MuscleMeat

Manlet wants to grow! UB/LB Recomp (o.l.v. Mooren)

• Topic Starter Topic Starter
Met je squats haal je inderdaad niet parallel. Ik zou de bar nog wat lager positioneren zodat hij echt geklemd wordt tussen je schouderbladen en je handen. Hij ziet er wel al beter uit.

Met je deadlift kan je nog wat dieper zakken met je heupen en wat meer je borst omhoog doen voor dat je de lift inzet om je bovenrug wat rechter te trekken en spanning daar op te houden.

Thanks voor de tips man, :)

Ik pak de squat volgende training ook gewoon wat lager in gewicht, kan ik wat meer aan m'n techniek werken.

Vandaag goed getraind, even specifiek op techniek gelet met mijn squat, wederom gefilmd.. ben er nog steeds niet heel erg tevreden over, ik lijk nog steeds parallel niet te breken, of misschien zie ik het verkeerd.

http://www.youtube.com/watch?v=-0pH5IU1l0A

Squat: 5x20 5x40 5x40 Werksets: 5x75 5x75 5x75
OH Press: 5x20 5x40 5x50 Werksets: 4x55 5x50 5x40 ... Voelde nog te zwaar..
Pull up: 5xbw 5xbw+8 Werksets: 5xbw+12 5xbw+14 5xbw+14
Flat DB press: 6x26 Werksets: 7x30 7x30 7x30

GetThaYayo olv Mooren

Volgensmij ga je ietsjes onder parallel, maar verder kan je niet echt imo door die balken..

Volgensmij ga je ietsjes onder parallel, maar verder kan je niet echt imo door die balken..

Ik tik die balken ook echt aan soms, echt irritant, maar om achter die balken te gaan squatten is een te groot risico. Echt heeel frustrerend dit....:mad:

GetThaYayo olv Mooren

Ik tik die balken ook echt aan soms, echt irritant, maar om achter die balken te gaan squatten is een te groot risico. Echt heeel frustrerend dit....:mad:

Lastig. Ikzelf squat niet met die balken (squat in een powerrack en alles is eraf te halen, de steunen waar je ze moet uithalen is voor mij te diep of te hoog, dus ik gebruik die balken om de bar eraf te halen).
Je kunt proberen iets lichter en dan wel verder naar achter.

nice log, iedere training ga je lkkr zwaarder,
laatste squatfilmpje ziet er al beter uit als voorgaande stang ligt nu beter denk ik? Je kijkt iedere squat wel iets naar beneden of lijkt dat zo?

nice log, iedere training ga je lkkr zwaarder,
laatste squatfilmpje ziet er al beter uit als voorgaande stang ligt nu beter denk ik? Je kijkt iedere squat wel iets naar beneden of lijkt dat zo?

Ja, bar ligt voor mijn gevoel wel wat beter inderdaad, ben nu weer iets terug gegaan in gewicht omdat ik mijn techniek gewoon perfect wil hebben.
Kijk soms inderdaad naar beneden, merk het ook aan mezelf.. Zijn dingen die ik onbewust doe maar zeker niet ga aanhouden. Ik blijf mezelf ook filmen tot ik voor mijn eigen gevoel mijn techniek echt lekker onder de knie heb :)

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Eerste pic update.. ben toch wel trots dat mijn kippenpootjes een beetje massa aanzetten ook al zit in in een calorietekort, dus dacht ik deel hem even :)

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

Vandaag nog even goed kunnen trainen, gewichten zijn uiteraard weer eve teruggeschroefd i.v.m techniek check. Had vandaag wel echt het gevoel dat mijn techniek goed zat, bij de Deadlift misschien bovenin de rug nog een kleine bolling maar voelde niet te geforceerd.

Wederom gefilmd: BTW Ik ken die gast op de achtergrond niet.. but he's mirin' :P

http://www.youtube.com/watch?v=uMtfQWwRkfs

http://www.youtube.com/watch?v=Q6OSNM0pmmg

Squat: 5x20 5x40 5x70 Werksets: 5x80 5x80 5x80
Deadlift: 5x40 5x40 5x70 Werksets: 5x80 5x80 5x80
Benchpress: 5x40 5x50 5x70 Werksets: 5x82,5 5x82,5 5x82,5
Incline DB Row: 7x26 7x26 7x26

Na de training ben ik onderweg naar huis aangereden door een automobilist, ik zat op m'n fietsje en hij zag me over het hoofd terwijl hij de rotonde verliet... Ambulance personeel heeft me nagekeken, niets gebroken gelukkig maar wel bont en blauw... Dus even afwachten of ik overmorgen de volgende training kan inzetten of dat het misschien beter na het weekend kan..

Laatst bewerkt:
Je lifts zien er alweer beter uit. Je (boven)rug kan inderdaad nog rechter / strakker. Ik kan zo niet beoordelen of dat mobiliteit is of dat je het nog kan aanleren.

Wat betreft de squat: je bar plaatsing kan nog steeds lager voor je low bar back squat. Ik vind de stang nog steeds vrij hoog liggen. Daarnaast steunt de stang deels nog op je polsen, omdat je polsen gebogen zijn. Je handen horen met rechte polsen over de stang te vallen, daarmee de stang klemmend tussen je handwortel en je schouderblad.

Verder ga je tot aan parellel inderdaad. Weer een beetje diepte gewonnen :thumb:

Je hebt wel een beetje een 'buttwink'. Dat kan je even Googelen ;)

Je lifts zien er alweer beter uit. Je (boven)rug kan inderdaad nog rechter / strakker. Ik kan zo niet beoordelen of dat mobiliteit is of dat je het nog kan aanleren.

Wat betreft de squat: je bar plaatsing kan nog steeds lager voor je low bar back squat. Ik vind de stang nog steeds vrij hoog liggen. Daarnaast steunt de stang deels nog op je polsen, omdat je polsen gebogen zijn. Je handen horen met rechte polsen over de stang te vallen, daarmee de stang klemmend tussen je handwortel en je schouderblad.

Verder ga je tot aan parellel inderdaad. Weer een beetje diepte gewonnen :thumb:

Je hebt wel een beetje een 'buttwink'. Dat kan je even Googelen ;)

Bedankt voor je comment, haha buttwink.. ik snap inderdaad wat je bedoelt... Elke training is m'n doel om m'n techniek wat meer te perfectioneren, en ik zie ook progressie dus daar ben ik sowieso al blij mee.

Vandaag wel ok getraind, had nog wel last van m'n aanrijding van vandeweek.. vooral m'n glutes voelden erg sore, heb m'n squat wel ff gemaxt, maar had het gevoel dat het misschien ff iets lichter had gemoeten, maarja dat is achteraf.

Squat: 5x20 5x40 5x70 Werksets: 5x90 5x90 5x90
Overhead Press: 5x20 5x30 5x30 Werksets: 5x55 5x55 5x55 ( Nu wel :D)
Pull up (supinated) 5xbw 5xbw+12 Werksets: 5xbw+16 5xbw+16 5xbw+16( laatste was een beetje gecheat)
Flat DB Press: 8x22 Werksets: 8x30 8x30 8x30

Ik hoop dat mijn "letsel" de volgende training zo goed als weg is, m'n linkerzijde heeft gewoon een flinke klap gehad.

Bret - the glute guy - Contreras met zijn artikel over butt wink

Doe jij er ook cardio bij en hoeveel eet je onder onderhoud?

Vandaag weer getraind, ging minder dan verwacht.. Heb nog steeds wat last van m'n glute door m'n aanrijding, dus squats gingen mwa, krijg nog steeds de positie van de bar ook niet lekker vast voor de low bar.. deadlift had ik het gevoel dat mijn rug iets te bol stond, wel een PR.. ook op Bench trouwens!

Squats: 5x20 5x40 5x70 Werksets: 5x80 5x80 5x80
Deadlift: 5x50 5x50 Werksets: 5x100 5x100 4x100 PR!
Benchpress: 5x50 5x50 5x70 Werksets: 5x85 5x85 5x85 PR!
Incline DB Row: 8x26 8x26 8x26

http://www.youtube.com/watch?v=9p8r6gjgNNM

http://www.youtube.com/watch?v=4QwvygCW7x8

Vandaag weer getraind, ging niet echt super met de squat en OH press. Probeer nog steeds die techniek van squat onder de knie te krijgen...OH press voelde gewoon te zwaar, volgende x beter.

Squat: 5x20 5x40 5x70 Werksets: 5x70 5x70 5x70
Oh Press: 5x10 5x30 5x30 Werksets: 4x57,5 4x55 4x50
Pull up: 5xbw 5xbw Werksets: 5xbw+16 5xbw+16 5xbw+16
Flat DB Press (Geen warming up) Werksets: 6x32 6x32 6x32

OH press was ook flink zwaar met 57.5 ;)

Vandaag lekker getraind, samen met FTIO & nog een maatje.. om mijn techniek te verbeteren vanuit een ander oogpunt. Paar PR's verbroken ! .. Squats en DL, maar ga bij de volgende training weer verlagen om deze techniek mooi toe te passen:

Squats: 5x40 5x60 5x80 Werksets: 5x100 5x100 5x100 PR
Deadlift: 5x60 5x60 5x80 Werksets: 5x100 5x100 3x100 (Techniek lacking, volgende training lager in gewicht)
Bench: 5x20 5x40 5x60 Werksets: 5x87.5 5x87.5 4x87.5(5e was een spot)
Incline DB Row: 8x14 Werksets: 8x26 8x26 8x26

Lekkere training, met de squats knieen meer naar buiten gedaan waardoor mijn glutes nu super sore voelen, heerlijk!

Vandaag eerste training van een "deload" .. was er ook wel blij mee aangezien m'n tricep een beetje zeurde, kwam ook uit een nachtdienst vandaag dus energie was ook niet optimaal.

Squats: 5x30 5x50 5x50 Werksets: 5x100 5x80 5x80
OH Press: 5x20 5x30 5x40 Werksets: 5x57.5 5x50 5x50
Pull up Supinated: 5xbw 5xbw Werksets: 5xbw+16 5xbw+12 5xbw
Flat DB Press: 8x32 8x32 8x22

Terug
Naar boven