MuscleMeat

Marten's Log! Cutten

Marten

Advanced Bodybuilder
Waardering
36
Lengte
1m90
Massa
91kg
Hallo allemaal,

Ben nu ondertussen al een paar weken best wel actief op het forum , en doe al tijden aan krachtsport, en daarnaast ook veel hardlopen, en ook nog wat andere leuke sporten. Ik doe namelijk een vooropleiding van defensie.

Desondanks dat ik redelijk veel sport, was ik net zo eigenwijs en onwetend als een groot deel beginners, en is er dus niet op mijn voeding gelet de afgelopen paar jaar. Ik heb dus ook een buikje, en aardag wat vet om mijn lichaam hangen.

IK ben al bezig met een cut schema, alleen nu lijkt het mij goed, en ook erg leuk om een logje bij te houden. Zo kan ik geholpen worden, en heb ik mijn eigen resultaat ook altijd vast staan.

Nou, dan eerst maar wat bodystats. Daar weet ik niet zoveel van, maar iig het volgende.

Stats;
19 jaar
98 kg
189 cm
bf: ..%

Ik doe een gok, maar denk dat mijn Bf zo rond de 22% ligt. Heb wel een redelijke buik, en toch ook weer niet overdreven.

Ik ben nu begonnen met een rippetoe schema, en mijn cutschema ziet er als volgt uit.

1jni2q.jpg

Omdat ik dus op school zit, zijn mijn pauze uren soms heel erg verschillend. Daarom staat er bijvoorbeeld ook pas om half 4 de 4e maaltijd. Dit kan heel erg verschillen zoals ik al aangeef, dus het kan ook om 3 uur zijn of zelfs twee uur.
We moeten het ermaar mee doen.

Ik wil voor de zomer weer op 90 kilo komen te zitten.

Rippetoe schema;
A. schema
3x5 Squat
3x5 Bench
3x5 Deadlift
Nu wordt er aangeraden om er dips bij te doen, maar ik heb niet een dipbar. Ik weet niet of het hetzelfde effect heeft om bijvoorbeeld tussen twee fitnessbankjes met een gewicht op schoot en je benen op een bankje hetzelfde effect geven. Als dat zo is voeg ik die ook nog toe.

B. schema
3x5 Squat
3x5 Military Press
3x5 Power Cleans
2x8 Pull up (handpalm achter)
De pull up wordt oefenen, want ik kan daar 5 van(heb wel spieren, alleen die moeten ook wat dragen he)
maar dat wordt dus flink oefenen.

Commentaar is altijd welkom! Zeg maar wat je ervan denkt!

En dan heb ik nog een klein vraagje. Is het verstandig, mits ik bijvoorbeel om 2 uur in de middag eet, om er nog iets kleins in te gooien om 4 uur? En wat wordt aangeraden als vreet dag. 1 dag na drie dagen cutten. Of 1 keer in de week op bijvoorbeeld zondag.

update

Mijn gewicht is na twee weken zo'n 96,5 kg.
15 jan: 96,5 kilogram
18 jan: 96 kilogram
13 feb: 93 kilogram

28 feb: .. kilogram
Dus er is nu anderhalve kilo af. Mooi zo door gaan dus.

Voorderest even een logje over wat wij doen met Fmax training.

Vandaag(14 01) weer een fullbody Fmax training gedaan met de volgende gewichten.
Vind dat het aardig lekker gaat, en ik al aardig hoog in de kilo's zit.
Hieronder mijn Fmax schema( is inclusief met wat ik 14-01 gedaan heb.
Leg extension: 12 x 50
Leg curl: 10 x 55
Leg press: 8 x 220
Lat pulley: 8 x 60
Pectoral: 8 x 60
Vertical row: 9 x 60
Chest Press: 10 x 65
Shoulder Press: 9 x 45
Arm curl: 8 x 40
Triceps Press: 8 x 80
Abdominal Crunch R.O.M. : 12 x 60
Lower Back R.O.M. : 12 x 70

Het zijn allemaal apparaten zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben. Redelijk heftige workout, en van te voren aan cardio gedaan. Had het er liever na gehad, want dan had ik misschien nog wat meer kracht kunnen zetten.

Dit is gedaan in zoals wij zeggen F1. De apparaten in F2 zijn moeilijker op te starten dus daar haal ik op de Leg press nog geen eens 200 kilo! Dus wel een grote variatie. Maar was wel kapot na de tijd, en mijn armen zijn ook nog steeds aan stront(word moe van typen)

Laatst bewerkt:
ik vind je eiwit inname bij maaltijd 2,3,4 erg laag..
voor de rest ziet het er prima uit.
voor workout A kan je between bench dips doen, met een schuif op je benen, maar deze is imo wel minder effectief dan een gewone dip..
refeed zou ik 1x in de 2 weken meebeginnen. je lichaam zal de eerste periode niet zo snel wennen aan je nieuwe dieet. mocht je merken dat je lichaam zich wel gaat aanpassen aan de lagere kcalinname, dan kan je altijd nog naar 1x in de week refeed.
je gaat cutten zonder cardio zo te zien?

• Topic Starter Topic Starter
ik vind je eiwit inname bij maaltijd 2,3,4 erg laag..
voor de rest ziet het er prima uit.
voor workout A kan je between bench dips doen, met een schuif op je benen, maar deze is imo wel minder effectief dan een gewone dip..
refeed zou ik 1x in de 2 weken meebeginnen. je lichaam zal de eerste periode niet zo snel wennen aan je nieuwe dieet. mocht je merken dat je lichaam zich wel gaat aanpassen aan de lagere kcalinname, dan kan je altijd nog naar 1x in de week refeed.
je gaat cutten zonder cardio zo te zien?

Ik zal kijken hoe ik de Eiwit inname zal verhogen. Ik heb al redelijk wat eiwitjes over mijn dag verdeeld, dus dacht niet dat het erg noodzakelijk was.
Maar inderdaad, zoals ik al dacht kan ik die dips tussen bankjes wel doen ja. Ik train namelijk thuis, dus dan is het allemaal wat moeilijker.
En wat betreft cardio, doe ik 5 dagen in de week. Op trainingsdagen of een 15 minuten Hiit training of half uur 65%HrMax en op niet trainingsdagen 1 uur 65% Hrmaxen.

Bedankt voor je tips!

Nog even een vraag : Is het verstandig, mits ik bijvoorbeeld om 2 uur in de middag eet, om er nog iets kleins in te gooien om 4 uur? Kan ik misschien beter mijn kwark maaltijd 'savonds in tweeen splitsen! Dus bijvoorbeeld 's middags 200 gram kwark, en 's avonds de rest!

Succes :woot:

Dankjewel!

Nog even een vraag : Is het verstandig, mits ik bijvoorbeeld om 2 uur in de middag eet, om er nog iets kleins in te gooien om 4 uur? Kan ik misschien beter mijn kwark maaltijd 'savonds in tweeen splitsen! Dus bijvoorbeeld 's middags 200 gram kwark, en 's avonds de rest!

tijdens de cut kan je dat doen, vind dat je overdag wel erg weinig eet

Vind ik dus ook wat. Dan verander ik dat nog even.
's middags 200 gram kwark.

's avonds 300!

Gister een beste workout gedaan.
Alleen niet de rippetoe workout.
Die zal komende weken ook niet lukken.
Ik zal even kort uitleggen waarom niet.

Ik doe een vooropleiding van defensie. Hierbij doen wij ook krachttraining, met de aanhalingstekens op kracht, want wij doen aan Fmaxen.
Er is van wel iemand die iets met natuurkunde heeft gedaan hier.
F staat voor Kracht en max voor maximaal, oftewel; maximaal krachtraining.

Het komt op een vrij simpel principe neer. Je doet eigenlijk een fullbody set op alle apparaten. Nu hebben wij op school een fitnesscentrum, dus die zijn er genoeg.

Je gaat alle apparaten af, met 1 setje, met 8-12 herhalingen.
Hiervoor ga je altijd tot falen. Want pijn is immers fijn, want dan weet je dat je nog leeft. ;)

Dus alle apparaten gehad. Wel met 8 herhalingen, want had redelijk hoog ingeschat.
Daarnaast nog een half uur flink aan het roeien geweest. Niet zoals velen het proberen op 60 tot 70 %, maar tot je eigenlijk niet meer kan.

Vanavond word dus alleen een cardio training.

Het eten daarin tegen gaat wel prima. Alleen mijn schijt gaat er een beetje vreemd uitzien van al die kwark ondertussen.

Vandaag heb ik een rippetoe schema even gevolgd.
Met even bedoel ik niet dat ik er de helft van heb gedaan, maar ik bedoel er mee te zeggen dat ik het niet twee keer in de week of meer ga doen.
Dat kan nu door andere krachttrainingsmethode nu even niet.

Dus onderdeel A gedaan.
Hierna nog een half uur cardio gedaan.
Even lekker aan het fietsen geweest!

Ik merk aan mijn eigen lichaam dat ik nu redelijk wat kan met iets minder.
Je valt natuurlijk niet in een week twintig kilo af oid:P, maar ben zeker niet van plan nu op te geven. De aanhouder wint.

Afgelopen week heb ik nu de volgende dingen gedaan
Maandag;
FMax training + ongeveer 3 km roeien. Zeer intensief, maar dit was een soort van wedstrijd ivm opleiding
Dinsdag;
Half uurtje cardio op de spinningbike. Gemiddeld 72% van het HrMax(anders vind ik het zo sloom gaan)
Woensdag;
Stukje hardlopen als warmingup, daarna klein beetje looptraining(techniek) en core stability(middelste gedeelte van je lichaam trainen(core) met behulp van je eigengewicht, en dit is heel erg blessure preventief)
Hierna nog wat teamsporten gedaan. (voetbal, unihockey, basketbal)
Donderdag;
Fmax krachttraining + 5 kilometer zeer intensief roeien( meer conditie gericht ivm met opleiding)
Ook nog aan het schaatsen geweest. Niet heel erg intensief, maar wel een uurtje aan het rondjesmaken geweest!
Vrijdag;
8 km gewoon aan het lopen geweest met 19 kilo bepakking, wat dus ook ivm mijn opleiding is.
Ook aan het schaatsen geweest. Redelijk intensief een uurtje rondjes maken.
Zaterdag;
Rippetoe schema A gedaan plus half uur cardio op spinningbike.
Iets rustiger ivm vet verbranden(66% gemiddeld)

update

Mijn gewicht is na twee weken zo'n 96,5 kg.
Dus er is nu anderhalve kilo af. Mooi zo door gaan dus.

Voorderest even een logje over wat wij doen met Fmax training.

Vandaag(14 01) weer een fullbody Fmax training gedaan met de volgende gewichten.
Vind dat het aardig lekker gaat, en ik al aardig hoog in de kilo's zit.

Leg extension: 12 x 50
Leg curl: 10 x 55
Leg press: 8 x 220
Lat pulley: 8 x 60
Vertical row: 9 x 60
Chest Press: 10 x 65
Shoulder Press: 9 x 45
Arm curl: 8 x 40
Triceps Press: 8 x 80
Lower Back R.O.M. : 12 x 70

Het zijn allemaal apparaten zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben. Redelijk heftige workout, en van te voren aan cardio gedaan. Had het er liever na gehad, want dan had ik misschien nog wat meer kracht kunnen zetten.

Dit is gedaan in zoals wij zeggen F1. De apparaten in F2 zijn moeilijker op te starten dus daar haal ik op de Leg press nog geen eens 200 kilo! Dus wel een grote variatie. Maar was wel kapot na de tijd, en mijn armen zijn ook nog steeds aan stront(word moe van typen)

vandaag 6 km aan het hardlopen geweest. Het gewicht van mij gaat niet overdreven hard naar beneden, maar ik zie verandering in mijn lichaam, dus gaat goed zo.

De beentjes zijn vandaag wel aan stront voel ik. DIt was de eerste keer hardlopen sinds 3 weken, dus die benen moesten even flink verzuren onderweg, maar mooi doorgegaan.

Vandaag bniet zo heel actief geweest. Wel een beetje, en waarschijnlijk meer dan de meeste nederlanders, alleen heb alleen 30 keer een push up gemaakt, en 30 situps, en nog 3 km aan het hardlopen geweest(16 minuten, dus redelijke tijd)

Daarom doe ik vanavond even wat rippetoe. Ik begin dus weer met a.

Ik zit nu op 96 kilo in de ochtend, dus gaat nog steeds redelijk, alleen dat lichaam van mij lijkt niet meer heel erg aan het vikken te zijn zegmaar. Iemand nog tips ?

Hoe verhoog ik mijn metabolisme nog meer? Ik ben er natuurlijk nog maar 3 weken mee bezig, alleen moet mijn lichaam telkens meoilijker aanzetten zegmaar.

Ik geef natuurlijk niet op. Doel voor de zomer: 85 kilo! En dat ga ik halen ;)

Ik weet niet of iemand het eventueel volgt, maar dan doe ik het nog voor mijzelf.
Ik zit nu op 93 kilogram. Omdat wij een paar weken weg zijn geweest,(2 weken kazern) heb ik niet gelift enz., dus misschien vallen de gewichten tegen. Vorige week wel bezig geweest, maar heb het idee dat ik niet heel veel vooruitgang boek. Blijf een beetje op een plateau hangen.

Leg extension: 12 x 55
Leg curl: 12 x 60
Leg press: 12 x 230(volgende keer 240 doen)
Lat pulley: 12 x 60(volgende keer 65)
Vertical row: 12 x 60
Chest Press: 12 x 65
Shoulder Press: 8 x 55
Arm curl: 10 x 40
Triceps Press: 12 x 80
Lower Back R.O.M. : 20 x 70(zijn van die stomme steek gewichten, dus kan niet meer gewicht doen)

Ik zit dus nu op 93 kilogram, en heb het idee dat ik ook in vet gezakt ben, maar in massa ietswat gestegen ben. Mijn voeding gaat van een leijen dakje, maar omdat ik dus bij defensie ben geweest(waar je hooguit drie maaltijden per dag van krijgt) is mijn metabolisme een beetje van slag, dus daarom ben ik een beetje op een plateua blijven hangen qua gewicht ook.

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

WAt ik nu zelf trouwens zie is dat ik toch nog wel redelijk progressie maak met dit schema! Dacht dat t niet wou, maar 18 januari woog ik 96 kilogram, en nu 93, dus gaat lekker. In een klein maandje 3 kilo is niet verkeerd! Tenminste zo denk ik er zelf over..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven