1RM back squat: 117.5

Ik ben dus begonnen op de 110, dit ging erg licht. Dus ik besloot in 1x 115 te doen. Dit was ook nog goed te doen. Daarna deed ik 117.5, dit ging best zwaar en was al een iets langzamere rep. Ik wist dat hier niet veel meer bijop kon dus ging ik nu voor de 118.5. Bij het naar beneden gaan voelde ik al dat het niet meer ging lukken, mijn schouders waren namelijk helemaal vermoeid van de zware singles, niet eens omdat mijn benen niet meer konden ofzo
117.5 als eindresultaat dus! Een squat die als ik het erbij mag vermelden hams-kuiten was, maar dit mogen jullie wel verrekenen met het feit dat hij gedaan is in de (makkelijkere) smith machine.
Verder nog goed nieuws dat ik tijdens mijn PR pogingen helemaal geen druk voelde in mijn staartbotje
Vervolgens front squatten.
Ik deed setjes van 5 met toenemend gewicht. 40,50,60,70 kg
Ging best lekker, ik krijg deze oefening er nog wel onder!
Vervolgens de military press.
Ik begon met een stang van 52.5kg. Mijn schouders waren helemaal kapot van die zware singles en het front squatten (vreemd genoeg, ik heb dit nog nooit gehad) Het voelde alsof ik mijn schouders tot failure heb getraind, die stang kreeg ik dus ook absoluut niet omhoog. Hierbij staakte ik dus mijn MP PR poging.
Vervolgens bankdrukken.
Ik heb 3x5 65kg gedaan. Ik heb nu wat meer gelet op techniek, met name dat ik extra mijn schouders naar binnen druk.
De deadlift.
Ik besloot dat omdat ik waarschijnlijk voorvermoeid ben van het squatten en bankdrukken, ik niet op mijn PR zou gaan testen.
In plaats hiervan ben probeerde ik gewoon weer mijn setje van 5 te doen.
100kg, ik kreeg hem maar 2x omhoog en dit ging erg zwaar. Ik vind het vreemd dat ik met de deadlift in vergelijking met mijn squat zo slecht scoor.
Hierna maakte ik vervolgens een setje van 5 met 90kg. Dit lukte wel, maar de vorm was slecht. Ik bolde mijn rug lichtjes en mijn kont ging veel te ver omhoog (geen goede hoek met de grond)
Ik ga de volgende keer extra aandacht besteden aan de techniek van de deadlift.
BOR heb ik niet gedaan, verder wel wat lichte assistance.
DB curl, 12kg, 4-4-4 (per arm) Ik merk dat de DB curl nu een stuk beter gaat zonder BOR/chins ervoor te hebben gedaan, ik had zelfs nog wel meer gekund als dit. Dat is verder natuurlijk niet belangrijk want anders had ik die biceps wel even goed getraind met een compound.
Crunch machine, 60kg 2x. Ik hoopte meer reps hierop te halen, maar helaas. Vorig record wat ik heb behaald was iets van 56.125kg en dat voor 2 setjes van 5. Misschien hebben de front squats mijn buikspieren ook wel extra vermoeid.
Volgende keer ga ik denk ik opnieuw squat 1RM proberen, ik ben namelijk niet tevreden met hoe ik heb gefaild op die 118.5, ook al ben ik heel erg tevreden met die 117.5, toch heb ik het gevoel dat er meer in zit.
Andere 1RM's zal ik later wel aan toe komen, maar de squat, het, in mijn ogen, beste onderdeel van me heeft prioriteit!