XXL Nutrition

mark's rotlog

neem je altijd crea mono na het trainen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.462
****kkk nicee fysiek man

ABBO:D

:D

Damn, goed fysiek hoor. Zal wel procentje 6-8 zijn?

Hoe zit je voeding nu in elkaar?

Hmmm obliques zijn nog niet zo scherp en definitie op de benen mist (dexa scan heeft uitgewezen dat ik een vrouwelijke vetverdeling heb :o). Op schouder armen en borst ben ik het droogst.

Qua cals zit ik nu geloof ik laag in de 3000, het schema ziet er ongeveer zo uit:

1: 2 boterhammen + eiwitshake
2: bordje warm (voornamelijk koolhydraten zoals rijst/aardappel/pasta) + eiwitshake
3: 2 gebakken eieren + eiwitshake en soms een cola (voor de carbs :D)
4: bordje warm (pasta/rijst/aardappel) + 200gr vlees + 200gr groente + vruchtensap
5: banaan + eiwitshake + snacks (chips/chocola e.d.)
6: banaan + eiwitshake + snacks (chips/chocola e.d.)

Die snacks zijn op zich niet erg voor de cut, eiwit krijg ik toch genoeg uit die shakes, en ik moet ook ergens mijn carbs/vet uit halen. Zonder die snacks dan vallen mijn cals te laag uit en dan zou ik teveel massa verliezen (het tempo van gewichtverlies ligt nu op een goed pitje denk ik).

En daar komt bij, sinds ik in de cut ben heb ik veel meer honger en smaakt alles veel LEKKERDER in vergelijking met toen ik 4000+ at en alles moest proppen (toen at ik geen snacks, omdat ik de smaak toch niet kon waarderen). In dat opzicht bevalt de cut ook heel erg goed ;)

neem je altijd crea mono na het trainen?

Nee, altijd bij het avondeten (dus voor het trainen).

Respect dat je met zulke snacks nog steeds zon laag VP kan bereiken. Je hebt trouwens masterlijke aanhechtingen, echt jelly man

abbo trouwens

• #1.464
Hier nog een pic van benen+kuiten, dat ik die iig niet oversla ;)
Kuiten zijn mijn sterkste punt, benen helaas minder, maar wel aardig in proportie imo.
Zwak punt aan mijn benen is dat er wat definitie mist.

Moet er wel bij zeggen dat ik deze uit een bovenlichaam pic heb getrokken, dus ik had geen spanning ofzo in de benen. Als ik erop focuste was de pic waarschijnlijk iets beter geweest.

7GlSv.jpg

---------- Post toegevoegd Tue 10 Apr 2012 om 12:57 ----------

Respect dat je met zulke snacks nog steeds zon laag VP kan bereiken. Je hebt trouwens masterlijke aanhechtingen, echt jelly man

abbo trouwens

What's wrong with snacks? Gaat om de energie. Zolang je maar gevarieerd eet zodat je alles binnenkrijgt, mogen er best wat snacks bij. Waarom zou vet uit bijv. noten goed zijn voor de spiermassa en vet uit chocola slecht? Ok in noten zitten wel vitamines en mineralen die je in chocola niet aantreft, maar zodra je uit andere voeding al voldoet aan deze behoeften maakt het niet meer uit.

+1 Eet zelf gewoon af en toe een pizza, shoarma, chocolade komt regelmatig voorbij etc en val gewoon af heur ;) Kan pics niet laden op mn mobiel. Maar ziet er lekker uit.

• #1.466
+1 Eet zelf gewoon af en toe een pizza, shoarma, chocolade komt regelmatig voorbij etc en val gewoon af heur ;) Kan pics niet laden op mn mobiel. Maar ziet er lekker uit.

Alleen maar kip en rijst is nergens voor nodig ;)

Powerdag

Squat:
5x142,5
5x142,5
4x142,5

Bench:
5x92,5
4x92,5
4x92,5
4x92,5
3x92,5

Deadlift:
5x157,5
5x157,5
5x157,5
5x157,5
5x157,5

MP:
5x52,5
5x52,5
5x52,5
5x52,5
4x52,5

Cable shrug:
20x48,75 per kant
20x48,75 per kant
15x48,75 per kant
12x48,75 per kant

****ing faildag. Squat en bench zijn zwakker dan ze waren, vooral de bench is teleurstellend. Maar ook de DL ben ik ontevreden over, ik liet de rug meer bollen als anders. Misschien dat de cut toch wel een beetje zijn weerslag begint te krijgen op de gewichten. Ook al heb ik genoeg energie tijdens de training, ik denk gewoon dat het komt omdat ik ondanks mijn trage cut (voor beter behoud) toch wel wat massa heb verloren (onvermijdelijk).

Nu al? Hoe lang cut je al en hoe ver onder je onderhoud? 400 cals per dag ofzo?

• #1.468
Nu al? Hoe lang cut je al en hoe ver onder je onderhoud? 400 cals per dag ofzo?

1 maand
Moeilijk te zeggen, maar ik zit niet veel onder onderhoud. Cals zit laag in de 3000, en onderhoud zal wel rond de 3500 zijn. Dus zit een paar honderd onder onderhoud.

Mmm wel leip, zou je toch niet echt spierverlies moeten hebben?

What's wrong with snacks? Gaat om de energie. Zolang je maar gevarieerd eet zodat je alles binnenkrijgt, mogen er best wat snacks bij. Waarom zou vet uit bijv. noten goed zijn voor de spiermassa en vet uit chocola slecht? Ok in noten zitten wel vitamines en mineralen die je in chocola niet aantreft, maar zodra je uit andere voeding al voldoet aan deze behoeften maakt het niet meer uit.

Sorry dat ik mij meng in deze discussie maar heeft bv chocolade vs noten niet te maken met de insuline piek die je krijgt door de suikers in de chocolade.

Dacht dat ik dat gelezen had ergens, kan ook compleet mis zijn.

Sorry dat ik mij meng in deze discussie maar heeft bv chocolade vs noten niet te maken met de insuline piek die je krijgt door de suikers in de chocolade.

Hij drinkt er een shake bij, maar dan nog gaat om totale macro's.

Blijkbaar werkt het want hij is ripped as ****

Allemaal aan de chips chocola en whey shakes

• #1.473
Mmm wel leip, zou je toch niet echt spierverlies moeten hebben?

Ik denk als je massa verliest, zeker voor een ecto, zal er altijd een portie spierverlies zijn. Vooral voor mij, als ik massa win is het bijna 100% spier, als ik verlies dan is dat ook een hoog % spier.

Hij drinkt er een shake bij, maar dan nog gaat om totale macro's.

Daar zit wel wat in hoor. Ook al is hier absoluut geen hard bewijs voor aanwezig, vanuit theoretisch oogpunt lijkt het gunstiger voor spier/vet balans om meer een constante verhoging van insuline te hebben ipv pieken en dalen. Wat dus pleit voor complex carbs ipv simple carbs. Ook al zal dit effect, als het er al is, waarschijnlijk vrij klein zijn. Dieten zoals intermittent fasting blijken ook erg effectief te zijn. Ik denk dat wanneer je snelle KH's in combinatie met andere macro's (eiwit/vet) en langzame KH's neemt, dat je toch nog dicht bij het optimale zit. Vooral als je bedenkt dat ik vrij gespreid eet over de dag. Als je voeding vrijwel alleen maar simple carbs bevat en geen complex, dat is alweer een ander verhaaltje. Bedenk wel dat wanneer je een combinatie neemt van simple en complex dat je alsnog een geleidelijke release van koolhydraten hebt.

Blijkbaar werkt het want hij is ripped as ****

Allemaal aan de chips chocola en whey shakes

Haha! Zou wel goed zijn eigenlijk, in de voedingssectie wordt er imo te streng naar voedingsschema's gekeken, en teveel belang gelegd op 'strikt eten' en 'goede bronnen'. Ik zou zeggen kijk in de eerste instantie naar macro's, micro's en energie, en dan zie je dat je je toch nog veel kan veroorloven wbt 'dirty voeding' en alsnog dichtbij het optimum zitten voor deze 3 factoren.

Ben ik wel met je eens, maar het gaat vooral om timing van simpele carbs.

Insulinepiek heeft ook te maken met GI, wanneer je het samen eet met een eiwitbron eet dan daalt glycemic index.

• #1.475
Ben ik wel met je eens, maar het gaat vooral om timing van simpele carbs.

Insulinepiek heeft ook te maken met GI, wanneer je het samen eet met een eiwitbron eet dan daalt glycemic index.

Precies! Daar valt denk ik bij te zeggen dat een maaltijd die puur uit suiker bestaat mogelijk slechter is (uit theoretisch oogpunt) voor spier/vet verhouding in vergelijking met complex carbs of een gemengde maaltijd, maar zelfs daar zijn eigenlijk geen bewijzen voor ;)

Daarbij, de hoofdreden waarom suikerrijke producten in de media op dit moment als 'slechte' producten worden neergezet is waarschijnlijk omdat ze typisch arm zijn in vitaminen en mineralen, en de typische bevolking kan daar een tekort van krijgen wanneer alleen snacks worden geconsumeerd. Ter illustratie: fruit wordt juist weer als 'goed' gezien, terwijl deze ook suikerrijk zijn.

Omdat bb'ers die alles door voeding willen optimaliseren nou niet bepaald lijken op de typische bevolking, komt imo de definitie van een goed of slecht product voor ons anders te liggen. Maar ik denk dat velen deze invulling toch te sterk willen overnemen en toepassen op een bodybuilding dieet.

Jij bulkt toch graag op bananen? Want ik las ooit dat jij ook een moeilijke eter bent.

Haha! Zou wel goed zijn eigenlijk, in de voedingssectie wordt er imo te streng naar voedingsschema's gekeken, en teveel belang gelegd op 'strikt eten' en 'goede bronnen'. Ik zou zeggen kijk in de eerste instantie naar macro's, micro's en energie, en dan zie je dat je je toch nog veel kan veroorloven wbt 'dirty voeding' en alsnog dichtbij het optimum zitten voor deze 3 factoren.

So true. Caloriën>macro's>bronnen IMO.

• #1.478
Jij bulkt toch graag op bananen? Want ik las ooit dat jij ook een moeilijke eter bent.

Bananen is mooi een alles in 1 pakketje wbt vitaminen. En je pakt het zo even makkelijk, handiger dan meeste andere vruchten. Dat zijn de hoofdredens ;)

Moeilijke eter ben ik wel, wanneer ik forceer 4000+ te eten. Laag in de 3000 lukt wel erg goed, dan ben ik een makkelijke eter :D

Markrot, bij krachtverlies tijdens het cutten zou ik:

1) Trainingsdagen minderen en volume terug schroeven
2) Proberen meer carbs na je training te eten

Hele nette foto's trouwens, hoeveel procent lichaamsvet ben je gedaald in die maand?

Vooral voor mij, als ik massa win is het bijna 100% spier

Dat klinkt goed! Neem aan omdat je altijd maar net boven onderhoud zit tijdens het bulken? Ben wel benieuwd hoeveel kilo je dan ongeveer gaint per maand.

Ik had niet verwacht dat je er zo goed bijstond! Props daarvoor ;)

Wel veel eiwitshakes man (en ja ik weet dat je naar de macro's moet kijken:p)

Doet me beetje aan een filmpje van Jeff Alberts, die kerel zat een week voor zijn wedstrijd nog cake en pringles te eten (oid) onder het motto: if it fit your macros :D

Ik kan me er helaas, mentaal, niet tot toezetten om 'mindere' voedingsbronnen te eten al weet ik de theorie dat het allemaal uiteindelijk geen reet uitmaakt...

Terug
Naar boven