Combi4boxing
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 16%
Beste DBB'ers,
Vanaf me 15 heb ik altijd gebokst en gefitnest. Nu kwam er eigenlijk nooit echte spiermassa bij
(Wat je zag) Alleen trainde ik me lichaam droog, zodat ik maar 8% vet had.
(Lette eigenlijk helemaal niet op een voeding schema (1500-2000 Cal per dag))
Ben er 2 jaar tussen uit geweest en sinds kort weer begonnen met boksen en fitnis. Nu probeer ik meer massa spier op te bouwen en let ik ook meer op wat ik eet. Wat ik terug zie in resultaat!!
(Na 2 maanden sporten/ 1x boksen en 3x fitnis in de week)
Heb het een en ander gelezen op dit forum over een voedsel schema en over hoeveel cal je per dag het beste kan eten. Met de volgende formule heb ik berekend hoeveel Kal/energie ik per dag verbruik als ik de hele dag niks zou doen.
- 88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)
- 88,362 + (83 X 13,397) + (176 X 4,799) - (25 X 5,677) = 1903 kcal
Vanuit gaand, zonder dat ik sport. Dat ik 2500Kcal per dag verbrand??
Ik wil graag in de Halfzwaargewicht of Middengewicht zitten:
- Middengewicht - 69 kg tot 75 kg.
- Halfzwaargewicht - 75 kg tot 81 kg.
Toch zou ik ook graag willen dat mijn spieren goed te zien zijn, met mijn streven rond de 8-10% vet. en zodat ik een combi heb van kracht en snelheid.
(Halfzwaargewicht gewicht lijkt mij het best als je toch wat kracht wilt en niet al te traag wilt worden?) Op het moment heb ik 20% vet
(Best veel, na 2 jaartjes niks doen is het er zo weer bij en me kracht is ook enorm verzwakt)
- Is het nou het beste om te gaan Bulken? (Snel kracht te winnen) En daarna te gaan cutten, om droog te trainen.?
- Of juist te gaan cutten en 10% vet om te zetten in spier (Dat is 8 kilo spier erbij ongeveer?) en 3 kilo af vallen zodat ik tussen/rond de 79-80kg weeg.
- Hoeveel Kcal is het beste om te eten? zat zelf te denken aan 3000Kcal, zodat genoeg kcal binnenkrijg voor spieropbouw en tegelijkertijd afval (Door cardio/boksen).
- Dit voedselschema lijkt me ook niet verkeerd? http://www.bodyenfitshop.nl/blog/voorbeeld-dieet/ontwikkeling-spiermassa-70-kg/
Supplementen en eiwit shakes probeer ik niet te nemen.
Zelf heb ik nu dit om mee te beginnen/expermenteren:
08:30 > 1 kom brinta, 2 Glazen halfvol melk
10:30 > 2 Volgraan brood met 3 kipfilet, 1 glas multi vitamine
12:30 > 4 volgraan brood met ei/ham/kaas en 3 kipfilet, 2 Glazen melk
14:30 > 1 Peer + 3 manderijnen, 2 Glazen water
17:30 > 100gr magere vlees/kip, 200gr groente, 1 bakje yogurt, 2 multi vitamine
19:00 > Salade (1 Paprika, 1/3 komkommer, 1 tomaat met stukjes kip), 1 Glas druivensap
19:45 > Sporten
22:15 > 500 Gram Magere kwark met een beetje honing, Druiven, Mango, banaan, rijsten wafels, 2 Glazen water
Groetjes,
---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------
Vanaf me 15 heb ik altijd gebokst en gefitnest. Nu kwam er eigenlijk nooit echte spiermassa bij
(Wat je zag) Alleen trainde ik me lichaam droog, zodat ik maar 8% vet had.
(Lette eigenlijk helemaal niet op een voeding schema (1500-2000 Cal per dag))
Ben er 2 jaar tussen uit geweest en sinds kort weer begonnen met boksen en fitnis. Nu probeer ik meer massa spier op te bouwen en let ik ook meer op wat ik eet. Wat ik terug zie in resultaat!!
(Na 2 maanden sporten/ 1x boksen en 3x fitnis in de week)
Heb het een en ander gelezen op dit forum over een voedsel schema en over hoeveel cal je per dag het beste kan eten. Met de volgende formule heb ik berekend hoeveel Kal/energie ik per dag verbruik als ik de hele dag niks zou doen.
- 88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)
- 88,362 + (83 X 13,397) + (176 X 4,799) - (25 X 5,677) = 1903 kcal
Vanuit gaand, zonder dat ik sport. Dat ik 2500Kcal per dag verbrand??
Ik wil graag in de Halfzwaargewicht of Middengewicht zitten:
- Middengewicht - 69 kg tot 75 kg.
- Halfzwaargewicht - 75 kg tot 81 kg.
Toch zou ik ook graag willen dat mijn spieren goed te zien zijn, met mijn streven rond de 8-10% vet. en zodat ik een combi heb van kracht en snelheid.
(Halfzwaargewicht gewicht lijkt mij het best als je toch wat kracht wilt en niet al te traag wilt worden?) Op het moment heb ik 20% vet
(Best veel, na 2 jaartjes niks doen is het er zo weer bij en me kracht is ook enorm verzwakt)
- Is het nou het beste om te gaan Bulken? (Snel kracht te winnen) En daarna te gaan cutten, om droog te trainen.?
- Of juist te gaan cutten en 10% vet om te zetten in spier (Dat is 8 kilo spier erbij ongeveer?) en 3 kilo af vallen zodat ik tussen/rond de 79-80kg weeg.
- Hoeveel Kcal is het beste om te eten? zat zelf te denken aan 3000Kcal, zodat genoeg kcal binnenkrijg voor spieropbouw en tegelijkertijd afval (Door cardio/boksen).
- Dit voedselschema lijkt me ook niet verkeerd? http://www.bodyenfitshop.nl/blog/voorbeeld-dieet/ontwikkeling-spiermassa-70-kg/
Supplementen en eiwit shakes probeer ik niet te nemen.Zelf heb ik nu dit om mee te beginnen/expermenteren:
08:30 > 1 kom brinta, 2 Glazen halfvol melk
10:30 > 2 Volgraan brood met 3 kipfilet, 1 glas multi vitamine
12:30 > 4 volgraan brood met ei/ham/kaas en 3 kipfilet, 2 Glazen melk
14:30 > 1 Peer + 3 manderijnen, 2 Glazen water
17:30 > 100gr magere vlees/kip, 200gr groente, 1 bakje yogurt, 2 multi vitamine
19:00 > Salade (1 Paprika, 1/3 komkommer, 1 tomaat met stukjes kip), 1 Glas druivensap
19:45 > Sporten
22:15 > 500 Gram Magere kwark met een beetje honing, Druiven, Mango, banaan, rijsten wafels, 2 Glazen water
Groetjes,
---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------
Laatst bewerkt: