MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.181
Ik zou persoonlijk de intensiteit van je trainingen wat verlagen. En je drinkt ook regelmatig koffie en mss supplementen met cafeïne? Dit geeft extra druk op je hart. Ik drink zelf zeer licht koffie om die reden.

De medicatie die je neemt is vrij standaard bij hartproblemen maar er kan altijd een overgevoeligheid zijn of zelfs allergische reactie. Dit kan je altijd met de arts bespreken indien je merkt dat bepaalde klachten rond de periode van medicatie start zijn begonnen. Er kan dan voor een andere medicatie gekozen worden. Onlangs nog iemand gehad waarbij soortgelijke klachten verdwenen zijn daardoor.
De klachten lopen niet gelijktijdig met de start van de medicatie, denk ik. Het meeste 'last' heb ik 's zondags na events maar om het te testen had ik eens 2 weken geen cafeïne erbij genomen en toen had ik het nog. Ik ben best verslingerd aan koffie en energy drinks...
Intensiteit verlagen zie ik niet meteen als een optie maar het mag natuurlijk mijn gezondheid niet in de weg gaan staan :o

• #22.183
De klachten lopen niet gelijktijdig met de start van de medicatie, denk ik. Het meeste 'last' heb ik 's zondags na events maar om het te testen had ik eens 2 weken geen cafeïne erbij genomen en toen had ik het nog. Ik ben best verslingerd aan koffie en energy drinks...
Intensiteit verlagen zie ik niet meteen als een optie maar het mag natuurlijk mijn gezondheid niet in de weg gaan staan :o

Je moet je hart in rekening houden, zelf met medicatie kan je altijd best wat (lichte) aanpassingen doen is training en consumptie. Die cholesterolwaarde mag ook iets beter.

De klachten gaan niet door de cafeïne komen, dat zeg ik er maar bij voor je hart specifiek ;) Je training aanpassen zou ik eens testen om te kijken wat dit doet met de klachten (ietsjes lager gewicht en meer herhalingen). En is cardio een verboden zone voor powerlifter of kan dat?

• #22.185
Je moet je hart in rekening houden, zelf met medicatie kan je altijd best wat (lichte) aanpassingen doen is training en consumptie. Die cholesterolwaarde mag ook iets beter.

De klachten gaan niet door de cafeïne komen, dat zeg ik er maar bij voor je hart specifiek ;) Je training aanpassen zou ik eens testen om te kijken wat dit doet met de klachten (ietsjes lager gewicht en meer herhalingen). En is cardio een verboden zone voor powerlifter of kan dat?
Neen hoor, na de operatie (nu bijna 2 jaar terug) moest ik cardio doen voor revalidatie en dat is er nog ingebleven, ook veel wandelen en zo.

Gewoon doen :D Maar jij bent niet natty, als ik in het verleden gekuurd zou hebben zat ik nu prolly wel stilaan aan de trt :P

Jup, volop herstellende na lang blasten cruisen. In december/januari laat ik mijn bloed controleren en ik hoop op testosteronwaarde van minstens +400. Een waarde van +600 zal ik niet zomaar halen denk ik.

Misschien als ik mijn baard laat groeien tegen dan, dat het een positief effect heeft op mijn herstel... :yes:

• #22.187
Squat

50-5
70-3
90-3
6 x 10 x 110 belt
130-1
150-1
175-1
3 x 1 x 170

Power clean + Strict press

8 x 1 x 82,5

Circuit:

Kettlebell swing

3 x 6 x 40

Hanging leg raise

3 x 6

Standing abs

3 x 30 x super mini

Bird dog

3 sets

• #22.189
Uitslag van de dermatoloog: lupus, soort van auto-immuunziekte, volgende maand moet ik naar een reumatoloog om vast te stellen of het alleen in mijn gezicht zit of ook intern.

Meer reps voor conditioning, ouwe piraat! Die 3x6x40 op swings die voel jij niet eens. :D
Icm met de rest was het wel best zo :D

• #22.190
Power clean + Strict press

50-3
60-3
70-1
3 x 3 x 80
3 x 1 x 85

Deadlift

100-2
130-2
160-2
4 x 2 x 190 straps en belt

Ik probeerde de tips van Magnus te volgen maar dit resulteerde alleen in een kut set up en alles voelde veel te zwaar

Pendlay rows

7 x 5 x 90

Pec deck

5 x 8

Circuit:

Hyper extensions

3 x 10

Standing abs

3 x 30 x super mini

Hanging leg raise

3 x 8

Bird dogs

3 sets

• #22.192
Krijg je prednison Sanca ?

• #22.194
  • #22.196
Aaah en dat werkt ook ontstekingsremmend ?
I wish, als ik het goed heb ik is het voor hartritme stoornissen, hoge bloeddruk en om het bloed te 'verdunnen'.
Sinds verleden zaterdag heb ik nu wel elke dag 600mg Ibuprofen genomen, op aanraden van Magnus.

I wish, als ik het goed heb ik is het voor hartritme stoornissen, hoge bloeddruk en om het bloed te 'verdunnen'.
Sinds verleden zaterdag heb ik nu wel elke dag 600mg Ibuprofen genomen, op aanraden van Magnus.

Mhhh als je leest bijv. op Wikipedia over Lupus, dan staat er wel heftige shit.

Sterkte iig man !

• #22.198
Mhhh als je leest bijv. op Wikipedia over Lupus, dan staat er wel heftige shit.

Sterkte iig man !
Ja man, ik verschoot me toen ik wat dingen opzocht, gelukkig blijft het bij mij tot nu toe bij rode vlekjes en gesprongen adertjes, helaas wel in het gezicht.

• Like
Waarderingen: Inb4
Ja man, ik verschoot me toen ik wat dingen opzocht, gelukkig blijft het bij mij tot nu toe bij rode vlekjes en gesprongen adertjes, helaas wel in het gezicht.

Tja das klote, ze kunnen tegenwoordig natuurlijk wel veel hé.
Zal wel goed komen, het glas is halfvol !

Jezus, sterkte viking god.

Terug
Naar boven