Fitness Seller

mark's rotlog

Ik kijk voor de zekerheid nog eens opzij in de spiegel en dan zie ik dat mijn rug wel redelijk recht blijft. Ik ga voor de volgende keer toch even wat van die rug truukjes gebruiken, zoals buikspieren extra aanspannen en goed ademen (hier let ik normaal nooit zo op)

Misschien zou wat hyperextensions als assistance ook wel helpen, moet ik maar eens kijken.

NEVERRRRRRRRR! Kijk NOOIT maar dan ook NOOIT tijdens het Deadliften opzij! ALTIJD voor je kijken en focussen op het bar en movement. Dus geen spiegels, gewoon even een instructeur of dergelijk roepen (met algemene kennis) en die laten beoordelen. Anders gaat het verkeerd aflopen als je de spiegel bekijkt en naar de zijkant kijkt etc.
En misschien helpen straps/grippads of mixed grip je met je liften?

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel voor de tips.

Volgende deadlift sessie zal ik eens extra goed letten op buik en adem.

@ mino, Ja ik weet dat wegkijken nogal is afgeraden door rippetoe. Ik zal het niet meer doen, beloofd :p

Dank jullie wel voor de tips.

Volgende deadlift sessie zal ik eens extra goed letten op buik en adem.

@ mino, Ja ik weet dat wegkijken nogal is afgeraden door rippetoe. Ik zal het niet meer doen, beloofd :p

Door Rippetoe? Niemand kan het je aanraden, en wie het je aanraad zal binnenkort in het ziekenhuis liggen als ie heavy Deadlift. (wat dus niet het geval is als hij/zij omkijkt :D)

Als je toch je houding wilt zien gewoon filmpje maken.
Kunnen wij ineens meekijken.

Interessante log, ik ga je volgen!

Sterke squat zeg voor jou lengte en gewicht.

Ik heb vandaag mijn eerste keer bill starr gedaan, het ging best lekker. Ik dacht rustig aan te beginnen maar het was vandaag al behoorlijk pittig.
Ik heb ook nog een gesprekje met de instructeur gehad, ik heb vandaag eindelijk de stap gemaakt om de BOR te veranderen in de pendlay, ik ben er blij om want de pendlay geeft veel meer voldoening.

Verder kwam het heel toevallig ter sprake, maar wat blijkt is dat de stangen die ik altijd verondersteld heb 20kg te zijn (op internet en dbb hoor ik vaak dat gewoon een grote stang altijd 20 is) niets bleek minder waar, de instructeur vertelde mij dat de stang slechts 10kg weegt :mad:

Ik had altijd al zo een vermoeden dat de stang iets lichter voelde als zo'n wiel van 20, het zal vast trots en arrogantie zijn geweest die dit vermoeden weggestopt hebben tot in het onderbewuste, waarbij vandaag eindelijk de ogen zijn geopend.

Dat betekent dat al de gewichten die ik tot nu toe op het forum gepost heb helaas niet kloppen en hierbij moet 10kg in mindering worden gebracht :(

Hoe dan ook, de training van vandaag.

Squat (dit keer wel weer back squat en gelukkig geen last van mijn staartbotje :))
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90

Military Press (woeps, heb eventjes de oefeningen door de war gehaald, vandaag had ik de bench press moeten doen... vrijdag dan maar!)
5x15
5x20
5x25
5x30
5x35

Dips
x10
x10
x8

Pendlay row (voor het eerst, ging lekker!)
5x30
5x35
5x40
5x45
5x50

Chins
x8
x8

DB curl
8x10
8x10

Calf raise (dit keer een echte calf raise in de smith machine, geen leg press low ROM calf gedoe meer!)
10x50
5x70
5x90
5x110
8x110
0x110 (op aanraden van de instructeur ging ik iets verder naar voren staan, maar de stang gleed zo langs mijn rug weg :p BOEM smithmachine)

Crunch machine
5x52.5
5x52.5
5x52.5

Door Rippetoe? Niemand kan het je aanraden, en wie het je aanraad zal binnenkort in het ziekenhuis liggen als ie heavy Deadlift. (wat dus niet het geval is als hij/zij omkijkt :D)

Echt beloofd hoor :thumb:

Als je toch je houding wilt zien gewoon filmpje maken.
Kunnen wij ineens meekijken.

Ik ben helaas niet zo handig met die film apparatuur, ik beschik niet eens over digitale foto's van mijzelf :o
Het zou inderdaad wel leuk zijn voor het log en om andere mensen te laten oordelen, het zit er alleen voorlopig helaas niet in.

Interessante log, ik ga je volgen!

Sterke squat zeg voor jou lengte en gewicht.

Dankjewel, leuk om meer lezers te krijgen! Zoals ik al begin deze post heb verklaard moet er helaas 10kg in mindering worden gebracht van het gewicht :(
Ik hoop dat deze teleurstelling jou niet doet afhaken :o

Vrijdag maak ik weer een nieuwe training, dit keer met bench press en deadlift. Volgende week ga ik dan echt strikt de bill starr volgen, inclusief de rare vrijdag.

Dankjewel, leuk om meer lezers te krijgen! Zoals ik al begin deze post heb verklaard moet er helaas 10kg in mindering worden gebracht van het gewicht :(
Ik hoop dat deze teleurstelling jou niet doet afhaken :o

Nee, ik blijf volgen.

Hoe lang train je nu al ? en wat zijn je doelen ?

Ik zit nu al precies 2 jaar in deze sport. Eerst op mijn zeventiende was het een beetje fitnessen, maar dat was meer klooien. Van de winter ben ik serieus begonnen met thuisfitness en goede voeding, op die manier ben ik in een paar maanden aardig wat kilo's aangekomen. Sinds de lente tot aan nu doe ik al een paar maanden rippetoe, ik heb hier wel krachttoename maar helaas geen gewichtstoename aan overgehouden.

Ik heb geen precies doel want ik ben al erg tevreden over mijn lichaam. Maar ik vindt de sport leuk en ik wil graag mijn best doen om zo snel mogelijk progressie te boeken met kracht en massa, een beetje net zoals een voetballer graag veel doelpunten wil maken :)

Te gekke training! Zoek anders een een plaatje op internet van de stang en post deze hier..?

Ik vind het al met al een brute training hoor..

Dankjewel, dat die stang 10kg is dat geloof ik wel, zo voelt hij ook.

Vandaag mijn 2de billstarr training!

Squat:
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90

Bench Press:
5x37.5
5x42.5
5x47.5
5x52.5
5x57.5

Deadlift:
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80

Dips
x10
x10

Chins
x8
x6

DB curl
6x12
5x12

Opmerking: De deadlift ging vandaag verrassend goed. Ik heb veel gekeken naar filmpjes van deadliften en ik heb als voornaamste aanpassing nu dat ik met mijn kont iets meer omhoog kom, eerst had ik mijn bovenbenen zo'n beetje parallel staan. De tip van adem en buik inhouden werkte goed, ik had het idee dat alles zo veel lichter werd!

Verder nog even een update over mijn voeding:

Dinsdag: 3800 kcal
Woensdag: 3450 kcal (helaas 1 melk gemist ivm school)
Donderdag: ~4000 kcal (meer boterhammen maar minder nootjes)

Gewicht zal ik volgende week ofzo wel eens meten, hoe lang zal het duren dat ik resultaat zou (moeten) zien?

Lekkere training man

Goed ook om te zien dat je goed eet en niet zo moeilijk doet over de kcals, gewoon lekker vreten.

Stang gewoon wegen. ;)
En denk eraan niet te snel gaan met Bill Starr anders loop je geheid vast. :p

Je houd je adem in ? dat bedoelde ik helemaal niet..
Zo gaat het normaal net moeilijker :D

Lekkere training man

Goed ook om te zien dat je goed eet en niet zo moeilijk doet over de kcals, gewoon lekker vreten.

Echt leuk vind ik het niet om zoveel te eten maar ik ga nu maar gewoon eens mijn best doen.

Stang gewoon wegen. ;)
En denk eraan niet te snel gaan met Bill Starr anders loop je geheid vast. :p

Stang maakt mij op zich niet zoveel uit, morgen weegt die stang nog evenveel als vandaag, dus wat maakt het uit wat die stang weegt? Het gaat erom wat de schijven wegen! :cool:

Mijn startgewichten op de topsets zijn nu even zwaar wat ik bij de rippetoe training 3x5 kon doen, met voor elke vorige set 10% eraf, het is nu dus iets lichter voor mij dan aan mijn top bij rippetoe. Ik ga dus elke week gewoon langzaam wat gewicht erbij gooien, als is het maar 1kg meer als vorige week. Het scheelt ook dat de sets onderling ook op verschillend gewicht gaat. Zo heb ik nog meer ruimte om met de gewichten te spelen.

Je houd je adem in ? dat bedoelde ik helemaal niet..
Zo gaat het normaal net moeilijker :D

Oh haha, ik dacht dat dat de bedoeling was. Moet ik dan zorgen dat mijn longen alleen bij het optillen aan het begin volzitten?

Verder nog een update van mijn voedingslog.
Vrijdag en zaterdag miste ik helaas wat melk en wat brinta door tijdgebrek.
Vandaag ben ik weer helemaal bij!

Vrijdag: ~3100
Zaterdag: ~3150
Zondag: 3800

Je moet voor de inspanning goed inademen.
Je kunt op 2 manieren ademenen
* door je borst
* door je buik -> door je buik moet je ademen.
Terwijl je lift, dus de grootste inspanning doet moet je uitademen

Zeker wanneer je meerdere reps moet doen moet je ervoor zorgen dat bij elke rep je ademhaling goed zit.

Vroeger dacht ik nooit dat dit zo doorslaggevend kon zijn, maar nu ik er hard mee bezig ben gaat het echt veel beter.
Je wint er toch wel wat extra reps mee voor failure.

Ahja, dat is eigenlijk hetzelfde als bij andere oefeningen. Uitadamen moet bij 2/3 van het concentrisch deel. Ik let er alleen nooit op :p Toch maar eens doen.

Even in je log gelezen; je bent goed bezig en erg gemotiveerd + je staat open voor adviezen.

Ga zo door topper en je wordt snel een beest...

Ahja, dat is eigenlijk hetzelfde als bij andere oefeningen. Uitadamen moet bij 2/3 van het concentrisch deel. Ik let er alleen nooit op :p Toch maar eens doen.

Ik had het vorige week vrijdag nog goed gemerkt met het benchen.

Deed 5 x 5 72,5kg wat voor mij op korte tijd een hele vooruitgang is.

mij het 4de setje 5de rep vergat ik te ademen.
Kreeg het ineens niet meer omhoog en lag daar onder men stang zonder spotter :D

Even in je log gelezen; je bent goed bezig en erg gemotiveerd + je staat open voor adviezen.

Ga zo door topper en je wordt snel een beest...

Dankjewel, let maar op, van de zomer heb ik de tijd en dan ga ik echt tekeer met eten en trainen!

Ik had het vorige week vrijdag nog goed gemerkt met het benchen.

Deed 5 x 5 72,5kg wat voor mij op korte tijd een hele vooruitgang is.

mij het 4de setje 5de rep vergat ik te ademen.
Kreeg het ineens niet meer omhoog en lag daar onder men stang zonder spotter :D

Dit gebeurde mij een tijdje terug ook, met het schamele gewicht van 57.5 :(
Ik ben benieuwd wat wel ademen gaat betekenen voor mijn bench :)

Terug
Naar boven