XXL Nutrition

Massa krijgen, 15 jaar

haha ik wou zeggen wat ga je nu moeilyk praten.. ik heb trouwens je bovenstaande bericht verkeerd gelezen.. ik had gelezen ik ga in ieder geval geen cardio doen ( dus helemaal niet ) .. vandaar dat ik zo reageerde.. maar oke dan heb je gelijk .. maar ik bedoelde dus dat je echt wat van cardio er bij moet doen om die 6pack te krijgen. iig succes ;)

haha ik wou zeggen wat ga je nu moeilyk praten.. ik heb trouwens je bovenstaande bericht verkeerd gelezen.. ik had gelezen ik ga in ieder geval geen cardio doen ( dus helemaal niet ) .. vandaar dat ik zo reageerde.. maar oke dan heb je gelijk .. maar ik bedoelde dus dat je echt wat van cardio er bij moet doen om die 6pack te krijgen. iig succes ;)

hahaah,geen probleem. maar nu mag je me wel wat voedingstips geven.

ik ga morgen met mijn moeder even naar de supermarkt dit staat al op mijn lijste en wil nog wat meer er op. Tonijn in blik,cashewnoten ongezouten,kwark en veder bananen:P maar meer tips zou ik wel nodig hebben dan kan ik ook aan een goede voeding beginnen. in ieder geval nu zeker wel van de chips afblijven en koekjes? lijkt me wel toch.

wat ik meestal eet voor mijn training is boterhammen met pindakaas en bananen en mischien nog wat tips zou ik wel blij mee zijn.

over die voedings schema heb ik niet zo veel verstand dus hoop da iemand anders je daar mee kan helpen.. ikzelf let daar nooit op. beoit me niet als ik een pens heb..

Maandag: Borst,Biceps,Benen
Dinsdags: Buik,Rug,Shouders,Triceps

Donderdag: Borst,Triceps,Benen
Vrijdag: Vuik,Rug,Schouders,Triceps

zie dat je alle spiergroepen 2x per week traint ik zou zelf eens proberen om alles 1x per week te trainen zodat je meer herstel perdiode hebt en zo zwaarder kan gaan trainen wat ik zelf ook heb gemerkt!? en als je je (vet) weg wild hebben is het ook wel handig om bv 1x per week een klein beetje cardio te doen..

BV:

maandag: Borst, Bovenbenen, buik
Dinsdag: biceps, triceps
woensdag: cardio, buik
donderdag: Rug, kuiten
vrijdag: schouders, buik

ik zou als ik jou was kijken om mijn ontbijt wat groter temaken en inplaats van brood bijvoorbeeld brinta of havermout nemen en het glas water door een glas jus de range vervangen dan kan je de appel links laten liggen ook ik zou al ik jou was pindakaas toevoegen dit zou ik doen tijdens je lunge dat tussendoortje van in de middag zou met die kwark zou ik een paar rijstewafels pakken of muslie repen met een shake maar als je toch al om vier uur gaat trainen zou ik het voor me training pakken na het trainen shakie om acht uur blikje tonijn en tien uur nog wat kwark

he succes nman en ik wens je veel sterkte en train vooral heel hard

• Topic Starter Topic Starter
me nieuwe schema:

s'ochtends:
7:15
1 glas water (probeer jus de orange van te maken)
1 Dynamize Nutrition Elite (gewoon whey eiwit shake dus)
2 boterhammen met kipfilet (2 plakes per boterham)
1 appel

10:00
3 boterhammen met kipfilet (2 plakjes per boterham)
250ml water

12:00
3 boterhammen met kipfilet (2 plakjes per boterham)
250ml water

14:00-15:00
Handje ongezouten cashew noten+ongezoute pinda's

16:00
Trainen

18:00
Avond eten (wat de pot schaft)+ Whey eiwit shake

19:00
Handje ongezouten cashew noten+ongezoute pinda's

20:00 250mg magere kwark (rauw)

22:00 Dynamize Nutrition Elite (whey eiwit shake)

ps: nog nooit pindakaas op, en lijkt me niet te vreten :P, dus kan je dat ook voor wat anders vervangen?

Laatst bewerkt:
sochtends zouk 75gr brinta nemen ipv boterhammen

is dat een beetje te eten brinta..., en hoe eetje dat? met melk ofzo?

en cardio, gewoon 30min loop band op snelheid 10.0 (dribellen)

ojah en me nieuwe schema vanaf volgende week:

Maandag:
Borst,Triceps,Schouders

Dinsdag:
Rug,biceps,benen (benen= leg extansion,leg curl,kuit press)

Woensdag:
30min op loopband

Donderdag:
Borst,Triceps,Schouders

Vrijdag:
Rug,biceps,benen

Zaterdag:
30min op loopband

ik doe nou met iedereen spier groep 3sets met 8-12 herhalingen max

Laatst bewerkt:
Je neemt geen koolhydraten voor de training en die zijn toch belangrijk. Zelf eet ik vaak een bakje noodles voor de training van 380 gram (voedingswaarde per 100 gram: 2.0gr protein; 3.6gr fat, 11.6gr carbs) en daar heb ik wel genoeg aan. Ik eet dit dan wel een uur voordat ik ga trainen, zodat ik er gebruik van kan maken tijdens het trainen. Na de training krijg je ook geen 'snelle' koolhydraten binnen. Dit (Snelle koolhydraten na de training maken massiever maar ook droger) is wel een interessant artikel over snelle suikers en laat vooral zien wat je ermee bereikt.
Verder zeg je dat je net een maandje serieus traint, misschien is het dan een idee om een full-body schema te volgen. Hiermee doe je alleen maar compound-oefeningen en zal je kracht aanzienlijk toenemen. Oefeningen hiervoor zijn: deadlift, squat, (incline) benchpress, military press, chin up, dips en als je wilt nog biceps curls en crunches. De laatste twee zijn niet noodzakelijk aangezien je die al genoeg traint met de andere oefeningen, maar zijn opzich wel fijn om te doen. Je zult zien dat als je deze oefeningen op 1 dag doet en bijv. 3x per week naar de sportschool gaat, je resultaat zult boeken. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
Als je een vetlaag(je) weg wilt trainen is cardio zeker belangrijk, maar je kunt dat ook bereiken door minder te eten of in het algemeen meer op je voeding te letten. Ik doe beiden en dat werkt goed. Ik zal er ook wel goed op moeten letten aangezien ik in Australië woon en regelmatig het strand bezoek ;) Als cardio loop ik nog 2x in de week hard, zo'n 3km, maar dat moet je zelf maar bekijken wat je fijn vindt.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt. Keep up the good work, blijf goed op je training en voeding letten en je zult een heel eind komen.
Groeten

gozer je moet gewoon brood blijven eten sochtend's hoor brinta kan je altijd nog ergens in de middag of avond eten of voor je training.

je schema zit er netjes uit ik zou gaan voor basis oefeningen squaten deadliften bankdrukken optrekken roeien

alsje massa wil zouk niet cardioeeen

slim.. oke geen cardio for me then :P

Ik zou nog niet denken aan die sixpack gewoon veel eten en zien dat je bij komt. Eenmaal je op een goed gewicht zit kun je denken aan cutten.

Dit is mijn voedinngsschema doordeweeks:

ik sta op dan eet ik meestal maar 1 boterham omdat ik sóchtends niet zo veel kan eten op mijn brood doe ik dan pindakaas,tonijn of kipfilet. Dan drink ik er een glas melk bij en een banaan.

11:00 2 boterhammen met pindakaas,tonijn of kipfilet,drinken

13:00 3 boterhammen met pindakaas,tonijn of kipfilet,drinken

tussen 15:00 en 16:00 weer 2 boterhammen met pindakaas,zorg dat ik het blikje tonijn leeg heb en een handje ongezouten cashew nootjes.drinken

17:30 avond eten,wat de pot schaft,drinken

19:00 een nootjes mix met rozijnen ofzo en cashew nootjes.,drinken

voor het bedgaan nog een bakje kwark of mona fruityoghurt. ,drinken

ik zorg wel dat ik 1.5 tot 2 liter heb gedronken verschillende drinksoorten water,melk,fruitsapjes

ik ben er zelf nog niet echt tevreden mee mischien kunnen jullie me wat tips geven. in ieder geval sóchtends heb ik nooit zo heel veel trek dat vind ik zelf ook jammer.

trainen doe ik 3 tot 4 keer per week. meestal 3 keer.
ik train dan al mijn spieren en neem dan een dag rust en train daarna weer al mijn spieren. thuis doe ik optrekken en opdrukken en soms mijn biceps.

cardio wil ik ook gaan doen maar wie geeft me tips hoeveel ik dat ongeveer moet doen? het liefst fiets ik of roei ik.

Terug
Naar boven