Fitness Seller

mark's rotlog

Ooh man dat klinkt heel gevaarlijk!

Misschien als je volgende keer gelijk 120 probeert je een betere kans hebt, dan ben je al niet vermoeid door die andere singletjes.

eest lukte alleen een squat van 110kg maar.
Maar ik was nog maar net 5min wakker (eerst lekker dutje)
Heb ik eerst nog men bench deadlifts en push gedaan en dan terug gaan squaten was dus al goed vermoeit.

Als je zo hoort lijkt het wel korte training maar heeft 2 uurs geduurd.
Maar proberen en blijven proberen en hoger en hoger :)

• Topic Starter Topic Starter
The sky's the limit!

Vrijdag: Ik was helaas niet in de buurt van een gym vandaag, toch heb ik even de motivatie opgebracht om thuis even bij te houden.

3x5 Een been squat (per been)
3x5 Een arm pushup (per arm) -> Is nog best zwaar

Ter vervanging van squat en bench press :D
Ik wou ook nog pullups gaan doen maar dat is een beetje lastig bij mij thuis aan de deur, dit liet ik dus maar zitten.

lekker improviseren, deed ik vroeger ook wel eens.

Dan nog dippen tussen bankjes en handstand tegen de muur en pompen :D

Ja, dippen kan ik ook lekker doen bij ons op het aanrecht :D

Training maandag 25 mei:

Squat: :( -> Squatten was een grote ramp. Wegens de grote last die smith back squats op mijn staartbotje leveren heb ik maar eens smith front squats geprobeerd, ik begon op 80kg maar dat was al heel ongemakkelijk.
Vervolgens probeerde ik toch maar weer de back squats maar dan lichter, 90kg ik probeerde een 10 repper. Ik failde bij de 9de en ik begon mijn staartbotje alweer te voelen.

Ik besloot mijn benen maar af te maken met de legpress, maar zo voor de eerste keer legpressen sinds ik meer dan een jaar geleden 70kg legpresste :rolleyes: dat ging ook niet helemaal, ik begon dapper bij de 150kg wat me 1 setje van 5 lukte, vervolgens voelde ik dat het te zwaar was dus ging ik terug naar de 120kg, te licht, afgemaakt met 130kg ook nog te licht.

Heel verhaal dus, en ik vind het jammer dat ik vandaag mijn benen niet voluit heb kunnen trainen zoals vroeger (stom staartbotje :mad:)

Bench Press: 67.5kg (5-4-1) FAIL! -> Vervelend dat de BP niet goed gaat, terwijl ik 4 mei die 67.5 er mooi uitgedrukt heb. Ik denk niet dat ik slapper ben geworden, dus de meest waarschijnlijke verklaring is dat mijn techniek verloedert. Ik moet maar eens kijken hoe ik dit kan oplossen.
Deadlift: 95kg -> Zo zonder die zware squats ging hij best goed, ik heb nu een klein beetje (maar stuk minder als vorige keer) last gehad van mijn staartbotje.

Ik ben nu van plan de komende trainingen de deadlift te verbeteren, en dan toch eindelijk van schema te wisselen want dit schema bevalt me niet meer zo nu ik met vrijwel alle oefeningen spaak loop.

Vreemd genoeg had ik van die fail benen sessie maandag erg veel spierpijn in mijn billen ???
Verder een beetje jammer van mij dat ik woensdag niets gedaan heb...
Ga ik morgen goedmaken.

Als een soort break in de training ga ik morgen de PR's aftasten. Ik ga ook van tevoren extra goed eten zodat ik in ieder geval genoeg energie zal hebben.

Maar een pauze zal het natuurlijk niet zijn, want ik ga zeker hard bezig met een flinke training aanstaande.

1RM smith back squat proberen, begin met 110kg en telkens 2.5kg erbij
front squat (met laag gewicht om techniek te leren)
1RM military press proberen (ik begin op 50kg en dan telkens 1/1.5 kg erbij)
military press 2x5 met 42.5kg
bankdrukken 3x5 met 66kg
1RM deadlift proberen, ik begin met 110kg en doe er telkens 2.5kg erbij
BOR 3x5 met 57.5kg

Dippen, chinnen + nog enige assistance waarvoor ik nog tijd/zin heb, en dam haasten naar mijn tentamen (= cardio) :p

Dan een lekker rustweekend met veel eten en slapen :thumbs:

1RM back squat: 117.5 :D
Ik ben dus begonnen op de 110, dit ging erg licht. Dus ik besloot in 1x 115 te doen. Dit was ook nog goed te doen. Daarna deed ik 117.5, dit ging best zwaar en was al een iets langzamere rep. Ik wist dat hier niet veel meer bijop kon dus ging ik nu voor de 118.5. Bij het naar beneden gaan voelde ik al dat het niet meer ging lukken, mijn schouders waren namelijk helemaal vermoeid van de zware singles, niet eens omdat mijn benen niet meer konden ofzo :p

117.5 als eindresultaat dus! Een squat die als ik het erbij mag vermelden hams-kuiten was, maar dit mogen jullie wel verrekenen met het feit dat hij gedaan is in de (makkelijkere) smith machine.

Verder nog goed nieuws dat ik tijdens mijn PR pogingen helemaal geen druk voelde in mijn staartbotje :D

Vervolgens front squatten.
Ik deed setjes van 5 met toenemend gewicht. 40,50,60,70 kg
Ging best lekker, ik krijg deze oefening er nog wel onder!

Vervolgens de military press.
Ik begon met een stang van 52.5kg. Mijn schouders waren helemaal kapot van die zware singles en het front squatten (vreemd genoeg, ik heb dit nog nooit gehad) Het voelde alsof ik mijn schouders tot failure heb getraind, die stang kreeg ik dus ook absoluut niet omhoog. Hierbij staakte ik dus mijn MP PR poging.

Vervolgens bankdrukken.
Ik heb 3x5 65kg gedaan. Ik heb nu wat meer gelet op techniek, met name dat ik extra mijn schouders naar binnen druk.

De deadlift.
Ik besloot dat omdat ik waarschijnlijk voorvermoeid ben van het squatten en bankdrukken, ik niet op mijn PR zou gaan testen.
In plaats hiervan ben probeerde ik gewoon weer mijn setje van 5 te doen.

100kg, ik kreeg hem maar 2x omhoog en dit ging erg zwaar. Ik vind het vreemd dat ik met de deadlift in vergelijking met mijn squat zo slecht scoor.
Hierna maakte ik vervolgens een setje van 5 met 90kg. Dit lukte wel, maar de vorm was slecht. Ik bolde mijn rug lichtjes en mijn kont ging veel te ver omhoog (geen goede hoek met de grond)

Ik ga de volgende keer extra aandacht besteden aan de techniek van de deadlift.

BOR heb ik niet gedaan, verder wel wat lichte assistance.

DB curl, 12kg, 4-4-4 (per arm) Ik merk dat de DB curl nu een stuk beter gaat zonder BOR/chins ervoor te hebben gedaan, ik had zelfs nog wel meer gekund als dit. Dat is verder natuurlijk niet belangrijk want anders had ik die biceps wel even goed getraind met een compound.

Crunch machine, 60kg 2x. Ik hoopte meer reps hierop te halen, maar helaas. Vorig record wat ik heb behaald was iets van 56.125kg en dat voor 2 setjes van 5. Misschien hebben de front squats mijn buikspieren ook wel extra vermoeid.

Volgende keer ga ik denk ik opnieuw squat 1RM proberen, ik ben namelijk niet tevreden met hoe ik heb gefaild op die 118.5, ook al ben ik heel erg tevreden met die 117.5, toch heb ik het gevoel dat er meer in zit.
Andere 1RM's zal ik later wel aan toe komen, maar de squat, het, in mijn ogen, beste onderdeel van me heeft prioriteit!

Laatst bewerkt:
Woensdag:

Back smith squat:
1x120 :D
0x122.5

Front smith squat
5x60
5x70
3x80

Military Press
5x46
5x46
5x46 :D

Deadlift
5x100

Bench Press
5x66
5c66
5x66

Vrijdag:

Deadlift
1x100
0x110 :(

Front smith squat
5x60
5x70
5x75

Military Press
5x47.5

BOR
5x57.5
5x57.5
5x57.5

Techniek deadlift ging goed, maar de gewichten zijn nog erg laag, ik vind het jammer dat de 110 niet is gelukt.

Wat gaan die squats snel vooruit bij je man !

Was dat maar, het lijkt maar zo.

Die front squat heb ik pas begonnen dus die gaat nu redelijk snel nu ik de techniek begin te leren.
Die 1RM is nu hoger omdat het woensdag die 120 mijn eerste poging was en een week geleden faalde ik 118.5 op de 4e poging (dit zal denk ik best veel uitmaken)

Vandaag begonnen aan mijn nieuwe voedingsschema, ik ben van plan om hier streng aan te gaan houden.

ochtend: 500ml melk + 2 brood
tussenmiddag: 500ml melk + 2 brood
middag: brinta + 500ml melk
avond: warm eten + vla + vruchtensap
late avond: 500ml melk + 50g noten + banaan

Komt totaal op 3800kcal uit heb ik uitgerekend.
Wat ik tot nu toe altijd heb gegeten zit nabij de 2600 kcal.

Eens zien hoe dit voor me werkt :)

Ik heb me zojuist nog even gewogen, misschien ook leuk om bij te houden.

Ik weeg nu op een oude weegschaal die volgens mij niet helemaal goed weegt. Op mijn toppunt in februari toen ik op deze weegschaal zo rond de 60kg woog heb ik mezelf op een geijkte weegschaal op 62kg gewogen. Dit is in beide gevallen met kleren aan.

Zojuist heb ik op de oude weegschaal 59kg gewogen, aangezien dit de enige mogelijke weegschaal is waar ik nu (regelmatig) op kan wegen zullen we maar gewoon dit gewicht als mijn huidige gewicht aannemen. 59 kg dus.

Lijkt erop dat ik de laatste maanden met rippetoe + 2600 kcal iets ben afgevallen, het zal denk ik geen spierverlies zijn want ik heb het idee dat ik er iets gespierder uit zie als in mijn (gewichts)hoogtepunt op februari. Wel ben ik iets afgevallen, ik kan alleen maar aannemen dat dat vocht is, want ik heb in de winter van 2008/2009 een creatine kuurtje gevolgd.

Ik ga morgen bill starr training beginnen, ik ben benieuwd wat bill starr + 3800 kcal gaat doen voor mijn kracht en mijn massa.

Ook ga ik vanaf eind juni eindelijk in een ECHTE sportschool trainen hier in doetinchem (als die er zijn) waar ik tenminste een powerrekje hoop aan te treffen.

Ik houd jullie op de hoogte.

hey, ik spring ooit even binnen!

ziet er hier heel netjes uit, zeker zo verder doen!

kan je trouwens niet wat meer deadliften, als het 1x5 is? al mijn stats zijn lager dan de jouwe, alleen deadlift ik een pak meer.

veel succes nog!

Hey, leuk.

Het deadliften is helaas geen sterk punt van mij. 110kg krijg ik gewoon niet van de grond, zelfs niet bij de DL als eerste oefening. Ik snap ook niet hoe het komt dat ik met de full squat op 120kg uitkom (ook al is het de smith squat)

Ik denk dat het komt door mijn techniek, maar volgens de instructeur (ook een bodybuilder) is mijn deadlift wel goed.

Maar ach, rug is toch achterkant :p

Laatst bewerkt:
Hey, leuk.

Het deadliften is helaas geen sterk punt van mij. 110kg krijg ik gewoon niet van de grond, zelfs niet bij de DL als eerste oefening. Ik snap ook niet hoe het komt dat ik met de full squat op 120kg uitkom (ook al is het de full squat)

Ik denk dat het komt door mijn techniek, maar volgens de instructeur (ook een bodybuilder) is mijn deadlift wel goed.

Maar ach, rug is toch achterkant :p

Full squat meer dan dubbel van je gewicht Echt knap !!!

Deadlift techniek zal wel verkeerd zijn.
Trek je alleen de bar boven van de grond met je rug/armen of duw je ook af met je benen. Als je zo'n sterke benen hebt zien dat je benen goed meegebruikt.

Dankje, trouwens klein schrijf foutje, ik wilde tussen haakjes zetten dat het in de smith machine is gedaan maar ik heb me verschreven denk ik :p

Het punt bij de deadlift waar ik problemen bij heb is het onderste gedeelte, waarbij ik de stang eerst tot mijn knieën moet heffen. Voor dit stuk til ik voornamelijk uit de benen (waarbij de hoek van mijn rug tot de grond niet veel veranderd, zoals aangeraden) en laat ik de kracht vooral uit mijn hielen komen wat ook een tip is die ik heb gekregen. Als ik de stang eenmaal voorbij mijn knieën heb is de heupen strekken een eitje.

Met bill starr hoop ik ook weer naar de back squat terug te kunnen, met een lichter werkvolume hoop ik dan geen last meer in mijn rug te krijgen hiervan. Morgen proberen dus :)

Dankje, trouwens klein schrijf foutje, ik wilde tussen haakjes zetten dat het in de smith machine is gedaan maar ik heb me verschreven denk ik :p

Het punt bij de deadlift waar ik problemen bij heb is het onderste gedeelte, waarbij ik de stang eerst tot mijn knieën moet heffen. Voor dit stuk til ik voornamelijk uit de benen (waarbij de hoek van mijn rug tot de grond niet veel veranderd, zoals aangeraden) en laat ik de kracht vooral uit mijn hielen komen wat ook een tip is die ik heb gekregen. Als ik de stang eenmaal voorbij mijn knieën heb is de heupen strekken een eitje.

Met bill starr hoop ik ook weer naar de back squat terug te kunnen, met een lichter werkvolume hoop ik dan geen last meer in mijn rug te krijgen hiervan. Morgen proberen dus :)

Echt raar dat je niet zwaarder kunt dan, met zo'n squat is het bijna onmogelijk dat niet te kunnen deadliften.

Ik denk niet dat squat in de smith zoveel verschil gaat maken.
Ik kan in de smith namelijk minder squatten dan met losse bar :s

Echt raar dat je niet zwaarder kunt dan, met zo'n squat is het bijna onmogelijk dat niet te kunnen deadliften.

Ik denk niet dat squat in de smith zoveel verschil gaat maken.
Ik kan in de smith namelijk minder squatten dan met losse bar :s

Volgens mij buigt ie ze rug waardoor hij zo min mogelijk been en zo meer mogelijk rug gebruikt. Hou je wel in de gaten dat je je rug recht houd?

Ik kijk voor de zekerheid nog eens opzij in de spiegel en dan zie ik dat mijn rug wel redelijk recht blijft. Ik ga voor de volgende keer toch even wat van die rug truukjes gebruiken, zoals buikspieren extra aanspannen en goed ademen (hier let ik normaal nooit zo op)

Misschien zou wat hyperextensions als assistance ook wel helpen, moet ik maar eens kijken.

Ik kijk voor de zekerheid nog eens opzij in de spiegel en dan zie ik dat mijn rug wel redelijk recht blijft. Ik ga voor de volgende keer toch even wat van die rug truukjes gebruiken, zoals buikspieren extra aanspannen en goed ademen (hier let ik normaal nooit zo op)

Misschien zou wat hyperextensions als assistance ook wel helpen, moet ik maar eens kijken.

Gewoon zeker goed zien dat je met je rug en benen om het zelfde moment krachtzet.

Ook diep inademen via de buik en terwijl je het optilt uitademen.
Adem kan vele kilootjes verschil maken.

Terug
Naar boven