AndroidHealthClinic

Massa krijgen, 15 jaar

dat je geen spierpijn meer voelt komt waarschijnlijk door gewenning, doe maar is een hele nieuwe oefening in je schema en doe em dan ook heel hard, dan voel je het meestal wel een paar dagen. ik vind trouwens dat je voorkant schouders veels te veel worden belast, gaat geheid je groei tegenhouden en voor blessures zorgen

• Topic Starter Topic Starter
dat je geen spierpijn meer voelt komt waarschijnlijk door gewenning, doe maar is een hele nieuwe oefening in je schema en doe em dan ook heel hard, dan voel je het meestal wel een paar dagen. ik vind trouwens dat je voorkant schouders veels te veel worden belast, gaat geheid je groei tegenhouden en voor blessures zorgen

wat kan ik tegen die voorkant schouders doen?, zou ik echt blij zijn, want ik wil zker niet dat me groei wordt tegen gehouden (in lengte wel, maar niet in breedte :P)

en hoelang duurt het voordat me spier aan een oefening gewend is.. anders moet ik bijv om de week een nieuwe oefening doen voor bijv borst

uhhm, wat zijn goede noten die ik al tussendoortje kan eten?

cashewnoten

ongezout neem ik aan?

ik zou gwn doen wa je zelf wil man..

die 8-12 reps met 3 sets lijken me wel wt voor onze leeftijd..:)
niet overbelasten

Heey!

ik ben nieuw op dit forum.
ik ben ook 15 jaar en ga ook 3 of 4 keer per week naar de sportschool.

ik train dan wel anders wat ik doe is ik train bijv op maandag me borst,schouder,buik,rug,bovenbeen,onderbeen,kuit,triceps,biceps en dan een dag rust en dan de volgende dag hetzelfde en dan weer rust en dan hetzelfde. ik train niet elke keer iets anders ik doe gewoon gelijk alles en zo veel mogelijk.

Thuis doe ik opdrukken en optrekken in het trapgat.
alleen heb ik een vraagje over het optrekken. Ik ben daar pas aan begonnen en het lukt maar een paar keer! nu ik heb gemerkt dat het zo weinig lukte doe ik het verspreid over de dag. wat mijn vraag is: gaat het vanzelf makkelijker of moet ik het op een andere manier doen? op de sportschool hebben we zo'n apparaat dan kun je met je knieen rusten en met een tegengewicht het jezelf makkelijker maken maar dat vind ik zo k*t.ik vind het geen leker gevoel en doe het tegen mijn zin in.

trouwens op mijn sportschool heb ik nautilus apparaten. mischien meer mensen die hier ervaring mee hebben? ik zou ook graag voeding tips willen hebben ik eet aardig wat chips en koekjes en dat soort dingen daar moet ik nu zeker vanaf blijven? ik train trouwens voor de marine ik wil de marine in en wil me kracht wat verbeteren voor de fysieke oefeningen.

zo heb aardig wat verteld maar heb eigenlijk nog veel meer te vertellen ik dacht ik doe het gelijk maar in deze topic omdat ik ook 15 jaar ben en hetzelfde probleem heb.

laterz,

IPPOWER

Heey!

ik ben nieuw op dit forum.
ik ben ook 15 jaar en ga ook 3 of 4 keer per week naar de sportschool.

ik train dan wel anders wat ik doe is ik train bijv op maandag me borst,schouder,buik,rug,bovenbeen,onderbeen,kuit,triceps,biceps en dan een dag rust en dan de volgende dag hetzelfde en dan weer rust en dan hetzelfde. ik train niet elke keer iets anders ik doe gewoon gelijk alles en zo veel mogelijk.

Thuis doe ik opdrukken en optrekken in het trapgat.
alleen heb ik een vraagje over het optrekken. Ik ben daar pas aan begonnen en het lukt maar een paar keer! nu ik heb gemerkt dat het zo weinig lukte doe ik het verspreid over de dag. wat mijn vraag is: gaat het vanzelf makkelijker of moet ik het op een andere manier doen? op de sportschool hebben we zo'n apparaat dan kun je met je knieen rusten en met een tegengewicht het jezelf makkelijker maken maar dat vind ik zo k*t.ik vind het geen leker gevoel en doe het tegen mijn zin in.

trouwens op mijn sportschool heb ik nautilus apparaten. mischien meer mensen die hier ervaring mee hebben? ik zou ook graag voeding tips willen hebben ik eet aardig wat chips en koekjes en dat soort dingen daar moet ik nu zeker vanaf blijven? ik train trouwens voor de marine ik wil de marine in en wil me kracht wat verbeteren voor de fysieke oefeningen.

zo heb aardig wat verteld maar heb eigenlijk nog veel meer te vertellen ik dacht ik doe het gelijk maar in deze topic omdat ik ook 15 jaar ben en hetzelfde probleem heb.

laterz,

IPPOWER

Dat omhoog trekken gaat vanzelf beter eerst kon ik het nieteens 1 keer nu 15 keer

mooi, ik ga dan ook maar eens optrekken ;)

ga dan chinnen en pullups doen.
Dus handen naar je gezicht toe én van je gezicht af

mooi, ik ga dan ook maar eens optrekken ;)

ja moet je zeker weten doen krijg je hele sterke en mooie rug van.

je moet dat ook in 3 of 4 sets doen en dan iedere keer tot je uiterst gaan.

suc6

en trouwens waarom cashewnoten? mij lijken die juist niet de goede nootsoort mij leken amandelnoten juist beter of die ronde(ik hoor het wel). en wat is er zo goed aan tonijn?

Laatst bewerkt:
in cashwenoten zitten veel eiwitten en koolhydraten, en ze zijn gewoon gruwelijk lekker!

Waar zijn je carbs voor je training ???

Maandag: Borst,Biceps,Benen
Dinsdags: Buik,Rug,Shouders,Triceps

Donderdag: Borst,Triceps,Benen
Vrijdag: Vuik,Rug,Schouders,Triceps

Mijn doel is (in het normaal nederlands) om spier massa erbij te krijgen, niet als een bodybuilder, maar gewoon een voller lichaam.
En ik wil vet laagje van me buik af omdat ik een 6-pack heb maar ik die niet kan zien vanwegen dat vet laagje.

hey kerel, ik zit je schema te bekijken ziet er opzich goed uit, alleen zou ik maar een keer p week benen en schouders knallen en geen 2 dagen achter elkaar triceps..bovendien doe je zal al 3x per week. 2 is genoeg dus zou ik vrijdags weglaten als je schouders daar laat staan.. schouders en triceps is niet bepaald fijne combinatie... dus pas je schema een beetje aan. das mijn tip doe er mee wat je wilt :P

ten 2e over wat voller worden. veel eten zoals je al duidelijk maakt in deze topic en dan proberen 4 sets van 8-12 herhalingen en zo zwaar mogelijk..

ten 3e over je sixpack.. je kunt zoveel buik trainen als je wilt je zult er dan echt wat cardio bij komen te doen. dus als je je schema wat aanpast zoals ik boven vermelde moet je ook tijd kunnen maken voor 2x een half uur cardio in de week bijvoorbeeld.

ik hoop dat ik je hiermee helpt.. en voor de mensen die er misschien meer verstand van hebben correct me if i'm wrong.. maar dit is mijn visie hierop en denk dat dit het verstandigste is..

ik zou in ieder geval geen cardio training doen voor je krachttraining want dan heb je er niks aan je krachttraining.

ik zou in ieder geval geen cardio training doen voor je krachttraining want dan heb je er niks aan je krachttraining.

lol waar slaat dat op ??

als je veel gaat eten(zonder te veel vet neem ik voor jou aan) en dus veel eiwitten binnenkrijgt zal dat ''spierverlies'' dmv cardio miniem zijn. neem nou maar van mij aan dat als je dat niet doet dat je die 6pack ''op je buik kunt schrijven''.. als je er eenmaal tevreden over bent kun je nog altijd cardio gaan verminderen waardoor je een droog beest word met massa..

lol waar slaat dat op ??

als je veel gaat eten(zonder te veel vet neem ik voor jou aan) en dus veel eiwitten binnenkrijgt zal dat ''spierverlies'' dmv cardio miniem zijn. neem nou maar van mij aan dat als je dat niet doet dat je die 6pack ''op je buik kunt schrijven''.. als je er eenmaal tevreden over bent kun je nog altijd cardio gaan verminderen waardoor je een droog beest word met massa..

Eerst krachttraining en dan cardio. Anders heeft het eigenlijk geen zin meer. Ik zal het even uitleggen.

Bij krachttraining gebruik je anaërobe en gebruik je korte intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten worden verbruikt. Deze zitten opgeslagen in de spieren en heten glycogeen. Bij cardio ben je bezig op aërobe bezigheden. Eerst verbruikt het lichaam al de glycogeen, na ongeveer een kwartier is dit op en begint het over te slaan op vetverbranding.

Dus als je eerst krachttraining doet en daarna cardio heeft dit 2 positieve effecten. Je hebt namelijk al je glycogeen nog waardoor je sterker bent en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Als je klaar bent met krachttraining ga je direct over op de vetverbranding zojuist heb je al je glycogeen opgebruikt en begin je dus gelijk aan vetverbranding.

ik wist zelf niet hoe ik het moest uitleggen dus heb ik het maar even opgezocht.

bron FitKring - gezondheid, sport en voeding

Terug
Naar boven