XXL Nutrition

Massa winnen gaat het best bij ? vetpercentage

Naar mijn mening gaat 't bij beiden percentages wel goed, bij 20% is het natuurlijk weer een ander verhaal

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag het omdat ik nog een procent of 2 wil zakken en dan stilletjes terug wat massa probere te pakken zonder boven de 10% uit te komen. Iemand zei me dat het pas bij 12% terug mogelijk was om massa op te bouwen maar dat geloof ik niet echt.

:( ja want dan maak ik geen schijn van kans met mijn 25+ of meer hehehe
Je zal het alleen minder snel zien onder een vetlaagje:D

ja je ziet t misschien niet maar dat wil niet zeggen dat je minder massa kweekt daardoor..

Is er een verband tussen vetpercentage en massa winnen???

Bij massa winnen gaat je vetpercentage toch omhoog vanwege de overschotten aan voedingsstoffen...

Ik heb weleens gelezen dat mensen met een hoger vet% sterker zijn in potentie (dus makkelijker massa aanzetten?) maar wat er van waar is weet ik niet

Verschilt per persoon. Meesten kunnen op een vetpercentage lager dan 12% niet effectief spiermassa opbouwen zonder een te grote hoeveelheid vet bij te komen. Voor sommigen kan dit veel hoger of iets lager liggen, sommige ectos kunnen prima bulken op 8%.

Probeer het een keer zou ik zeggen, als je binnen no time op de 12% zit weet je dat je dit de volgende keer niet weer hoeft te proberen. Zelf denk ik dat het verspilling van je tijd is, die laatste %tjes zijn gewoon lastig eraf te krijgen en nog lastiger om eraf te houden.

Ik heb weleens gelezen dat mensen met een hoger vet% sterker zijn in potentie (dus makkelijker massa aanzetten?) maar wat er van waar is weet ik niet

Dat komt waarschijnlijk door het lichaamstype welk tevens genetisch bepaald is (ectomorf, endomorf en mesomorf).

P.S.: Een direct verband tussen vetpercentage en spieropbouw is er toch niet...

.. toch wel.. vetweefsel heeft hormonale werkingen op je spierstelel..

dit vraag ik me ook al een tijdje af

.. toch wel.. vetweefsel heeft hormonale werkingen op je spierstelel..

Vetten uit je eten zorgen voor een steiging van je testosteron.

Een hoger percentage lichaamsvet zorgt ervoor dat je lichaam sneller de neiging heeft om spierwezel aan te maken dan wanneer je laag in lichaamsvet zit. Spierweefsel kost energie. Als je weinig reserve energie hebt (lichaamsvet) zal je om die reden minder snel in spierweefsel aankomen dan wanneer je een hoger lichaamsvet percentage hebt.

Met andere woorden wanneer je hoger in vet percentage zit gain je makkelijker??

Terug
Naar boven