XXL Nutrition

Massa

• Topic Starter Topic Starter
ik doe nu maandag borst biceps woensdag rug triceps en donderdag schouders benen ik kan toch beter triceps maandag doen en biceps op woensdag?

zou het zo laten.. met borst pak je al veel triceps mee, dus als je daarna ook nog je triceps gaat trainen zullen je triceps al aardig leeg zijn... maar de een viond dit juist wel weer fijn dus is denk ik btje persoonlijk!!

Ik heb zelf biceps bij rug, omdat als ik triceps erbij doe, ik minder hard op de benches kan een dag later ;)

zou het zo laten.. met borst pak je al veel triceps mee, dus als je daarna ook nog je triceps gaat trainen zullen je triceps al aardig leeg zijn... maar de een viond dit juist wel weer fijn dus is denk ik btje persoonlijk!!

oke dus gewoon zo laten ?, ik dacht dat het niet goed was omdat ik woensdag triceps doe en donderdag schouders en dan gebruik je ook een beetje je triceps met sommige oefeningen maar het is het beste om het zo te laten dan ?:)

als ik 4x8 doe is dat goed of moet je elke set wisselen van reps ?

nog 1 vraagje ik heb foto's geplaats maar ik krijg niet zo plaatje met pics onder me avatar hoe krijg je die ?:D

Gewoon je load op 65-80% houden voor massa en dan kijk je hoeveel reps daar voor jou bij horen

kijk niet te veel naar reps... het is echt niet zo dat als je 3x10 doet dat je dan een kippen borstje hebt VS 4x8 Brutal arnold chest zo hebben gehad. gewoon kijken wat voor jou het beste werkt.

Exactly ;)

Er zijn geen magische rep ranges die voor iedereen werke, , ieder lichaam is anders je moet vinden wat er voor jou werkt en dat kan een tijdje duren. Groei je niet meer, weer gaan afwisselen enz. Niemand kent z'n eigen lichaam zo goed als jezelf , voor massa je vooral gaan bezig houden met compounds. (compounds > isolatie). En vooral ook goed blijven eten.

Laatst bewerkt:

:roflol:
Alsof je enkel hiermee massa kan bouwen .
Alle rep ranges zullen op den duur voor extra massa zorgen, maar meestal word van 5 tot 15 aangeraden met een belasting van 75-85% 1RM
Juist . Persoonlijk gain ik het best op 5 sets , 5 reps .

Vandaar dat men wel eens sets doet 12-10-8-6 bijv., met diverse loads dus, zodat er in ieder geval eentje tussen zit waar je hard op gaat.

Zelf ben ik ook een groot fan van de afbouwende piramide ;)

hoe werkt dat precies dan ? reps afbouwen en gewicht omhoog???

alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Gewicht afbouwen: je begint zwaar op 3-4 reps ofzo en dan afbouwen naar een rep of 10-12

oke thx en dan ook gewoon 4 sets met hoeveel rust ertussen ?

als je gaat afbouwen mag je zeker goed opgewarmd beginnen

Tuurlijk. Verder kan je varieëren: 3/4/5/6 sets? Kijk gewoon wat je lekker vind werken en dat je niet belachelijk lang/kort bezig bent.

okee:) bedankt voor je reactiesssssss!:D

ik doe altijd 12 / 10-8 / 6..

Terug
Naar boven