x95 @RPE 8.5/9
Bench Press (paused): 1x5x85 @RPE 8.5/9
Deadlift: 1x5x105 @RPE 8.5
Overhead Press: 2x10x40 @RPE 8.5
Chin up: 2x10xbw+8 @RPE 8.5

Hierna nog wat planks en stomach vacuums gedaan voor core strength.

Goede progress sinds het begin van je log! Netjes man :thumb:

Training zit er weer op, moest vanochtend half 5 op voor m'n werk, einde van de middag een beetje duf, toch goede focus gekregen toen ik eenmaal in het squatrek stond!

Squat: 3x5x90 @RPE 9
Bench Press: 3x5x82.5 @RPE 8.5
Romanian Deadlift: 3x5x65 @RPE 8/8.5
Lat Pulldown (neutral grip): 3x5x70 @RPE 8.5
Calf Raises: 2x8x24 @RPE 8
Hanging Knee Raises: 2x8 @RPE 7.5

Daarna nog wat planks en reverse crunches gedaan.

Was weer vroeg vandaag, 8 uur stond ik in de gym.. lekker rustig :) .. nadeel was wel dat er alleen het ontbijt in zat, en mijn energiepeil even moest opkomen. Vandaag een rep drop op de isolatie, niet alles met gewicht verhoogd, maar wel lekker getraind, deze cyclus op de isolatie non-lineair progressie boeken dus komt allemaal goed.

Flat Dumbell Press: 2x12x30 @RPE 8.5
Dumbell Row: 2x12x30 @RPE 8.5
Rope Pushdown: 2x12x20 @RPE 9
Incline Hammer Curls: 2x12x14 @RPE 8.5
Bulgarian Split Squat: 2x12x24 @RPE 9
Seated Leg Curl: 2x12x45 @RPE 8.5
Dumbell Side Raises: 2x12x10 @RPE 8.5
Bent Over Lateral DB Raises: 2x12x6 @RPE 8.5

Heb de BOL DB Raises vandaag Seated gedaan, heb het gevoel dat ik dan beter kan concentreren op de contractie van m'n rear delt dan wanneer ik sta.

Verder is "Burn the Fat, Feed the Muscle" vandaag binnen gekomen, dus ik heb leesvoer voor de komende tijd, nu alleen nog wachten op "Practical Programming for Strength Training" die vanuit Amerika moet komen.

Ik doe mijn rear delt flyes in hetzelfde apparaat als waar ik mijn back extensions doe :thumb:

Wat versta jij onder non lineair?

Ik doe mijn rear delt flyes in hetzelfde apparaat als waar ik mijn back extensions doe :thumb:

Wat versta jij onder non lineair?

Ook een goede optie inderdaad. Met non-lineair bedoel ik dat ik bij elke rep drop begin met dezelfde gewichten of zelfs lichter de week erna alleen dan met minder reps.

Laat maar weten hoe dat boek bevalt! Ben ik wel benieuwd naar.

Training vanochtend, voelde me erg sterk, alleen op de squat zat ik wel op m'n maximum, had ook het gevoel dat ik bij de laatste rep niet helemaal parallel brak. Deadlift voelde goed, normaal doe ik dit gewicht met mixed grip, maar vandaag lekker met overhand grip, toch een indicatie voor mij dat mijn grip verbetert.

Op m'n bench press ben ik het meest trots, aangezien mijn PR staat op 1x5x90 en vandaag deed ik 1x4x90 paused.

Overhead Press voelt wel wat zwaarder door de zware bench, maar vooralsnog geen major issues.

Squat: 1x4x100 @RPE 10
Bench Press (paused) 1x4x90 @RPE 8.5/9
Deadlift: 1x4x110 @RPE 8.5
Chin up: 2x8xbw+10 @RPE 8.5
Overhead Press: 2x8x42.5 @RPE 9

Laat maar weten hoe dat boek bevalt! Ben ik wel benieuwd naar.

Tot nu toe bevalt het boek heel erg, het leest erg makkelijk weg, vooral als je je al een beetje in de materie verdiept hebt.

Prima :thumb:

Volgende keer nemen we je squat weer eens onder de loep :)

UPDATE: Dit zijn de laatste paar dagen van mijn cut. Ik heb samen met Victor besloten dat het goed is zo, ik schat mijn vetpercentage nu rond de 11%. Foto's volgen binnenkort, tesamen met de foto van de eerste dag van de cut.
Ik ben erg tevreden over het resultaat!

Morgen heb ik nog een training, vrijdag een refeed en zaterdag nog een training. Vanaf zaterdag op onderhoud eten een aantal dagen en dan beginnen met een aankomfase. Ik ga er vanuit dat het een recomp opzet wordt, maar daar kom ik nog op terug.

Hier als foto nog de refeed van aankomende vrijdag:

28lt1lw.jpg

Prima :thumb: Volgende keer nemen we je squat weer eens onder de loep :)

ja gaan we zeker doen ;)

Okee, laatste training van de cut zit erop .. Ging niet heel erg lekker.. voelde mij niet sterk vandaag en mijn focus was laag. Heb de squat met een topset moeten doen. Maarja, niet elke training verloopt als verwacht :)

Squat: 1x5x92.5 2x5x80 @RPE 9.5
Bench Press: 3x5x85 @RPE 9
Romanian Deadlift: 3x5x70 @RPE 8.5
lat Pulldown: 3x5x70 @RPE 8.5
Calf Raises: 2x8x24 @RPE 8.5
Knee Raises: 2x8

Wacht maar tot je weer een stuk meer koolhydraten binnen krijgt. Dan kun je echt een stuk harder trainen! :)

Refeed is begonnen, vanmorgen mijn kwark met muesli gegeten, rest van de dag wordt het dit:

2mfcjs3.png

Heb het roggebrood vervangen door nog een portie spaghetti, veel lekkerder :D
Die pannekoek was binnen 2 minuten weg, godver wat was die lekker zeg haha, banaantje ligt bijna buiten beeld :(

Pomptraining gedaan vandaag na m'n refeed van gisteren, ging erg lekker.. kleine backpic gemaakt naderhand.
Vergelijkingsfoto's komen binnenkort!
214xcna.jpg

FlatDumbellPress: 2x12x30 @RPE 8.5
DumbellRow: 2x12x30 @RPE 8.5
Rope Pushdown: 1x12x20 1x12x15 @RPE 9
Incline Hammer Curls: 2x12x14 @RPE 8.5
Bulgarian Split Squat: 2x12x24 @RPE 9
Seated Leg Curl: 2x12x45 @RPE 8.5
DumbellSide Raises: 2x12x10 @RPE 8.5
Bent Over Lateral DB Raises: 2x12x6 @RPE 8.5

Hierna nog 2x amrap @ 9 bij alle oefeningen. (acroniem voor "as many rounds as possible")

Terug
Naar boven